Snusar du?

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
MikkE skrev:
Jag snusar.... inte. Äh, jag har aldrig känt något behov att börja och kommer inte att gör det heller. Det kan hända att jag har tagit eller tar någon på fest.
Cigg undviker jag mer och mer. Partajrökte lite förut, men intresset för det har dött ut. Onödigt det med.


Så din last är bara rr-kåta rödhåriga äldre tjejer nu? :hihi
 

Bart

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Ort
i ett hus
Hoj
Husa..
Solid snake skrev:
Får la se om du gillar lös på mitt jobb då, blodsnus, mm, gott.

Smakar fyfan, bara järn. :3freak
Va jobbar du med då? slaktare typ? du får väl baka upp ett par prillor innan du går till jobbet då.. sen kan du ju bara öppna dosan och låta härligheten rulla in i käften! :tummenupp
 

Solid snake

Guest
Bart skrev:
Va jobbar du med då? slaktare typ? du får väl baka upp ett par prillor innan du går till jobbet då.. sen kan du ju bara öppna dosan och låta härligheten rulla in i käften! :tummenupp


Nä fyfasen, orka rulla innan man drar, då e jag faen trött. :D

Nope, inte slaktare, vi tar blodet som blir över från slakterierna (typ allt blod) och separerar vita från röda blodkroppar.

SEN så tappar vi antingen plasman eller fryser plasman, jag har fryst plasma hela veckan, runt 15-20 pallar eller nått i den stilen.

30 säckar på varje pall, varje säck väger 25 kilo, flytande plasman tappar vi ner i tankar, 900 liter i varje tank.

Sen har vi RBK som är röda blodkroppar som vi senare gör till hemoglobinpulver, finns olika sorters pulver, dyraste kostar runt 60 spänn kilot.

Såå, det är det jag jobbar med, tappar ju också av allt blod från tankarna som kommer varje dag, då blir man lite röd om händerna. :näsblod

Jag är den enda på hela SH som har ett sånt här jobb, enda anläggningen i sverige som sysslar med detta.
 

fatslim

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2004
Ort
Bengtsfors
Hoj
Honda CBR 600RR -03
Va fan....Är det ingen här som snusar Göteborgs Rapé Portion? En riktikg god snus om jag får säga det själv....Tacka gud vet jag portion.....så j-vla mycket fräschare än lös snus....
 

Bart

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Ort
i ett hus
Hoj
Husa..
Solid snake skrev:
Nä fyfasen, orka rulla innan man drar, då e jag faen trött. :D

Nope, inte slaktare, vi tar blodet som blir över från slakterierna (typ allt blod) och separerar vita från röda blodkroppar.

SEN så tappar vi antingen plasman eller fryser plasman, jag har fryst plasma hela veckan, runt 15-20 pallar eller nått i den stilen.

30 säckar på varje pall, varje säck väger 25 kilo, flytande plasman tappar vi ner i tankar, 900 liter i varje tank.

Sen har vi RBK som är röda blodkroppar som vi senare gör till hemoglobinpulver, finns olika sorters pulver, dyraste kostar runt 60 spänn kilot.

Såå, det är det jag jobbar med, tappar ju också av allt blod från tankarna som kommer varje dag, då blir man lite röd om händerna. :näsblod

Jag är den enda på hela SH som har ett sånt här jobb, enda anläggningen i sverige som sysslar med detta.

Å fan.. ja det låter som ett ovanligt jobb :) vad händer med plasman sen då?
 

Solid snake

Guest
Bart skrev:
Å fan.. ja det låter som ett ovanligt jobb :) vad händer med plasman sen då?


Den säljer vi till slakterierna eller charkuteri, det e nog samma sak. :va

Så dom förlorar som faen på det iaf. :)
Tror vi köper in en liter blod för 10 öre eller va det var.

Dom har det som bindande medel i hamburgare, köttbullar o korv.

Tror dock inte dom har det i allt.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top