Snyggast? 916 eller 999 *Poll*

Vilken båge är snyggast


  • Antal röstningar
    0

Peppe K

Ny medlem
Gick med
29 Dec 2004
Ort
Linköping
Hoj
3 st 125cc
Jag håller med. Man måste provköra tex en ducce 916 innan man kan utala sig. :7peta . Alla som kör Ducce kan inte kan inte ha fel utan att det är en underbar maskin :yoparty . Dom som inte har provat en Ducce på banan vet inte vad dom pratar om :kocko .
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Peppe K skrev:
Jag håller med. Man måste provköra tex en ducce 916 innan man kan utala sig. :7peta . Alla som kör Ducce kan inte kan inte ha fel utan att det är en underbar maskin :yoparty . Dom som inte har provat en Ducce på banan vet inte vad dom pratar om :kocko .
Jag har kört 916, måååånga år sen, jag hade då en ninja 600, visst var det skillnad och duccen är fin, men gillar inte karaktären i motorn, men fin är den!
 

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
Edward skrev:
Philip har givetvis rätt. Alla vid sina sinnens fulla bruk inser givetvis att 999 har en modern design för att passa den moderna människan. Och därmed har 916 en design för att passa, ja jag tror ni förstår.

/Edward


Har du druckit för mycket skumpa? :fyllisar
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Hohoho, jag vann, 916 är vackrast!

916.jpg


Orka liksom, feta radfyror är roligare :)
 
Last edited:

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
996D skrev:
916, 996, 998 är ju stilbildande design än i dag.
Vackrare cykel får man leta efter även om agustan inte är långt efter.
Jag är kanske inte helt objektiv iofs. :rolleyes:

Hey! Glöm inte lillebrorsan. :7peta
 

LolloN

mc-galen!
Gick med
13 Oct 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Honda CB 400 N Silver...Vill ha Ducce tror jag...
Jag tycker alla duccar är jättefina oavsett modell! Nu åker jag bambustaket tills lappen har torkat, men sen blir det ducce basta!
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Peppe K skrev:
Jag håller med. Man måste provköra tex en ducce 916 innan man kan utala sig. Dom som inte har provat en Ducce på banan vet inte vad dom pratar om :kocko .
Jag har aldrig kört en 916 men jag tycker ändå att den är skitsnygg och uttalar mig gärna om det. Enligt dig är jag därför :kocko ?
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
sgtpepper skrev:
Jag har aldrig kört en 916 men jag tycker ändå att den är skitsnygg och uttalar mig gärna om det. Enligt dig är jag därför :kocko ?
:rofl :rofl
 

stronzo

Med Lem
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Gbg
Hoj
Ingen
sgtpepper skrev:
Ingen tvekan om saken, italienare kan hojdesign! :fakta

Njaa, vissa bottennapp produceras allt, vi minns väl med rysningar Bimota
Mantra som var en "futuristisk" hoj. Trots Ducatimotor :hihi är den så
jämrans ful att man bara måste älska vansinnet.

98_bimota_mantra.jpg


mantraVoor.jpg
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
916

Är en jäkligt "clean" hoj, snyggt design, smarta lösningar på saker och ting. Men det finns ett undantag... DEN HÄR!!

//TS med en Aprilia som skulle vilja ha en 916...
 

Fist Woman

Guest
snyggast?

Skönheten lär ju sitta i betraktarens öga, så egentligen så är väl denna tråd bara trams. Men lite kul är det väl.
Själv så åker jag 999, men snyggast? Nej, det tycker jag Moto Guzzi Le Mans III är, eller 900 SS -79, eller Yamaha R1-05, eller kanske Kawasaki ZXR 750RR -92, eller varför inte VFR 750 R -88.
När 916 visades hösten -93 så sa jag till polarna, "det är inte möjligt, en sån hoj går inte att serieproducera, ensitsen kommer att brinna upp, lyktglasen kommer att kosta 10 000 st och showa på en Ducati? Idag så vet jag att en milstolpe inom motorcykelhistorien var född.
Det finns många hojar med lyckad tidlös design undrar vad ni kommer att tycka om 916-998 om tio år?

Nä fan, snyggast är Aspes Juma 125 -77, helst blå.
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Fist Woman skrev:
Skönheten lär ju sitta i betraktarens öga, så egentligen så är väl denna tråd bara trams. Men lite kul är det väl.
Själv så åker jag 999, men snyggast? Nej, det tycker jag Moto Guzzi Le Mans III är, eller 900 SS -79, eller Yamaha R1-05, eller kanske Kawasaki ZXR 750RR -92, eller varför inte VFR 750 R -88.
När 916 visades hösten -93 så sa jag till polarna, "det är inte möjligt, en sån hoj går inte att serieproducera, ensitsen kommer att brinna upp, lyktglasen kommer att kosta 10 000 st och showa på en Ducati? Idag så vet jag att en milstolpe inom motorcykelhistorien var född.
Det finns många hojar med lyckad tidlös design undrar vad ni kommer att tycka om 916-998 om tio år?

Nä fan, snyggast är Aspes Juma 125 -77, helst blå.
Vem är du igentligen?! :3freak
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Fist Woman skrev:
Skönheten lär ju sitta i betraktarens öga, så egentligen så är väl denna tråd bara trams. Men lite kul är det väl.
Själv så åker jag 999, men snyggast? Nej, det tycker jag Moto Guzzi Le Mans III är, eller 900 SS -79, eller Yamaha R1-05, eller kanske Kawasaki ZXR 750RR -92, eller varför inte VFR 750 R -88.
När 916 visades hösten -93 så sa jag till polarna, "det är inte möjligt, en sån hoj går inte att serieproducera, ensitsen kommer att brinna upp, lyktglasen kommer att kosta 10 000 st och showa på en Ducati? Idag så vet jag att en milstolpe inom motorcykelhistorien var född.
Det finns många hojar med lyckad tidlös design undrar vad ni kommer att tycka om 916-998 om tio år?

Nä fan, snyggast är Aspes Juma 125 -77, helst blå.
Du har smak, till och med Juman platsar i sällskapet
3209.jpg
 

sandstream

Guest
Tack för alternativ 3, har inte sett en snygg Ducati hittills.
Gillar inte mekano heller :3freak

Den här bilden skäms jag över än idag....
 

Bifogat

  • ducati_henrik_perra.jpg
    ducati_henrik_perra.jpg
    115.7 KB · Visningar: 97
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top