Han kanske inte hade en aning om att civila bilen var efter just honom ?Man brukar ju fatta om polisen vill man ska stanna - en sån där polisbil eller MC är ju inte enkel att överse eller överhöra*! ( Har jag hört från en kompis)..
Sedan är det ganska läskigt når nån oftast mörk anonym följer efter ofta ganska nära - och i ärlighetens namn har man inga aning om det är OK folk där om den plötsligt har blått blink..
Varför stannar hojåkaren inte?
* Dansk: och betyder att man inte hör vad fan det är som gör spektakel, eller mera korrekt man väljer at inte bry sig!
Han kanske inte hade en aning om att civila bilen var efter just honom ?
För kanske 10 år sedan lessnar jag på sniglandet. Kommer från Malmö och kör av vid Åbymotet och ut på leden mot Frölunda. Kollar bakåt, inget bakom och drar om några bilar och när det är tomt svänger jag in till höger igen. Då blir jag omkörd av en polisbil som kör mycket fortare än jag gör och som jag aldrig sett. För när jag körde om bilarna kollade jag inte samtidigt bakåt. Kollade bakåt gjorde jag innan jag påbörjade omkörningen.
Räknar med då polisbilen dyker upp att då får jag väl tillbaka körkortet till våren.
Men polisbilen försvinner bara vidare bort mot Frölunda.
Hade tydligen viktigare uppdrag än fortkörande MC-förare.
I det här fallet i Sthlm körde tydligen inte MC-föraren fortare än att han behärskade situationen.
Och det var väl tur att han gjorde vad han gjorde annars hade han väl blivit påkörd av polisbilen. På en MC utan sidokrockskuddar.
Med tanke på att MC'n stod stilla åt sidan efter att ha kört mot rött så var det nog för att släppa förbi blåljuset som förmodades vara på väg mot nåt viktigt.Ja, med tanke på hur långsamt den här MC-föraren kör igenom kurvan och ändå kört så snabbt på raksträckorna att polisbilen kört uppåt 120 utan att riktigt hinna ikapp så kan man ju misstänka att den här MC-föraren är en sån som haft sånt tunnelseende att han inte märkt att han var jagad förrän han hör polisbilen med sirener smälla in i den andra bilen.
Utryckning är bara blått, stopp är växlande blått / rött
Fan, spadvispande har jag nog inte sett sen -92, men några år till efter det så kunde snutarna, speciellt i civilbil hålla upp spaden lite trött innanför sidorutan efter att de kört upp bredvid. Bara för att visa upp den så man ska fatta. Jag tyckte de såg ut att skämmas lite över sitt plastracket påKör dom inte om och håller ut spaden längre?
(för er som inte vet vad spaden är, googla)
Röda lampor betyder stanna överallt i trafiken, blå lampor är lite som att skrika "UR SPÅR!"Då har jag missat de, men hur funkar de för färgblinda då??
Att dom går in bakom och saktar ner betyder väl att dom vill bjuda på ett mer ärligt race?Röda lampor betyder stanna överallt i trafiken, blå lampor är lite som att skrika "UR SPÅR!"
Färgblinda får sakta ner och gå åt sidan, om polisen svänger in bakom och saktar ner så vill de prata.
Att gå upp jämsides betydde rullande start och vifta med spaden var ju GO-signalen!Att dom går in bakom och saktar ner betyder väl att dom vill bjuda på ett mer ärligt race?
Att gå upp jämsides betydde rullande start och vifta med spaden var ju GO-signalen!
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|