Snygga bågar med helkåpa

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Mögel skrev:
2563708 Vad är det med min avatar som gör så att dom som äger bmw skulle bli tacksamma om jag inte ägde en?

Det var lite av en generalisering, jag ber om ursäkt. :) Vad jag ville komma fram till var att dom som tycker BMW är fula/töntiga/dåliga/intesnabbanog osv kanske samtidigt är en mer riskfylld grupp än dom som faktiskt insett att BMW kan göra hojar som är både bra och dugligt snabba.
 

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Skåneland med Tazadar
Hoj
Ducati 848 -10
Själv skulle jag rekommendera en äldre cbr. De är billiga i försäkringar och de är lätta att hitta delar till. Sen går de väldigt bra också :tummenupp
 

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati x 3
El Garto skrev:
2561262 Viktiga faktorer när det gäller fösäkring är din ålder och var du bor.
Är du +40 så kan du i stort sett köpa vad som helst och ändå få en rimlig försäkringspremie :)
Jag kan tyvärr inte hålla med där. Jag är 40år och det är inte billigt :( .
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Samme skrev:
2561275 Suzuki rf 600 är både snygg och rätt billig i försäkring om jag förstått rätt.

Snygg ja
Billlig...mjooo....jag är 33 har halv/hel 2500 (som jämförelse--->hel/hel ca 5500)

Glöm inte R:et bakom 600.... :hihi
 

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
Det behöver inte vara så dyrt om du nöjer dig med trafikförsäkring. Försäkringsbolagen krånglar bara ändå.. när det väl händer något är det ett jädra meck att få ut några pengar. Och när du väl får det så nedvärderar dom din mc med råge.

Betala inte för mer än du behöver... endast trafikförsäkring mao :) Sen är det bara att köra och vara glad.

Jag betalar 1070:- i månaden och det är ju överkomligt. Vet inte hur gammal du är men det kan ju inte bli så mkt värre än 22 år, i Stockholm :gnissla
 

Bråkis

Ropa inte hej innan framhjulet är uppe.
Gick med
5 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki GPZ 1000 RX
Kan hålla med om tipset om gammal hoj. Det började komma sjyssta hojar med helkåpa runt 86-87. Själv har jag ju ett spätt med 160 kusar som räcker till för att hänga av en och annan på bogesundsvägen..
Helförsäkring? 1300 kr per år...
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Mögel skrev:
2563708 Vad är det med min avatar som gör så att dom som äger bmw skulle bli tacksamma om jag inte ägde en?


Nu får jag ju verkligen börja göra rena spekulationer, men man skulle kunna tänka sig att han menade något i stil med att folk som du (generaliseringsvarning!) som "leker" mer med sina hojar, stoppies, wheelies etc, kör omkull oftare, vilket leder till högre försäkringspremier.

BMWägarna skulle då behöva betala en högre premie eftersom hojarna oftare skulle vara inblandade i olyckor.

Förstår du mitt resonemang?

Och det här är rena spekulationer, menade han inte det som jag skrev nu, har jag ingen aning om vad han menade. :)
 

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Roger_SWE skrev:
2563950 Jag kan tyvärr inte hålla med där. Jag är 40år och det är inte billigt :( .

Din bostadsort spelar stor roll, är du 40 år och bor i en småstad blir det genast roligare.
Väntar förtvivlat på att nå den aktningsvärda ålder så man kan öppna breven från FB med ett lende
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Bråkis skrev:
2564371 Kan hålla med om tipset om gammal hoj. Det började komma sjyssta hojar med helkåpa runt 86-87. Själv har jag ju ett spätt med 160 kusar som räcker till för att hänga av en och annan på bogesundsvägen..
Helförsäkring? 1300 kr per år...

ehh, vem/vad är det du hängt av på Boge med en 1000 RX? :confused: :confused: :D
 

sv2fast

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2005
Ort
Skåne
Hoj
sv650s
Hej! Jag föreslår Suzuki SV650S 99-02! billig försäkring, 72hk, ca 4-6 tusen/året hel/hel. S-racing säljer helkåpor till div hojar.:tummenupp
 

Bifogat

  • min sv650s.jpg
    min sv650s.jpg
    21.1 KB · Visningar: 55
  • PICT2161_2 (Custom).jpg
    PICT2161_2 (Custom).jpg
    94.6 KB · Visningar: 49

Bråkis

Ropa inte hej innan framhjulet är uppe.
Gick med
5 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki GPZ 1000 RX
fazerfun skrev:
2568313 ehh, vem/vad är det du hängt av på Boge med en 1000 RX? :confused: :confused: :D

Jo, det går faktiskt. Men man får hänga lite i kurvorna. På raksträckorna är det lätt.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top