=/ Själv skulle jag aldrig kunna skada något djur, om det inte gick till attack förståss. Men att skjuta fåglar för nöjes skull? Hoppas verkligen du mognat till som du säger, tycker det är vidrigt med nöjesjakt. Personer med sådant intresse skulle jag däremot inte ha något emot att skjuta på.BIKER23 skrev:Mina erfarenheter av luftvapen är ett hundratals fåglars liv på mitt samvete + att jag råkade knäppa en polare i örat med en spetsdiabol
Men va fan kul var det
Funderade också på att införskaffa lite paintball prylar, men sen när polarna började backa övergav jag den idén och gick in på spåret luftskytte istället. Kanske får tänka om igenMeissner skrev:Vi är några som ska ut o skjuta paintball i sommar nu när vi...
69:an skrev:För det litet mer oseriösa skojskjutandet utomhus har jag en Webley Tracker .22, en väldigt trevlig seriös bössa med bra flås. Kort pipa gör den väldigt lätthanterlig, ändå med fullgod precision. I bra bruksskick hittar man dem från ca 2' (standardmodellen) upp till ca 3-3,5' (DL med valnötskolv m.m.)
Det enda tråkiga är att den låter minst lika mycket som en skarp .22LR, så det finns viss risk att grannarna tittar snett.
(Jodå, det finns ljuddämpare att köpa från utlandet eller bygga själv, men då torde de titta ännu mer snett. Inte värt risken för trubbel. )
TomK skrev:Ja, Webley Tracker är trevlig - köpte en deluxe med valnötskolv för många herrans år sedan. Går bra att skjuta prick med på 100 meter utan problem. Har för mig att kulenergin ligger på ca 18 Joule.
Silwer skrev:AG90 ska det vara, kan man skjuta lite ölburkar med på grillfesten.
tassen skrev:heheheheeh.........PSG 90 och en AK 4 med kikarsikte och ksp 58 stöd funkar perfekt för mig.......
Mr B skrev:Någon av gossarna som har några bra tips vart man kan hitta beggade luftbössor ? Måste bara ha en till landet ... inget junk nu utan en bössa med bra tryck och 5,5mm är ett måste.
TomK skrev:Ja, Webley Tracker är trevlig - köpte en deluxe med valnötskolv för många herrans år sedan. Går bra att skjuta prick med på 100 meter utan problem. Har för mig att kulenergin ligger på ca 18 Joule.
semlan skrev:Om vi nu i en utopi skulle anta att du kunde kontrollera alla andra fysikaliska händelser när du skjuter förutom ditt vapens egenprecision skulle du ändå ALDRIG kunna skjuta bra på 100m med en sådan puffra.Inte en chans helt enkelt. Du kanske menar 10 meter? Eller tänkte fel? Jag vill inte låta dryg bara
upplysa dig om det omöjliga i ditt påståsende
Jag hade en Tracker DL under tonåren, sköt hyffsat på upp till 60m och den var tamejfan aldrig "skramlig".. Laddbulten var hur tight och fin som helst efter bortåt 50000 avfyrningar, och jag ångrar grymt att jag sålde det. Smutt liten fjäderbössa med förvånansvärd precision om man kan skjuta.semlan skrev:Om vi nu i en utopi skulle anta att du kunde kontrollera alla andra fysikaliska händelser när du skjuter förutom ditt vapens egenprecision skulle du ändå ALDRIG kunna skjuta bra på 100m med en sådan puffra.Inte en chans helt enkelt. Du kanske menar 10 meter? Eller tänkte fel? Jag vill inte låta dryg bara
upplysa dig om det omöjliga i ditt påståsende
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |