Brukade inte BollDåren vara försedd med en ganska ful och stur halkåpa och vara lackad i rött/blått/vitt?
Edit;
De vita fälten stämmer ju med F2-an, så jag tror den teorin håller. Man har ramlat och fimpat kåpan, instrumentering och allt annat var samma, tom lampan, bara fixa hållare.
den fanns även som blå/vit.. farsan har haft en sådan, å nu har han en röd/vit... kom på en sak nu när ja skrev... han har bara haft super boldor:en alltså 1100cc... kanske va därför den fanns i blå/vit... jaja. de får nån annan reda ut...
Tror inte det är en F2'a, då hade det troligen stått F2 på den lilla sidokåpan under sadeln, bra teori ändå och namn/emblem på sidokåpan kan ju vara ändrat.
Kan var ett sent exemplar som kom i den färgen eller en import.
Med all respekt för kalenderbitning, är den inte ganska snygg ( duckar )
Jag gillar utseendet, men jag........
QUOTE]
Chronic;
Citerar mig själv då jag nog framstår som den som tuggat i sig mest almanacka här... Försvarar mig med att det är fritt plockat ur minnet, men har man ägt och kört hojarna så ligger det nära till hands.
De är snyggare än bra, inte som jag, bättre än sn.......
Jag gillar utseendet, men jag........
QUOTE]
Chronic;
Citerar mig själv då jag nog framstår som den som tuggat i sig mest almanacka här... Försvarar mig med att det är fritt plockat ur minnet, men har man ägt och kört hojarna så ligger det nära till hands.
De är snyggare än bra, inte som jag, bättre än sn.......
Det var inte elakt menat, bara ja du hajar.....
Det är helt ok ,iaf i den färgen, dessutom är den lite kult.
När jag var en liten grabb så hade en bekant till familjen en flong ny röd Boldor 900 som han åkte dit med för fortkörning i 100 km !!! på 50 väg.
Det var och är en dräpare
Ger man den en ärlig chans och fixar till lite fjädring osv så kan man säkert piska både posör Rettor och Gixxar med den.
Jag har haft en -81 kawa Z1000j......det var ingen dräpare, det var svårt att hänga med en trimmad opel på småvägar...gigantiska hjul, fick hänga hela min späda kropp med badbrallor och t-shirt på själva insidan för att den skulle svänga överhuvudettaget
Jag har haft en -81 kawa Z1000j......det var ingen dräpare, det var svårt att hänga med en trimmad opel på småvägar...gigantiska hjul, fick hänga hela min späda kropp med badbrallor och t-shirt på själva insidan för att den skulle svänga överhuvudettaget
Jag har kört Kawa GPX 1000 -86 med packväskor och hängt med.
Visst ,man får inte släppa av med det går![]()
Det var inte elakt menat, bara ja du hajar.....
Tog det inte så heller. Nostalgi är nördigt, men lite kul ändå på ngt sätt, (egen uppfattning).
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |