Softpotatisar till poliser i vårt land

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Man borde kunna fakturera polisväsendet för "otillräcklig arbetsinsats" med tanke på att poliserna har blivt ca 3000 fler än för 5 år sen men uppklarningsprocenten ligger kvar på samma tragiska nivå som tidigare. Varför vi ska tåla att våra skattepengar kastas i sjön förstår jag inte.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Man kan ju börja med att fakturera alla jäkla bollklubbar den faktiska kostnaden. (Ja, jag har nåt emot såväl fotbollsklubbar som dess supportrar...)
Problemet ligger nog tyvärr mycket i vad som beskrivits tidigare, pappersvändandet kräver mer resurser än rimligt..
Slitna byxbakar var det ja.:dummer

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Vill bara kommentera att jag bett att få bli uppringd av kriminalinspektören i fråga där jag ska be honom förklara sina motiv till att han lade ner ärendet utan att ens be om e-post konversationen mellan mig och säljaren i fråga.

Det är inte någon som har möjlighet att söka på mobilnummer, namn, adress samt kontonummer på Swedbank. Har även e-postadress. Skulle kunna ta det via PM. Skulle gärna vilja ha ytterligare kontaktuppgifter eftersom den här personen uppenbarligen undvikit att svara på mail, telefonnummer (oftast avstängd eller upptaget). Vid påminnelse på mail har han lovat att skicka varan och vid senaste telefonkontakten bad han ytterligare en gång om ursäkt och sa att det skulle ordnas.

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Har också ett par brev där "förundersökningen är nedlagd".
Polisen är demokratins verktyg och ska användas till att trygga medborgarnas säkerhet och egendom, inte dränka sig i pappersarbete eller gnugga byxbakar.
Finns väl nåt parti som har det högt upp på sin agenda om jag inte har fel.

Sent from my iPhone using Tapatalk

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Jag är rätt så uppgiven vad det gäller polisen och deras förmåga att hjälpa enskilda individer.
De enda gångerna jag sett dom jobba effektivt är de två gånger jag fått fortkörningsböter, 2002 och 2011.
När det handlat om att jag fått saker stulna, inbrott i garage, anmält pågående brott och liknande så har deras totala likgiltighet varit pinsamt uppenbar.

Det känns som att när det är staten som är offret (fortkörning, fuska med deklarationen och liknande) så tar man tag i det hela. Men är offret en privatperson (bedrägeri, misshandel, stölder, inbrott o.s.v.) då skiter man i det.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Polisen har fått en dålig start på året. Andelen brott som klaras upp är den lägsta på många år, visar Rikspolisstyrelsens egna siffror. ”De här siffrorna är skräp”, säger justitieminister Beatrice Ask (M).
TT har tagit del av Rikspolisstyrelsens interna redovisningar av hur polisen har lyckats med sitt arbete hittills i år. Andelen uppklarade fall – då en person har kunnat bindas till brottet – ligger på 17 procent. Det är den lägsta siffran under januari–mars på åtta år.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/samsta-polissiffrorna-pa-atta-ar

Värre än vad jag trodde :huvet

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

Jag såg den där artikeln också.

Eftersom polisinspektören inte ringde upp mig idag tänkte kolla om det är någon som kan få fram någon information om den här personen. Eller kanske rent av känner till honom i något sammanhang.

Om han själv ser detta och vill göra rätt för sig är det bara att höra av sig. Jag har inte stängt några dörrar för det.

EDIT:

Tagit bort personlig info om personen.

Last edited:

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Du borde nog inte posta personuppgifter på SH.

Du kan ju testa det här telefonnumret:
http://sverigesföretag.com/tb-styling-design-handelsbolag/1843870

Annars kan du ju höra av dig till hans (fd?) partner och fråga lite. Inte för att det nödvändigtvis hjälper men det är inte kul att bli jagad via sina vänner/bekanta iaf:
http://www.ratsit.se/BC/ReportSmall.aspx?ID=ESrC7Kflc3g9pSAXhiAZp5teuC-vNCxH_LkAOtu06IA

Det bor fyra personer på gården och en av de boende är i rätt ålder för att vara sambo med bedragaren. Hon har dessutom en firma som bla sysslar med bilplåt precis som TGs konkade firma.
http://www.ratsit.se/BC/SearchSimple.aspx?Where=Kvarsebo+Nordan%e5
http://sv-se.facebook.com/MissRS2

Dom andra på adressen går säkert också att jaga rätt på om man vill nysta lite och sända en signal om att det är läge att göra rätt för sig.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Det är ju precis det här som blir resultatet av att polisen inte klarar av att sköta sitt arbete - att folk tar tag i det själva.

Ibland undrar jag hur rutinerna ser ut hos polisen. När jag blev skimmad anmälde jag naturligtvis det till polisen och gav dom alla mina uppgifter så att polisen kunde nosa upp bedragaren i samarbete med banken... trodde jag.

Två veckor senare ringer en kvinna från polisen och be om mitt bankkortnummer och andra uppgifter, precis den infon jag gav i min anmälan från början :confused:
Jo tjena, jag har precis blivit skimmad på 20 lakan och ger gärna ut mitt VISA-kortnummer till en person över telefon som ringer från ett anonymt nummer :smasha

Ett par dagar senare fick jag brev hem om att förundersökningen lades ner. Fick dock tillbaka mina pengar av bla Betsson som bedragaren hade satsat pengar hos över nätet. Hoppas han använde proxy åtminstone, annars är det skandal att dom aldrig tog fram IP-numret.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Du borde nog inte posta personuppgifter på SH.

Tack för hjälpen. Jag ska plocka bort informationen. Jag mailade en administratör på ett motorforum idag angående Facebook namnet. "Hon" har lagt ut delar på annons som jag känner igen sedan den gamla annonsen i dagarna. Så det gick upp ett ljus. Bad dem undersöka den närmare och jämföra med det andra användarenamnet.

Jag blir jäkligt konfunderad över att polisen bara lägger ner. Måste vara fler som blivit blåsta på sina grejer om han ett år senare börjar annonsera i nytt namn.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Tack för hjälpen. Jag ska plocka bort informationen. Jag mailade en administratör på ett motorforum idag angående Facebook namnet. "Hon" har lagt ut delar på annons som jag känner igen sedan den gamla annonsen i dagarna.

Jag var med om en "hon" som egentligen var en han och som lurade mig på Blocket. Tog reda på att hans namn, adress och att han hade skulder hos kronofogden på 14000 och att någon hade avanmält att vara god man för honom. Uppgifterna fick polisen men inget hände såklart :glömdet

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ska försöka få tag på inspektören på måndag. Blir faktiskt förbannad. Det har blivit en principsak. Jäkla latmaskar! Jag har nästan lust att sätta mig i bilen själv och söka upp vederbörande om jag bara var garanterad att träffa på honom. Men det ska väl ändå inte vara nödvändigt?

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Det tycker jag du skall göra - redan när jag gick i nian gjorde sånt:rofl

Haha - nu senast så skaka jag en kriminalinspektöryjosan av stolen när jag blev arg - du vet att du kan fråga han om han är utvecklingstörd och så:hihi

En åklagare kan inte dömma(för att kallat en polis för utvecklingstörd) dig om du har det materialet..om snuten parten lagt ned utredningen

Du kan förklara polisutredaren som utvecklingstörd - han blir förklarad idiot - do it:)

Och en ny polis tar över:hihi

Kör på

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Polisen skapades inte för att skydda alla, de skapades för att skydda de rika (överheten) vilket idag kan betraktas som staten.

Last edited:

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Polisen skapades inte för att skydda alla, de skapades för att skydda de rika (överheten) vilket idag kan betraktas som staten.

Du har helt fel:såjaponken

Basen ur polisen utgörs av allmänheten,snittet i stort(medarbetare med varierande bakgrund) - så breda angrepp är inte möjliga på det sättet du säger:va

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Du har helt fel:såjaponken

Basen ur polisen utgörs av allmänheten,snittet i stort(medarbetare med varierande bakgrund) - så breda angrepp är inte möjliga på det sättet du säger:va
Tja om man läser allmänhetsblaskan så ja, tar du en titt på verkligheten så ser det lite anorlunda ut vem som får mest resurser om nått händer.:7peta. O ja, det är sant att det var lite brett men antar du kan läsa mellan en rad eller två.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Tja om man läser allmänhetsblaskan så ja, tar du en titt på verkligheten så ser det lite anorlunda ut vem som får mest resurser om nått händer.:7peta. O ja, det är sant att det var lite brett men antar du kan läsa mellan en rad eller två.

Haha , jag skrev ju attt snuten var en kopia av allmänheten i stort.
Dom kan inte för ett föra eget krig (förutom det som den stora massan bestämt)

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Det tycker jag du skall göra - redan när jag gick i nian gjorde sånt:rofl

Haha - nu senast så skaka jag en kriminalinspektöryjosan av stolen när jag blev arg - du vet att du kan fråga han om han är utvecklingstörd och så:hihi

En åklagare kan inte dömma(för att kallat en polis för utvecklingstörd) dig om du har det materialet..om snuten parten lagt ned utredningen

Du kan förklara polisutredaren som utvecklingstörd - han blir förklarad idiot - do it:)

Och en ny polis tar över:hihi

Kör på

Man kommer nog inte långt genom att förklara vederbörande som utvecklingsstörd eller idiot. Så lågt skulle jag aldrig sänka mig. Men polisen i allmänhet framstår som ytterst inkompetent när de lägger ner ärenden på löpande band där det uppenbarligen finns tillräckliga bevis för att gå vidare i en utredning. Av det skälet vore intressant att sitta ansikte mot ansikte och höra förklaringen varför man lägger ner ett ärende i brist på bevis från inspektören i fråga. Han kan inte känna någon yrkesstolthet direkt.

Men det är säkert ca 50- 60 mil dit och då kan jag lika gärna göra hembesök hos säljaren. Tycker som sagt inte att det är motiverat. Tycker heller inte man ska behöva fråga någon okänd person som bor närmare att knacka på och räcka över luren till säljaren för att man vill växla några ord.

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Man kommer nog inte långt genom att förklara vederbörande som utvecklingsstörd eller idiot. Så lågt skulle jag aldrig sänka mig. Men polisen i allmänhet framstår som ytterst inkompetent när de lägger ner ärenden på löpande band där det uppenbarligen finns tillräckliga bevis för att gå vidare i en utredning. Av det skälet vore intressant att sitta ansikte mot ansikte och höra förklaringen varför man lägger ner ett ärende i brist på bevis från inspektören i fråga. Han kan inte känna någon yrkesstolthet direkt.

Men det är säkert ca 50- 60 mil dit och då kan jag lika gärna göra hembesök hos säljaren. Tycker som sagt inte att det är motiverat. Tycker heller inte man ska behöva fråga någon okänd person som bor närmare att knacka på och räcka över luren till säljaren för att man vill växla några ord.

Utgå inte från att folk som är lätt utvecklingstörda inte tar plats i arbetslivet vad du än gör:D
Skulle jag varit du skulle jag vänt upp och ner på den lille snutnarren och också kallat honom för det medans han skrev under sin avskedsansökan:hihi

Han skulle gråtit hela vägen till brevlådan medans jag gick och pratade med han faderligt

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Ska försöka få tag på inspektören på måndag. Blir faktiskt förbannad. Det har blivit en principsak. Jäkla latmaskar! Jag har nästan lust att sätta mig i bilen själv och söka upp vederbörande om jag bara var garanterad att träffa på honom. Men det ska väl ändå inte vara nödvändigt?

Dessutom betalar du en del av hans lön..

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO