ditt äkkel jag har ingen semester iår å jag behöver en så förbannat mycke
hahaha sitter här med en bärs å softar 2 veckor
ditt äkkel jag har ingen semester iår å jag behöver en så förbannat mycke
lite OT kanske men la ni märke till att ordet snut förekom 7 gånger i två meningar? Det måste vara något slags rekord
De lär ju knappast ta den helt utan anledning så ja, snuten får ta hojen bara sådär.
Ehh, ööhh, låt oss filosofera lite kring ditt uttalande att poliser inte skall ha mer rättigheter än någon annan. En polisman skall alltså inte få bära tjänstevapen, får endast gripa folk om straffpåföljden för brottet kan medföra fängelse (och skall i dessa fall skyndsamt överlämna den gripne till polis... nej vänta, det går ju inte). Han/hon får inte köra över hastighetsbegränsningarna vid utryckning, får inte sätta upp vägspärrar, får inte bereda sig tillträde till lokaler där brottslig verksamhet misstänks pågå, och så vidare.
Polis helvetena skall satan inte ha mer rättigheter än någon annan!
Ehh, ööhh, låt oss filosofera lite kring ditt uttalande att poliser inte skall ha mer rättigheter än någon annan. En polisman skall alltså inte få bära tjänstevapen, får endast gripa folk om straffpåföljden för brottet kan medföra fängelse (och skall i dessa fall skyndsamt överlämna den gripne till polis... nej vänta, det går ju inte). Han/hon får inte köra över hastighetsbegränsningarna vid utryckning, får inte sätta upp vägspärrar, får inte bereda sig tillträde till lokaler där brottslig verksamhet misstänks pågå, och så vidare.
Jag vet inte hur ni har det i Finland, men i Sverige så tror jag nog att en majoritet av befolkningen helst ser att polisen faktiskt har rättigheter som inte var man har, eftersom de skall fungera som väktare över lag och ordning och därför är en synnerligen viktig samhällsfunktion.
Om du hade bott i Sverige så hade din dörr just i detta nu blivit insparkad av ett par konstaplar från piketen, som våldsamt hade gripit som misstänkt för grovt idiotiskt inlägg på internetforum, ett straff som kan medföra upp till 8 års fängelse. Du ska vara jävligt nöjd att våra poliskonstaplar inte har rätt att ta första bästa Ålands-färja och komma och ta dig.
Om vi tar en litet sidosteg från snutar till bärgare... Jag körde och kvaddade min hoj för några år sen, en rattfull bröt väjningplikt och jag dönade rakt in i sidan på honom. Hojen var skrot, men det fanns ju vissa delar som gick att kränga. Några kompisar drog in hojen på en parkeringsplats, men när jag blev omplåstrad på sjukan, så hörde jag att snuten hade tillkallat bärgare som hade våldat som fan med den, dragit spännband runt sadel och kåpor så det knakade och vissa kåpor sprack. För det första; hojen stod inte i vägen, den stod i en p-ruta. För det andra; jag hade inte gett dem tillåtelse att bärga min hoj. De kunde inte veta om min försäkring täckte bärgning. För det tredje; Jag hade velat köpa loss den från försäkringsbolaget för att sälja reservdelar, men det var det ju inte tal om nu när snuten hade beordrat bärgaren att shredda hojen. Vad fan försiggår i snutars huvuden? Eller är det jag som har fel?
Alternativet var att hojen varit kvar och kanske blivit snodd. Då hade du klagat på att polisen bara låtit hojen ligga kvar.
Om vi tar en litet sidosteg från snutar till bärgare... Jag körde och kvaddade min hoj för några år sen, en rattfull bröt väjningplikt och jag dönade rakt in i sidan på honom. Hojen var skrot, men det fanns ju vissa delar som gick att kränga. Några kompisar drog in hojen på en parkeringsplats, men när jag blev omplåstrad på sjukan, så hörde jag att snuten hade tillkallat bärgare som hade våldat som fan med den, dragit spännband runt sadel och kåpor så det knakade och vissa kåpor sprack. För det första; hojen stod inte i vägen, den stod i en p-ruta. För det andra; jag hade inte gett dem tillåtelse att bärga min hoj. De kunde inte veta om min försäkring täckte bärgning. För det tredje; Jag hade velat köpa loss den från försäkringsbolaget för att sälja reservdelar, men det var det ju inte tal om nu när snuten hade beordrat bärgaren att shredda hojen. Vad fan försiggår i snutars huvuden? Eller är det jag som har fel?
Och vem i helvete har gett dem rätt att göra det?!
Då ska jag fan få ta snutbilen "bara sådär" och ruffa upp den mot lite betong murar, så den är lite sådär lagom slut när jag är klar också!
Polis helvetena skall satan inte ha mer rättigheter än någon annan!
Shit azzå, det där tycker jag är helt fel av snutarna! Dom tror att bara för att dom har mer rättigheter så kan dom "slösa" på det hur dom vill, helt jävla sjukt!! din hoj dina regler!
F*uck tha Police!
Kickad från 125-forumet?
Edit ^^ och en som inte ens kom in....
Var det inte ett sarkastiskt inlägg?
Kickad från 125-forumet?
Edit ^^ och en som inte ens kom in....
Det va hemskt vad hatisk man nu ska va mot polisen...nu tycker jag du ska va snäll flicka
Visst skulle de frakta bort min hoj så skulle man inte bli så glad men då måste man ju ha gjort något väldigt dumt eller att den står ivägen...men då får de stå för skadorna de gör.
den stog absolut inte på ett knöligt ställe och det ända ägaren gjorde var att åka ifrån 2 snut hojar. dom har inte sätt hans ansikte och dom vet då inte vem som kört hojen, då kan man ju inte bara sno den!
Man måste va lite hatisk mot polisen för dom tror att dom får göra vad man vill och hur man vill bara för att dom är stora starka polisen (små o klena) jag har bara haft skit dålig erfarenhet av snutar så mit hat går ju klart mot dom..
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|