Dessutom betalar du en del av hans lön..
Där är en mening som helt klart får varje rutinkontroll att bli intressant.
Dessutom betalar du en del av hans lön..
Såg filmen JR Edgar i helgen, mannen som byggde upp FBI och satt på chefsposten i 48 år. Vi skulle behöva någon av hans kaliber i Sveriges poliskår. Det verkar sitta ynkliga personer i ledningen som sitter med fel verktyg för att mäta polisens effektivitet. Verktyg som istället ger sken av att de är effektiva när snarare motsatsen råder. Det är inte bättre än i företagsvärlden där ledningen sätter upp kriterier som ska uppfyllas för bonus-utbetalningarna som de sedan ser till att uppfylla med olika tricks i bokföringen. Snarare tvärt om eftersom det är vanliga människor som drabbas i sin vardag. Nu gråter jag inte över den summan jag blivit blåst på, men det finns människor som verkligen kommer i kläm där ute för att polisen ska komma i bättre dager.
Häll jä.
Lås in alla kommunister och bögar så är problemen borta.
Har föresten fått tag i säljaren genom att lägga ut kopplingen till flickvännen i hennes annons. Inte helt populärt. Innan dess tog jag även friheten att skriva ett mail till spekulanterna som lämnat sin e-postadress där de uppgivit att de ville bli kontaktade. Säkert en och annan som hoppade av affären nu, men det känns inte som mitt problem. Syftet att röka ut säljaren lyckades. Jag får se om säljaren gör rätt för sig nu för han gav sig till känna. Det tog inte mer än en timme efter att jag lagt ut informationen om min affär i annonstråden. Det var en intuition där jag kände på mig att det fanns ett samband och tack vare Josefs länkar blev det glasklart. Så ett stort tack till honom oavsett hur det här slutar.
Harmon, håll oss uppdaterade och ge inte upp!
Whaddaya expect?
Snor ett uttryck från gamla anrika mc-tidskriften "Streetfighters magazine" som de använde för att beskriva extrem puts;
"Shinier than the arse of a policemans trousers."
Tror du är ursprunget på spåret.
Sent ute men många exempel finns.
Har fest hemma och 4 objudna personer kommer in, förklarar för dem att de inte är välkommna och ska gå, de stannar kvar (olaga intrång?). Efter om och men rör de sig utåt, på vägen följer en av våra bilnycklar med, en brandsläckare töms och på min parkering dras en batong upp som slog i huvudet på en vän till mig.
Det finns vittnen, jag har regnummer på bilen de försvann i samt namn och uppgifter på vilka det var.
Polisen kommer å tar en anmälan, efter några samtal läggs fallet ner.
Önskar dem veta vilket klockslag de föddes för att kunna styrka brott?
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|