Kreuger
Team CaWalli Kawasaki Superbike
Mike:En hälsning från Mike Luff:
...........massa text............
.........
jaja, vi har lite olika syn på vad som har skett och så är det alltid. Jag har aldrig uppsåtligen ljugit men jag menade inte riktigt som du tolkade det.
Fakta är att av de svenska förarna på plats så trodde hälften att vi skulle få köra med eftermarknadspumpar och inte få poäng i SO tills det var en timme kvar till race. Även besiktningspersonalen trodde uppenbarligen det. Jag har väldigt svårt att acceptera att det missförståndet 100% beror på oss förare.
Det kan väl tänkas att det även beror på felaktig och otydlig information, eller?
Men jag lär mig hela tiden, nu i helgen har jag lärt mig att det är ingen idé att tro på ett ord som sägs av någon annan än den som bestämmer, problemet är bara att det aldrig går att få klarhet i vem som bestämmer vad och vem som är ansvarig. Tävlingsledaren Harald hänvisar till Jyry som hänvisar till reglemente och som inte tar ansvar för besiktningspersonal osv. Vad det än gäller så är det alltid "nån annan" som är ansvarig för just den saken.
Grunden för de flesta problem som varit uppe för diskussion den här säsongen är dock att vi har 4 olika reglementen som dessutom tolkas olika vid olika tillfällen och där vissa regler är noga att följa ibland och andra regler viktiga vid andra tillfällen. Här verkar du och jag och alla andra vara helt överrens om att vi behöver ett enda reglemente till nästa år. Vad det ska stå i det däremot tycker vi lite olika om och den diskussionen får fortsätta i nån annan tråd.
Att vi förare blir frustrerade av all den här röran är väl inte så konstigt. Att vi som människor reagerar och handlar olika när vi blir frustrerade är inte heller konstigt. En del bara skiter i allt och åker hem, en del rycker på axlarna och tänker att "det är ingen idé att bry sig" och en del går och surar i depån och pratar med alla andra än de som behöver få veta om att det finns problem.
När jag känner mig orättvist behandlad och blir frustrerad försöker jag göra något åt det och jag försöker att få reda på varför det blivit så och hur det kan undvikas i framtiden. Jag ser inte mig själv som gnällig och jag brukar få höra att jag är en positiv person men det är klart att jag blir less när det aldrig kan fungera som det är sagt.
Du skriver att till söndagens race hade alla original bromspump, det är fel, bara så du vet.
Vågen diffade 4 kg på olika mätningar efter varandra som jag stod och tittade på. Då känns det berättigat att dra av nån procent för mätfel. Men problemet med vikterna ligger ju också i reglementet. Det här med olika vikter för olika hojar är ju hur dumt som helst. Att flera hojar låg för nära gränsen tror jag däremot precis som du beror på att racet startades om och man inte tankade tillräckligt.
Sen har jag väldigt svårt att förstå hur mitt agerande i alla den här röran skulle ge roadracing dåligt rykte? Ska vi sopa problemen under mattan och låtsas att allt är frid och fröjd bara då alltså?
Klart det är mitt ansvar som förare att känna till vilka regler som gäller men hur långt är det meningen att vi ska behöva gå för att få reda på det? Det räcker uppenbarligen inte att läsa reglementet eftersom det tolkas så olika. Jag tror jag ska börja ha en liten miniintervju med TL och domare inför varje tävling och kolla lite vad som gäller just den helgen.
Om jag kommer till Gelleråsen söndag 13 september så får jag köra SO/SC med Brembopumpen? Då får jag bara poäng i Superbike Challange men inte i SO?