Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Men man blir snygg!
Det har stått i tidningar att det är farligt att sola solarium. Jag tar varningen på allvar även om jag nu inte är i riskzonen. Solar inte solarium nämligen.
Fanns dock ett problem med det systemet, och det var att folk kunde stå utanför och mata i mer pengar till bädden du låg på.
"Det var värst vad det var långa 15 minuter", medan huden fräser och ryker.![]()
Känns så där va att sola solarium när det ligger information på Strålsäkerhetsmyndighetenshemsida..? Nej, jag solar inte solarium...
http://www.stralsakerhetsmyndigheten.se/Allmanhet/UV--laser/Solarium/
Det har stått i tidningar att det är farligt att sola solarium. Jag tar varningen på allvar även om jag nu inte är i riskzonen. Solar inte solarium nämligen.
Ytterligare en aspekt är att man kan få andra typer av skador när man solar solarium. Ett lokalt ställe (som man betalar med mynt) använde fel lysrör. En tjej fick allvarliga brännskador.
För ca 1 år sedan sprängdes ett sådant ställe i luften. Vi pratar om en enorm explosion där hela stället blåstes ut. Minuterna innan hade ett bevakningsföretag varit inne i lokalen och kollat att allt stod rätt till. Väktaren hade varit död om de varit i lokalen för att inte tala om eventuella kunder eller förbipasserande.
.
Precis... ställ mobilen på ringning efter 15 minuter. Sola utan en massa klet. Även om det känns som om du kastar pengar i sjön genom att inte sola tiden ut så är det bättre att sola lite kortare tid än att bränna sig.
Att sola en gång är tämligen meningslöst och att sola regelbundet under lång tid är rätt korkat...
När jag och 9 polare åkte på grabbresa till sälen när man var fjortis så hade tyvärr en av polarna utmanat sin tjej som skulle till spanien om vem som kunde bli brunast då fjällsolen är så mycket starkare å jada jada. När vi kom dit var det 10+ och regn varpå han letade upp det lokala solariet. Jag och ytterligare en kompis valdes ut som stödsolare då han skämdes som en hund. Vi låg i 30-40 minuter har jag för mig helt oerfarna samt vintrigt ljusblåa i huden. Sen var den veckan förstörd.
Det finns knappt kvar halvtimmessolarier längre. Alla moderna solarier har både timer och säkerhetsbrytare som slår av om timern skulle kuka ur. Normal soltid är 15-20minuter.
Att INTE sola regelbundet är korkat om man vill ha bra hälsa. Största anledningen till att inte sola för mycket är väl egentligen att det är lite fjantigt att vara knallbrun mitt i vintern. Särskilt om folk vet att man inte varit utomlands.
Akta er för att gå över vägen, farligt som fan!
Men allvarligt, du tror att solarier innehåller gammastrålning eller nåt? Eller knallgas? Hur fan ska ett solarium bara explodera? Det sitter elektronik i det som i så mycket annat. Inga gastuber eller TNT eller nåt.
Föreslår att du läser mitt inlägg igen så tror jag att du förstod att solariet inte bara exploderade utan anledning.
Du kan läsa mer om explosionen på solariet här och dra dina egna slutsatser:
http://hd.se/helsingborg/2009/01/11/explosion-i-solarium/
Och med allt är smaken som baken. Vissa gillar inte peppakaks gossar eller bodybuilders och andra tänder på det som fan.
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |