Sofuoglu når 400km/h på Kawasaki H2R

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
efter att ha sett den japanska videon känns det ju extremt osanolikt att sofouglu har pressat upp en stock h2R i 400 blås?? nåt måste dom ju kryddat den med?

jappen slår ju i varvstoppet på sin omdrevade redan i 350 ? (vilket ju iof är vad vissa motoGP hojjar kommer upp i trots avsaknad av flygraka).

säger inte att det är omöjligt att nå 400 med H2R utan trim men tror inte för fem öre på att dom gjorde det på en stock maskin, inte ens mätarfart...

Last edited:

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag kan vara ute o cykla nu. Men han är turk, så mycket vet jag. Räknas de verkligen som araber? De borde väl tycka ganska illa om IS? O det borde väl vara ett ganska rejält pr-självmord att som ledande i World Supersport sitta o hylla IS?

Eftersom Turkiet huvudfiende är Kurder så är det hur enkelt som helst.
Min fiendes fiende är min vän.
Med lite googlande kan du hitta att Turkiet köpt olja av IS och levererat vapen till IS.
Självklart förnekas det här av Turkiet.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
efter att ha sett den japanska videon känns det ju extremt osanolikt att sofouglu har pressat upp en stock h2R i 400 blås?? nåt måste dom ju kryddat den med?

jappen slår ju i varvstoppet på sin omdrevade redan i 350 ? (vilket ju iof är vad vissa motoGP hojjar kommer upp i trots avsaknad av flygraka).

säger inte att det är omöjligt att nå 400 med H2R utan trim men tror inte för fem öre på att dom gjorde det på en stock maskin, inte ens mätarfart...

Håller med! I de farterna är luftmotståndet den största fienden, och utan förbättrad strömlinjeform (alternativt 200 hk extra) ställer jag mig också tveksam....

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
...

Har hojar avsedda från grunden för bankörning, tex MotoGP och Moto2 hojar hastighetsmätare?

Oftast 3st. En för framhjulet, en för bakhjulet och en med gps. Vi har likadant på våra 125GP/Moto3 i SM. Förare vill dock sällan ha upp den infon i display under körning. Det är info man läser av i efterhand.

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Hoj
Triumph Bonneville
Det känns så skumt att tänka på folk i nationaliteter tycker jag...
Ett typiskt svenskt fenomen. I de allra flesta andra länder (inkl. USA) är de flesta både väldigt intresserade av och medvetna om sin nationella hemvist; faktiskt och känslomässigt.

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Det känns tveksamt. Ingen riktig hastighetsmätning, orginal aerodynamik och för lite effekt. De som verkligen åker 400 brukar ha väldigt hal kaross och bortåt 500hk.

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Ett typiskt svenskt fenomen. I de allra flesta andra länder (inkl. USA) är de flesta både väldigt intresserade av och medvetna om sin nationella hemvist; faktiskt och känslomässigt.

Jo, så är det nog. Tycker ändå att det det är mer intressant att fundera om folk är okay utifrån vad de gör än varifrån de kommer....

vurparen

Medlem
Gick med
5 Aug 2013
Hoj
Aprilia Falco -00 KTM 625sxc -06
Jo, så är det nog. Tycker ändå att det det är mer intressant att fundera om folk är okay utifrån vad de gör än varifrån de kommer....

Halllååå...men du vet att folk som inte kommer från samma världsdel som mig är äckliga som fan, de luktar illa och knullar grisar! Men det är väl ingen som gillar Danmark och danskar. :tungan

En människa är en människa eller i vissa fall är en människa 2 människor ibland psykisk ibland fysisk.

Varför ska man vara en viss nationalitet? Kan vi inte alla bara vara människor som kommer från den blåa planeten.

"vart kommer du ifrån?" Frågar bara idioten.

Vart kan man provköra en H2R?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...