Sola solarium?

D-vitamin finns inte i solarium..hoppas du var ironisk eller jag missuppfattade...:va

". Statens Provningsanstalt har nämligen kommit fram till att den Svenska solariebranschens rör har de våglängder som behövs för att producera D-vitamin. Dessutom visar nya rapporter att vi behöver mer D-vitamin och till skillnad mot vad Westermark påstår, att de grupper av befolkningen som bor längst norr ut, lider störst brist på D-vitamin."

Se aftonbladet länken för hela texten...

Jag vilar min väska!

Brun utan tvål.
Allt annat är ghej.
Den solbränna man tvingas på under slåttern skall stanna vid armbågarna.

Hej sporthoj! Jag har hört att chips är cancerframkallande, men tjejen köpte en rulle Pringles som vi ska äta ikväll. Vågar jag smaka? Kommer jag att dö?
Klart som fan att du kommer att dö.
Vem tror du att du är?

Last edited:
". Statens Provningsanstalt har nämligen kommit fram till att den Svenska solariebranschens rör har de våglängder som behövs för att producera D-vitamin. Dessutom visar nya rapporter att vi behöver mer D-vitamin och till skillnad mot vad Westermark påstår, att de grupper av befolkningen som bor längst norr ut, lider störst brist på D-vitamin."

Se aftonbladet länken för hela texten...

Jag vilar min väska!

det finns ingen källa hänvisad hos aftonbladet..eller så hittar jag den inte....:va
jag är väldigt skeptisk till denna artikel...:gnissla

Nu har det röda lagt sig, och gått över till brunt..
så idag blir det att sola lite till :)

märkbar skillnad blev det, har faktist fått en hel del färg, och det är då första gången jag solat solarium, vart ett 25minuters pass..
blir väl samma idag.. :yoparty

märkbar skillnad blev det, har faktist fått en hel del färg, och det är då första gången jag solat solarium, vart ett 25minuters pass..

Hur resonerade du när du besämde dig för att börja med 25 minuter?
Meningen är inte att man ska bli röd. Blir du röd har du bränt dig. Och brun blir du ändå utan bränn, förmodligen lika fort.

bränd--> celler dör--> cellförändring--> hudcancer! på ett ungefär..bränn dig inte!!:fakta:mattias

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick