Jag håller med. Man måste provköra tex en ducce 916 innan man kan utala sig. . Alla som kör Ducce kan inte kan inte ha fel utan att det är en underbar maskin . Dom som inte har provat en Ducce på banan vet inte vad dom pratar om :kocko .
Jag har kört 916, måååånga år sen, jag hade då en ninja 600, visst var det skillnad och duccen är fin, men gillar inte karaktären i motorn, men fin är den!Peppe K skrev:Jag håller med. Man måste provköra tex en ducce 916 innan man kan utala sig. . Alla som kör Ducce kan inte kan inte ha fel utan att det är en underbar maskin . Dom som inte har provat en Ducce på banan vet inte vad dom pratar om :kocko .
Edward skrev:Philip har givetvis rätt. Alla vid sina sinnens fulla bruk inser givetvis att 999 har en modern design för att passa den moderna människan. Och därmed har 916 en design för att passa, ja jag tror ni förstår.
/Edward
996D skrev:916, 996, 998 är ju stilbildande design än i dag.
Vackrare cykel får man leta efter även om agustan inte är långt efter.
Jag är kanske inte helt objektiv iofs.
Jag har aldrig kört en 916 men jag tycker ändå att den är skitsnygg och uttalar mig gärna om det. Enligt dig är jag därför :kocko ?Peppe K skrev:Jag håller med. Man måste provköra tex en ducce 916 innan man kan utala sig. Dom som inte har provat en Ducce på banan vet inte vad dom pratar om :kocko .
sgtpepper skrev:Jag har aldrig kört en 916 men jag tycker ändå att den är skitsnygg och uttalar mig gärna om det. Enligt dig är jag därför :kocko ?
sgtpepper skrev:Ingen tvekan om saken, italienare kan hojdesign!
Vem är du igentligen?!Fist Woman skrev:Skönheten lär ju sitta i betraktarens öga, så egentligen så är väl denna tråd bara trams. Men lite kul är det väl.
Själv så åker jag 999, men snyggast? Nej, det tycker jag Moto Guzzi Le Mans III är, eller 900 SS -79, eller Yamaha R1-05, eller kanske Kawasaki ZXR 750RR -92, eller varför inte VFR 750 R -88.
När 916 visades hösten -93 så sa jag till polarna, "det är inte möjligt, en sån hoj går inte att serieproducera, ensitsen kommer att brinna upp, lyktglasen kommer att kosta 10 000 st och showa på en Ducati? Idag så vet jag att en milstolpe inom motorcykelhistorien var född.
Det finns många hojar med lyckad tidlös design undrar vad ni kommer att tycka om 916-998 om tio år?
Nä fan, snyggast är Aspes Juma 125 -77, helst blå.
Du har smak, till och med Juman platsar i sällskapetFist Woman skrev:Skönheten lär ju sitta i betraktarens öga, så egentligen så är väl denna tråd bara trams. Men lite kul är det väl.
Själv så åker jag 999, men snyggast? Nej, det tycker jag Moto Guzzi Le Mans III är, eller 900 SS -79, eller Yamaha R1-05, eller kanske Kawasaki ZXR 750RR -92, eller varför inte VFR 750 R -88.
När 916 visades hösten -93 så sa jag till polarna, "det är inte möjligt, en sån hoj går inte att serieproducera, ensitsen kommer att brinna upp, lyktglasen kommer att kosta 10 000 st och showa på en Ducati? Idag så vet jag att en milstolpe inom motorcykelhistorien var född.
Det finns många hojar med lyckad tidlös design undrar vad ni kommer att tycka om 916-998 om tio år?
Nä fan, snyggast är Aspes Juma 125 -77, helst blå.
Är det du bakpå? Hur gammal är du? 45? Bilden ser ut att vara från 60-talet.sandstream skrev:Den här bilden skäms jag över än idag....
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |
|
BMW närmar sig MotoGP
Sedan en tid har olika rykt... |
|
2025 års KTM 450 SMR
KTM höjer ribban för 2025 å... |