snuten hittade min hoj :)

plimpe

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
dunder kisse
tja efter en vecka hittades min hoj i ett garage ute i huddinge, har inte än fått reda på i vilket skick den e i, men tänkte ändå fråga om erfarenheter kring detta.

vad ska man akta sig för, kräva av försäkringsbolaget samt vad är era erfarenheter kring detta skulle vara tacksam för hjälp

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag skulle kräva att få den lämnad till en verkstad som gick igenom hojen, dels gjorde en service, och dels kollade extra på allt som kan misshandlas, fjädring osv.
Självklart ska ju alla ev skador åtgärdas, repor, skador efter stölden osv.
När du får hojen ska den ju vara i samma skick som när den snoddes, FB tjänar ju en hel del på att slippa betala en helt ny hoj!

Koskela

Jag bygger FART kameror!
Gick med
8 Sep 2004
Hoj
-02 Honda hornet 600, -01 Honda fireblade 929
plimpe skrev:
tja efter en vecka hittades min hoj i ett garage ute i huddinge, har inte än fått reda på i vilket skick den e i, men tänkte ändå fråga om erfarenheter kring detta.

vad ska man akta sig för, kräva av försäkringsbolaget samt vad är era erfarenheter kring detta skulle vara tacksam för hjälp

Jag säger bara Grattis! :tummenupp :fyllisar

Bajenpepe

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
TL1000S
Min stog också där....

plimpe skrev:

Plosen ringde mig också...min stod på samma tomt..en drogare som hade dom på tomten..han va körd till psyakutena enligt farbror blå... Så nu e gamla bettan hos pappa igen...

Grattis till oss båda !

hansome

©hansome
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
Ny läcker Busa :-) -//- Stolt pappa till Isola (anno 061222)
Bajenpepe skrev:
...en drogare som hade dom på tomten..han va körd till psyakutena enligt farbror blå...

Så han får väl en reprimand, 2 veckor i en skön säng för att sova ut och är sen tillbaka och rycker hojar för "brödfödan"... sorgligt! :huvet

isse

Japps Sellout!
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
de nada
ibland känns nackskott befogat...

/N

hansome skrev:
Så han får väl en reprimand, 2 veckor i en skön säng för att sova ut och är sen tillbaka och rycker hojar för "brödfödan"... sorgligt! :huvet

plimpe

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
dunder kisse
fick reda på av bärgaren att hojen var trashad och motorkåpan in till kopplingen skiten så att de var hål på... fan den va i mintkondission innan och de lär den fan inte vara nu :(

just nu står den på örbymc för koll tänkte ja ska åka dit å gråta en skvätt!!!

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
hansome skrev:
Sorgligt är väl ett milt uttryck imo.....
:huvet

Bajenpepe

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
TL1000S
plimpe skrev:
fick reda på av bärgaren att hojen var trashad och motorkåpan in till kopplingen skiten så att de var hål på... fan den va i mintkondission innan och de lär den fan inte vara nu :(

just nu står den på örbymc för koll tänkte ja ska åka dit å gråta en skvätt!!!

Jag hade lite mer tur....bakskärmen va avskuren o plåten satt in under stänkan....i övrigt hade han börjat plocka ner kåpor o sånt..men jag hittade alla grejer utom bakblinkers...åsså va ju alla låsen paj.!..annars var det inte en repa...kedjan nyoljad....

St.Anger

Lite bättre än andra
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Honda cbr 954, Triumph Bonneville, Yamaha yzf250, Ural
Kul att polisen lyckas göra nånting rätt...

"Rask"

Guest
Bajenpepe skrev:
Plosen ringde mig också...min stod på samma tomt..en drogare som hade dom på tomten..han va körd till psyakutena enligt farbror blå... Så nu e gamla bettan hos pappa igen...

Grattis till oss båda !

snälla säg vad han heter och vad adressen är så finns det väl alltid nån :mad: jävel som kanske hälsar på och :kulspruta :kulspruta
pundarsvin är bara en belstning för samhället

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
ninja99 skrev:
snälla säg vad han heter och vad adressen är så finns det väl alltid nån :mad: jävel som kanske hälsar på och :kulspruta :kulspruta
pundarsvin är bara en belstning för samhället
Jag tycker inte det är rätt gjort, men pundare är faktiskt en produkt av samhället, och utan at veta vad som gjort att han valt den vägen i livet, så kanske man ska vänta med sånna uttryck som du just stod för. Det finns många som har det jävligt svårt.

Kent W

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NORTON 650SS -68 /Honda CB750 -70/-72/ CB650SC NIGHTHAWK -83/CBR900RR-92 Suzuki GSX-R 750w/1100w-92
freding skrev:
Jag tycker inte det är rätt gjort, men pundare är faktiskt en produkt av samhället, och utan at veta vad som gjort att han valt den vägen i livet, så kanske man ska vänta med sånna uttryck som du just stod för. Det finns många som har det jävligt svårt.

Vi har alla gjort olika val här i livet..........
- Börja röka......
- Börja dricka för mycket alkohol.....
- Börja använda olika former av droger......
- Börja åka mc.........

ETT har vi dock gemensamt...........Vi alla vilka risker de olika valen innebär.

Jag har också haft det jävligt svårt i livet många gånger....men för mig så har
ALLTID valet att börja med droger och kriminalitet, och leva på samhället ALLTID
varit ett sämre val än ALLA andra alternativ.

- Jag har bla. en numera hojåkande bekant som i sitt "tidigare" liv provat de
flesta av de droger som finns.......hans kommentar till att börja med droger är
ganska talande....

- "Man borde ha fått huvudet undersökt...ordentligt."

En sak håller jag med dig till 100%.....att pundarna är en produkt av samhället,
eller rättare sagt...DALTANDET i samhället, vilket började på -70talet när
"flumsocionomerna" började med "Fri från uppfostran" som en metod att
göra barnen lyckligare.

HUR svårt tycker du att man ska ha det för att motivera att finansiera sin
drogvanor med kriminalitet...??

KentW

Last edited:

hansome

©hansome
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
Ny läcker Busa :-) -//- Stolt pappa till Isola (anno 061222)
Kent W skrev:
Vi har alla gjort olika val här i livet..........
- Börja röka......
- Börja dricka för mycket alkohol.....
- Börja använda olika former av droger......
- Börja åka mc.........
ETT har vi dock gemensamt...........Vi alla vilka risker de olika valen innebär.
Jag har också haft det jävligt svårt i livet många gånger....men för mig så har
ALLTID valet att börja med droger och kriminalitet, och leva på samhället ALLTID varit ett sämre val än ALLA andra alternativ.
- Jag har bla. en numera hojåkande bekant som i sitt "tidigare" liv provat de
flesta av de droger som finns.......hans kommentar till att börja med droger är
ganska talande....
- "Man borde ha fått huvudet undersökt...ordentligt."
En sak håller jag med dig till 100%.....att pundarna är en produkt av samhället,
eller rättare sagt...DALTANDET i samhället, vilket började på -70talet när
"flumsocionomerna" började med "Fri från uppfostran" som en metod att
göra barnen lyckligare.
HUR svårt tycker du att man ska ha det för att motivera att finansiera sin
drogvanor med kriminalitet...??
KentW
:tummenupp :tummenupp :klappar :klappar :tummenupp :tummenupp

"Rask"

Guest
freding skrev:

som du säger så har han/hon VALT den vägen, visst de får gärna knarka ihjäl sig men fan inte på min/samhällets bekostnad. Att skylla sina egna bedrifter på andra (som samhället) är ju jävligt lätt, kanske är en naiv tanke men tycker man man skall samla upp packet och skicka dem på rehabilitering, låt dem jobba bort apstinensen (eller hur det nu stavas), i gruvor. Vi (sverige) måste ligga på förstaplats då det gäller att dalta med kriminella idioter. Det är ju högre straff på att lura staten på pengar än att mörda och våldta :kocko

plimpe

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2004
Hoj
dunder kisse
hmm jaja ja snackade precis me mekfirman som fått in den (örby mc) och de första de sa... gixxern me dubla dämpare?
va? ja har fan bara en h&v dämp!
nu har du två va svaret då!!!

hur märkligt som hellst... varför sätta på en till? ja fattar noll, annars skulle de mest vara kåpor och lack som tagit stryk!!

CaféRacer

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2004
Hoj
..
tja P(l)imp! Hörde att du fått en till dämpare på hojen, låter ju helt sjuk! Vem fan trycker dit dubbla ljuddämpare på en gixxer 750??? :hihi Nu kan du ju få den svart-lackad som du ville ha den :) Hoppas att det blir bra tillslut!

Taz79

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Triumph Daytona 675 -06
Tänkte lägga till i denna tråden att polisen har hittat min mc också! Trodde aldrig det skulle hända :) Mer detaljer kommer senare i min "stulna mc tråd" :)

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Anledningen till att de drog på en extra pipa var eventuellt för att din hoj lät så satans högt innan, har fortfarande hörselskador sen i våras! :)
nä allvarligt...

vafan!!!! va trist att hojen din blev snodd!
Hoppas de löser sig för dig!!!

mvh

Krashkungen ;)

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
Kan inte riktigt förstå när folk som super som svin klankar ner på folk som drogar. Alkohol är den sämsta drogen, gör ofta folk mer korkade än vanligt, gör dem våldsamma och högljudda. Likförbannat dricker jag. ;D

men hursom, alla människor som tar droger stjäl inte, våldtar inte, slåss inte.
De "knarkare" man hör om har ju andra problem, och det har inget med drogerna att göra i mina ögon. Har man en bra uppväxt, ett bra liv så fungerar droger lika bra som alkohol. Alla droger (även DROGEN alkohol) har negativ påverkan på alla i stora mängder.

Säg vad ni vill, men det finns för mycket skeva fördomar mot folk som tar droger vilket är helt obefogat.

"En stackars alkoholist"
"En jävla knarkare"

Fel tråd att ta upp det i men, ville bara säga det :)

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0