Nja, eller ja, kanske vissa tycker så. Men skulle man sätta ner fötterna som stöd i de farterna så blir det nog haveri ändå. Inte mycket till stöd när benet försvinner bakåt. Ingen finnig 15-åring som kör på bakhjulet med sin DT50
De brukar göra så men det är för att det går så jävla långsamt så de kan ha foten stabilt i backen i en kvart tills moppen rört sig den meter man når.
Den (lilla) dragracing jag kört tyckte jag det var mycket lättare att hålla kursen med båda fötterna på pinnarna. Spinner det så är det lättare att styra upp baken kontrollerat, och wheelar det så känns det mycket mer kontrollerat med fötterna på pinnarna än om man som enda hojkontakt har styret (där man både gasar och håller i sig) och röven där man förhoppningsvis har lite mothåll om man har lite tryck i bitarna. Har man fötterna på pinnarna också så hänger man inte som en trasa efter utan kan "styra" med pinnarna också. Så tyckte jag iallafall de diverse inhopp i dragracing som jag körde. Iofs inte många, men ändå...
Blir mest i industriområden med opreppad asfalt och 2+ bar i ladd så det spinner och wheelar om vartannat. På strippen är det kanske lite mer kontrollerat och lite, för sluttiden, bättre inknappad laddtrycksstyrning