Snusar du?

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
Snusar du? tycker mig bittert ha erfarat att kvalitén på General Portion skiljer sig från varje gång ja handlar. Ena gången är den blöt andra snustorr :hihi
Andra gånger är de vita och äckliga. Nån som har samma erfarenhet? :crash

Spelar det nån roll vart man handlar? och varför så så varierande kvalitet är de för de förvarar dem olika?
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
MostWanted skrev:
Snusar du? tycker mig bittert ha erfarat att kvalitén på General Portion skiljer sig från varje gång ja handlar. Ena gången är den blöt andra snustorr :hihi
Andra gånger är de vita och äckliga. Nån som har samma erfarenhet? :crash

Spelar det nån roll vart man handlar? och varför så så varierande kvalitet är de för de förvarar dem olika?

Ja, jag snusar.
Känner mycket väl till problemet du har :hihi .
Jag blev trött på dessa "blöta" snus så jag tog tag i min feminina sida och började snusa General White istället :D. Är inte lika goa som "den perfekta" som man ibland hittar i vanliga General, men man slipper ju samtidigt dessa blöta ciggfimpar som kan förekomma.

Har ingen aning om varför kvaliten skiljer sig, men du kan ju alltid reklamera en dosa så får du 3 (eller nåt sånt) nya hemskickade till dig :tummenupp
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Kolla datumet.... har samma erfarenhet som dig, väldigt olika beroende på inköpsställe och tillfälle :( Prövade gustavus idag för första gången och ska nog testa en dosa, riktigt goda och de räckte länge också. Men hur i helvete kan OKQ8 ta 27:- för en dosa snus!!!! :kocko :mad: :4skrika Det ska kosta max 22:-, helst under 20:-. Våga bojkotta mackarna så de inte fortsätter sälja skiten, men varannan kund handlar snus dessvärre :(
 

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Vänge
Hoj
Aprilia Mille 2K
Köp bara snus som förvaras i kyl och eller där åtgången är stor, köpte en dosa som hade utgånget datum med ett par månader och det var ettan lössnus, påpekade saken för damen i kassan så jag fick en ny + alla dosorna med utgånget datum 4-6 st,perfekt bjudsnus till gamarna på jobbet :tummenupp
 

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Ort
Speed Triple
Hoj
Sörmland
Dee_cati skrev:
Kolla datumet.... har samma erfarenhet som dig, väldigt olika beroende på inköpsställe och tillfälle :( Prövade gustavus idag för första gången och ska nog testa en dosa, riktigt goda och de räckte länge också. Men hur i helvete kan OKQ8 ta 27:- för en dosa snus!!!! :kocko :mad: :4skrika Det ska kosta max 22:-, helst under 20:-. Våga bojkotta mackarna så de inte fortsätter sälja skiten, men varannan kund handlar snus dessvärre :(

Var hittar man en dosa för under 20-lappen?? Här kostar det minst 24 spänn! Man kan väl tjäna nån krona på att köpa en hel stock, men aldrig under 20 spänn.
 

Danne 24

Ny medlem
Gick med
16 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
På Jakt!!
Pröva på en dosa Grov Portion..........
Rekomenderas starkt!!! :tummenupp :tummenupp
Har inte haft problem med dom än.....gick från General.. :)
 

Solid snake

Guest
Pertan skrev:
Köp bara snus som förvaras i kyl och eller där åtgången är stor, köpte en dosa som hade utgånget datum med ett par månader och det var ettan lössnus, påpekade saken för damen i kassan så jag fick en ny + alla dosorna med utgånget datum 4-6 st,perfekt bjudsnus till gamarna på jobbet :tummenupp


Ettan lös, mm, den e god. :drool

Snusar general portion nu när jag jobbar, annan snus går inte o ha på det jobbet, har blod upp till armbågarna hela tiden på mig. :brinnerup

Kvalitén varierar inte när jag köper, som vi säger här nere, skåne = kvalité. :fakta
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
SuperMicke skrev:
Var hittar man en dosa för under 20-lappen?? Här kostar det minst 24 spänn! Man kan väl tjäna nån krona på att köpa en hel stock, men aldrig under 20 spänn.


Köper iofs lössnus, men jag betalar 18.90:-/dosa. Jämfört med det mer normala 25:- så gör det några kronor per år. :)
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
Solid snake skrev:
Ettan lös, mm, den e god. :drool

Snusar general portion nu när jag jobbar, annan snus går inte o ha på det jobbet, har blod upp till armbågarna hela tiden på mig. :brinnerup

Kvalitén varierar inte när jag köper, som vi säger här nere, skåne = kvalité. :fakta

Tror inte att jag skulle palla med portion en hel dag. Det skulle få bli blodiga snusar :3freak
 

Solid snake

Guest
Kevorkian skrev:
Tror inte att jag skulle palla med portion en hel dag. Det skulle få bli blodiga snusar :3freak


Ha ha ha, inte när du får veta vad som kan finnas i blodet. :tungan

Sen smakar blod förjävligt. :zpy
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
Solid snake skrev:
Ha ha ha, inte när du får veta vad som kan finnas i blodet. :tungan

Sen smakar blod förjävligt. :zpy

Du skulle ju kunna baka 10 snusar varje morgon och förvara dom i något lämpligt. Knåda dom riktigt hårt!
Sen "häller" du i dig snusen och petar upp den med tungan! Ingen beröring - inget blod :tomten
 

Solid snake

Guest
Kevorkian skrev:
Du skulle ju kunna baka 10 snusar varje morgon och förvara dom i något lämpligt. Knåda dom riktigt hårt!
Sen "häller" du i dig snusen och petar upp den med tungan! Ingen beröring - inget blod :tomten


O vafaen ska jag hälla snusen med då? :D

Får inte ha snus i det "öppna" på jobbet, står nere i lokalen i 7 timmar om dan o pillar med livsmedel, så därför e portion bäst på jobbet. :)

Visste ni att det finns blodplasma i korv o köttbullar?

Finns hemoglobinpulver i det också.
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
Solid snake skrev:
O vafaen ska jag hälla snusen med då? :D

Får inte ha snus i det "öppna" på jobbet, står nere i lokalen i 7 timmar om dan o pillar med livsmedel, så därför e portion bäst på jobbet. :)

Visste ni att det finns blodplasma i korv o köttbullar?

Finns hemoglobinpulver i det också.

Jomen du bakar snusen på morgonen. Fina kulor i lämplig storlek och har dom i tex en gammal snusdosa. När du är sugen öppnar du dosan och "häller" i dig en snus. Hepp! :tummenupp
 

Solid snake

Guest
Kevorkian skrev:
Jomen du bakar snusen på morgonen. Fina kulor i lämplig storlek och har dom i tex en gammal snusdosa. När du är sugen öppnar du dosan och "häller" i dig en snus. Hepp! :tummenupp


Men tänk om jag fumlar då?

Sätter alla i halsen o får värsta hostattacken o målar hela väggen med snus, inte bra, då måste jag sanera hela lokalen sen. :3freak

Hur fasen ska jag ta ut den sen då?

Kan ju iofs tvätta händerna mellan när jag tar ut den, men vattnet på jobbet e ju så jävla kallt, ingen möjlighet att få det varmt i kranen i den lokalen.
 

Solid snake

Guest
~Settan~ skrev:
*räcker upp handen* Jag snusar, portion. Tänkte sluta men det är ju gott!


Inte mini va? Eller eucalyptus eller hur fasen man stavar, det ska vara original smak.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top