magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Och IS-tecknet med fingret får han med sen också...
Det missar jag! Var ser du det?
Och IS-tecknet med fingret får han med sen också...
frånThe indicated speed must never be less than the actual speed, i.e. it should not be possible to inadvertently speed because of an incorrect speedometer reading.
The indicated speed must not be more than 110 percent of the true speed plus 4 km/h at specified test speeds. For example, at 80 km/h, the indicated speed must be no more than 92 km/h.
Ja då är det tom OK att visa 400km/h redan när hojen kör strax under 360km/h.The UNECE regulation relaxes the requirements for vehicles mass-produced following type approval. At Conformity of Production Audits the upper limit on indicated speed is increased to 110 percent plus 6 km/h for cars, buses, trucks and similar vehicles, and 110 percent plus 8 km/h for two- or three-wheeled vehicles that have a maximum speed above 50 km/h (or a cylinder capacity, if powered by a heat engine, of more than 50 cm³).
https://en.wikipedia.org/wiki/Speedometer
För massproducerade typgodkända tvåhjuliga fordon med större motor än 50cc:
Visad hastighet = Verklig hastighet + 10% + 8km/h
H2R är såvitt jag vet enbart för bana, så dessa regler lär inte gälla den.
Den har ju dock antagligen samma mätare som en H2, svårt att tro att de klämmer dit en annan mätare.
Sedan tillkommer ju det ganska påtagliga bakhjulspinnandet man får vid riktigt höga hastigheter, så mäter man hastighet på utgående axel i motorn blir det tok-fel när det börjar gå riktigt fort.
H2R är såvitt jag vet enbart för bana, så dessa regler lär inte gälla den.
400 på mätaren är oavsett felmarginal väldigt snabbt.
Sitter ni på snabbare hojar så dela gärna med er
När blir ni nöjda? När mätaren visar 1000 km/h så kommer ni gnälla över felmarginalen?
Det är väl ingen som gnäller, bara påpekar att även om han kört jävligt fort så var det inte 400 km/h, och inget riktigt världsrekord då det saknades alla delar för ett riktigt världsrekord.
Har de annonserat eventet som ett officiellt världsrekord?
Ja, det får en att fundera. Dock gör han det med fel hand.
Mossberg! 2:20
Behöver inte betyda nåt, men som arab ska man nog tänka extra noga på vad man kan förknippas med.. Det kanske han gjorde också ��
Tänkte också på det men googlade lite och såg bilder på is-soldater med deras flagga där de gör det med vänstern också.
Behöver inte betyda nåt, men som arab ska man nog tänka extra noga på vad man kan förknippas med.. Det kanske han gjorde också ��
Mossberg! 2:20
Hmmmmm.... så där skulle jag också kunna göra om jag vann en dag!!! "Kawasaki is No: 1!!!" skulle det kunna betyda... VILL jag att det ska betyda!!! Hade det varit Tom Sykes som gjort körningen hade nog ingen associerat fingret i luften med IS-propaganda!
Josses va fort han kom upp i 300 undrar hur länge de fick vänta för en vindstilla dag, kom att tänka på hur äckligt broar brukar kunna vara när det blåser, t.ex. Höga Kusten Bron
Jag kan vara ute o cykla nu. Men han är turk, så mycket vet jag. Räknas de verkligen som araber? De borde väl tycka ganska illa om IS? O det borde väl vara ett ganska rejält pr-självmord att som ledande i World Supersport sitta o hylla IS?
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|