Sommartråden, förväntningar, planer m.m

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Är det bara jag som sitter därhemma och kollar ut i slasket/regnet och bara drömmer till sommaren?
Man går ut till hojen, suckar lite, sätter sig på den känner lite på koppling och gas. Drömmer sig tillbaka till den sköna sommaren.
Man läser inte en bok när man ska gå och sova (möjligtvis MC-sortimentet i nya biltemakatalogen), man ligger och tänker på vad man ska göra på hojen i vinter. Nytt styre, ny framlykta, blir den snyggare utan barkbusters?

Planer för min hoj:
Ny mindre framstänka
Lyktkåpa från en WR 450 som ska lackas vit
Nytt styre, biltemas höga mx styre
Större framskiva
Plocka handskydden
Sen tror jag den är redo att piskas :)

Planer för sommaren:
Lära mig slanga
Lära mig stoppies
Åka bogesundsvägen (Jag erkänner jag har kollat för mycket på RoLLers filmer)

Är det bara jag som känner mig ensam?:(

Vad har ni för planer för hojen och sommaren?

Fårskallen

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2008
Hoj
FZ8-N
Njae.
har ju bra före här så jag hade tänkt mig en repa efter jobbe.
Möjligvis ställer man bort den någon vecka i februari.
Men det lider man ju inte av......internet har porr.

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Vill bli: bättre på slangen och klara stoppies!

Ska bli: Mkt mer bandagar är det som fokus kommer ligga på för att bli snabb/duktig på kurvtagning sen skulle jag behöva ny kruka och stövlar!

Skulle ev. vilja byta hoj till svart k5 alt blade -08!

busz

Killen med oljetryck!
Gick med
17 Feb 2004
Hoj
StreetTriple R -10
Efter att endast ha kört rad-4 i alla mina mc år har jag här om veckan bytt till v-twin så sommaren lär gå åt till att lära sig hantera det lilla monstret :)
Sen ligger det bandagar samt en liten tripp till polen inplanerad...

wINBLAD

Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Njae.
har ju bra före här så jag hade tänkt mig en repa efter jobbe.
Möjligvis ställer man bort den någon vecka i februari.
Men det lider man ju inte av......internet har porr.

Jo, skulle gå att åka lite här med, men med hojen avställd och oförsäkrad känns det inte värt att sticka ut i 2+.:gnissla

Vill bli: bättre på slangen och klara stoppies!

Ska bli: Mkt mer bandagar är det som fokus kommer ligga på för att bli snabb/duktig på kurvtagning sen skulle jag behöva ny kruka och stövlar!

Skulle ev. vilja byta hoj till svart k5 alt blade -08!

Bara inhandla, snart jul :D

Efter att endast ha kört rad-4 i alla mina mc år har jag här om veckan bytt till v-twin så sommaren lär gå åt till att lära sig hantera det lilla monstret :)
Sen ligger det bandagar samt en liten tripp till polen inplanerad...

Har liknande scenario, bytte upp mig från 125an till nuvarande TTR. Hann åka en vecka innan jag stack utomlands en månad. Gissa om man är sugen på att åka :rolleyes:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Läser bike mc-folket går in i vardagsrummet o sitter lite på hojjen ligger ner på tanken och låtsas att det går i 200+ planerar om den ev mc semestern. Kollar vädret och på nått sätt tror att det tempen ska börja stiga och nån slags rekord värmebölja ska va på väg in =) På den allvarliga sidan så funderar jag på hur länge man vågar ha hojjen innan alla är arbetslösa och man inte får sålt den "om det skulle krisa sig och man själv blir av med jobbet"
20dec vänder det.... så snart sitter man nog på hojjen igen trots allt...

Rill2

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
#SÅLD# KTM 660 SMC - 04
Jag tänker precis som du. Får nästan panik när jag tänker på att det dröjer nästan 4 månader innan man kan köra på riktigt.

Men ett tips. Köp Nya motoGP 2008 om du har Xbox eller ps3.
Det stimulerar i dessa mörka månader.! Riktigt roligt Mc-spel.

wINBLAD

Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Jag tänker precis som du. Får nästan panik när jag tänker på att det dröjer nästan 4 månader innan man kan köra på riktigt.

Men ett tips. Köp Nya motoGP 2008 om du har Xbox eller ps3.
Det stimulerar i dessa mörka månader.! Riktigt roligt Mc-spel.

Har varken eller :( Endast PC, men lirar lite gp 07 på datorn tillsammans med lite olika bilspel. Typ GTR2, skönt att stänga av antisladd och allt vad det heter på M3an och sen lära sig behärska driftarna:D

Damma

Medlem
Gick med
20 Nov 2008
Hoj
Daytona 675
Jag se fram emot sommaren då åker hojarna på en lastbil ner till Österrike. Från Österrike kör vi sedan ner till Split i Kroatien, stannar där i ca 14 dagar åker hem över Ungern samt Tjeckien in i Tyskland och kör på Nürburgring i ca 2 dagar.

Denna resan tror jag blir kanon :)

wINBLAD

Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Jag se fram emot sommaren då åker hojarna på en lastbil ner till Österrike. Från Österrike kör vi sedan ner till Split i Kroatien, stannar där i ca 14 dagar åker hem över Ungern samt Tjeckien in i Tyskland och kör på Nürburgring i ca 2 dagar.

Denna resan tror jag blir kanon :)

Låter guld!
Åkt mycket på nya bladen i somras?

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Skall sysselsätta mig med att byta plast och barkbusters samt rensa upp röven på hojen. Tra ju inte lång tid, men alltid kul att förändra utséendet på hojen lite grann:)

Till sommaren skall jag lära mig slanga (någorlunda åtminstonde), och även bättra på mina stoppis. Måste ju även försöka lära mig göra motard-sladdar:D

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Jag ska faktiskt köra Luciakortegen här i malmö på fredag. Innan kortegen måste ja tvätta hojen lite snabb för ja har tänkt ställa in den här hemma efteråt.

Sen blir det att pyssla om den under vinter med att byta skylthållare, miniblinkisar, ska nog osså byta broms o kopplingshandtagen. Lite smådetaljer, har inte hunnit det än sen ja hämta hem den.

Under vintern ska ja hjälpa en kompis att mecka ihop en eller två av hans hojar. Sen till sommaren ska det bli lite bankörning, har inte gjort det än så ja tyckte det skulle vara ball att prova på. Får se om ja kommer gilla det eller inte.

Annars har ja inte planerat så mycket mer, tar det som det kommer. :tummenupp

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Oja, visst dagdrömmer man om sommaren och hojen! :) Speciellt när man nyligen har bytt hoj som man inte har hunnit köra så mkt än! Känns som evigheter tills våren kommer. Men det går väl fort! Jag ser fram emot MCK Vilse rundan i april!!! :) Hoppas vädret hinner blir bra till april!

Funderar också på att skaffa någon form av MC spel som man kan lira i vinterns mörka tider! hehe Kollar även mycket på olika mc klipp på youtube. Isle of Man m.m.

Last edited:

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Nyligen köpt min första hoj, så jag är nästan säker på att jag går och trampar djupare spår här inne... Men snart får man ju plocka fram snowboarden iallafall.

Eftersom att man ändå inte kan köra (även om jag har tagit några svinkalla vändor :tungan ) så har jag rensat bort ful plast i bak och monterat miniblinkers som jag dock har lite svårt att få att blinka som de ska - hjälp uppskattas.

Planer för sommaren:
BKK på Rörken
Köra så mycket och ofta jag bara kan och har råd med
Köra in skinnstället
Spara pengar tills då jag får byta upp mig till riktig tung hoj
Och lite allt möjligt som jag kommer på :tummenupp

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Nyligen köpt min första hoj, så jag är nästan säker på att jag går och trampar djupare spår här inne... Men snart får man ju plocka fram snowboarden iallafall.

Eftersom att man ändå inte kan köra (även om jag har tagit några svinkalla vändor :tungan ) så har jag rensat bort ful plast i bak och monterat miniblinkers som jag dock har lite svårt att få att blinka som de ska - hjälp uppskattas.

Planer för sommaren:
BKK på Rörken
Köra så mycket och ofta jag bara kan och har råd med
Köra in skinnstället
Spara pengar tills då jag får byta upp mig till riktig tung hoj
Och lite allt möjligt som jag kommer på :tummenupp

Grattis till första hojen och välkommen till dårhuset sporthoj.com !! :tummenupp :yoparty

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
jag har handlat lite kolfiber prylar till hojen och sen är det lite småprylar som ska lackas.... när det gäller körning så tänker jag faktiskt åka på båda hjulen:tummenupp sen blir det en liten tripp till österike//italien:D

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Hojplaner:

Plocka ut min CRF 250R -09 Black edition och kitta den

Köpa en CBR 600RR eller 1000RR -03 eller -04 som är kittad

Hojåkar planer:

Åka alla KM i klubben och förhoppningsvis köra 10, 11 varv per heat

Slanga vidare på 600an, åka till Italien och ta en fika!

Sun King

Chrome Won't Get You Home. L116 -- BA04
Gick med
18 May 2006
Hoj
En Liten
Torrbryt

Jag vill byta hoj till något sportigare, och det borde gå att realisera i mars.
"Men den som lever får se", brukar det heta.

Botemedlet mot åkångest är ju som bekant att torrbryta.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin