Sommartråden, förväntningar, planer m.m

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Tvätta den efteråt istället ,är väl ändå bättre :va
(salt,grus och fukta på marken nu)

får nog göra det osså, men tar en lite nogrannare tvätt innan o sen skölja av den efteråt. sen kan ja stå o putsa den hemma resten av vintern. :D :tummenupp

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Grattis till första hojen och välkommen till dårhuset sporthoj.com !! :tummenupp :yoparty

Tackar tackar :)
Förhoppningsvis har jag pengar till en riktig sporthöj när jag
får tungt kort på riktigt, men kommer även då vara tvungen
att köra på något gammalt, kommer fortfarande sitta
i skolbänken (men så är det när man ska ha fiiin utbildning) :gnissla
Förhoppningsvis så är lågkonjukturen över för längesedan vid
det laget iallafall...

Under vintern är det stenhård torrkörning som gäller :yoparty

MindLess

UndraVadSkaMan
Gick med
1 Jun 2007
Hoj
KTM 990 Supermoto 2009
Själv ska jag försöka tjata på så många kompisar som möjligt om att dom ska skaffa mc-kort. Kan ju bli svårt då dom flesta e säkert för dumma för att klara det :huvet Å om detta under nu skulle gå vägen så blir det minst 1 körning till gotland.

Last edited:

Aspling

KHR
Gick med
15 May 2007
Hoj
Ktm 690 sm!
köpa ny hoj och lära mig slanga :) eventuellt en mc semester med polaren till någon till tyskland och en Fyllesemester för att fira att man fyllt 18 till ayia napa är väll självklart?! :D :yoparty :tuttar :tuttar

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Själv ska jag försöka tjata på så många kompisar som möjligt om att dom ska skaffa mc-kort. Kan ju bli svårt då dom flesta e säkert för dumma för att klara det :huvet Å om detta under nu skulle gå vägen så blir det minst 1 körning till gotland.

Eller så får du hoppas på att dom läser det och väljer att försöka bevisa motsatsen :tummenupp

Försöker också få polarna att ta hojkort, men de är väl för fattiga och inte tillräckligt taggade, så jag får ha kul på egen hand sålänge :wiggle

Last edited:

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Tackar tackar :)
Förhoppningsvis har jag pengar till en riktig sporthöj när jag
får tungt kort på riktigt, men kommer även då vara tvungen
att köra på något gammalt, kommer fortfarande sitta
i skolbänken (men så är det när man ska ha fiiin utbildning) :gnissla
Förhoppningsvis så är lågkonjukturen över för längesedan vid
det laget iallafall...

Under vintern är det stenhård torrkörning som gäller :yoparty

Haha ja precis! Rock on!! :hihi
Vad läser du till?

Eller så får du hoppas på att dom läser det och väljer att försöka bevisa motsatsen :tummenupp

HEHE kul att temat dök upp för min morsa blev sugen på MC kort eftersom fler o fler i kompiskretsen har börjat köra! Sen har hon alltid tyckt att det är sten tufft o köra hoj! Så nu har hon lånat mina böcker. :yoparty :Bugar

Last edited:

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
I sommar är det Europa som gäller på touringbajken. Förhoppningsvis blir det lite bus i närkrokarna på R1:an, med lite tur en bankörning eller två.

Gsx_R_killer

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2008
Hoj
Gixser
Ska göra stora servicen på hojen sedan ska jag lära mig stoppies
och lite smått o roligt.Sen e det väl strippen som gäller :) sedan tar jag det som det kommer.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Mina förväntningar och planer är att efter två hojlösa säsonger med hyrhoj :gnissla
äntligen kunna få råd att köpa mig en egen hoj och åka hur mycker jag vill!
:2cool
Dessutom att åka på mc-semester ner till södra Frankrike/norra Italien!! :hojcbr

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Haha ja precis! Rock on!! :hihi
Vad läser du till?

HEHE kul att temat dök upp för min morsa blev sugen på MC kort eftersom fler o fler i kompiskretsen har börjat köra! Sen har hon alltid tyckt att det är sten tufft o köra hoj! Så nu har hon lånat mina böcker. :yoparty :Bugar

Nu är det tekniskt basår i Uppsala (hemstad), men efter sommaren blir det nog KTH eller Chalmers, civilingenjör med antingen design eller farkostteknik som inriktning, sj?

Hehe, mina böcker är också utlånade till en av morsan å farsan kompisars :D

Klart som fan att det är tufft å köra hoj, skön morsa :rock
(min e mest orolig)

Last edited:

jimzzz

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2008
Hoj
03 Suzuki gsxr
Satte på mig överkroppsskyddet och hjälmen idag bara för att känna känslan från somras igen :D

Planer i sommar:
-Köpa skinn!!! Fucking överkroppsskydd skyddar tydligen inte. Hoppas slippa operera (som sist) om jag kraschar igen.
-Köpa R1a.
-Dra en första runda på bana.

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Mina förväntningar och planer är att efter två hojlösa säsonger med hyrhoj :gnissla
Dessutom att åka på mc-semester ner till södra Frankrike/norra Italien!! :hojcbr

Hej!
Sitter just nu o planerar för sommarens resa till Italien cirka 14 dagar med start v30 :yoparty
Kommer att köra härifrån Blekinge Ner till Hamburg tar sen tåget till Munchen För att sen köra ner till Österrike o Innsbruk ,vidare uppför grossglockner ner till dolmiterna därefter landa utanför Venedig. vidare till bolonga några dagar sen upp till Verona o gardasjön.
Därefter sakta hemåt:yoparty .
.Snackade med några Italienare i dag som var på jobb här. Två av dom var själv bikers från norra Italien, F*n när en av dom visade sina bilder från i somras som han tagit på passo dello stelvio 2760m.ö.h ,tror jag åker i morgon om det inte var vinter där oxå:D

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)

häng på till italien då!!:D

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Ska ni till italien så måste ni ta en sväng förbi Galleria Ferrari!
Får absolut inte missas!!!

Det ligger i Maranello, nära Modena, en bit från Milano.

Och Lamborghini ska också finnas i närheten men det missade vi :(

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Ska ni till italien så måste ni ta en sväng förbi Galleria Ferrari!
Får absolut inte missas!!!

Det ligger i Maranello, nära Modena, en bit från Milano.

Och Lamborghini ska också finnas i närheten men det missade vi :(

Jepp det ligger i planeringen oxå motortokig som man är:D
Tack för länken :tummenupp

/Maveric

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Hej!
Sitter just nu o planerar för sommarens resa till Italien cirka 14 dagar med start v30 :yoparty
Kommer att köra härifrån Blekinge Ner till Hamburg tar sen tåget till Munchen För att sen köra ner till Österrike o Innsbruk ,vidare uppför grossglockner ner till dolmiterna därefter landa utanför Venedig. vidare till bolonga några dagar sen upp till Verona o gardasjön.
Därefter sakta hemåt:yoparty .
.Snackade med några Italienare i dag som var på jobb här. Två av dom var själv bikers från norra Italien, F*n när en av dom visade sina bilder från i somras som han tagit på passo dello stelvio 2760m.ö.h ,tror jag åker i morgon om det inte var vinter där oxå:D

Då åker vi samtidigt ungefär !..:) . Men vi börjar med Holland , Belgien , Frankrike o tar Schweiz , Italien o Österrike på "hemvägen"..:). Stelvio...Mmm....smakar som hallontårta i munnen ! För att inte tala om alla de andra passen vi besökte i somras.. Gavia , Umbrail , Splügen , Timmelsjoch , Oberalp , etc... Kolla denna tråden om ni vill se vackra bilder på sjuka vägar !:tummenupp http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=6138&highlight=stelvio

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
Då åker vi samtidigt ungefär !..:) . Men vi börjar med Holland , Belgien , Frankrike o tar Schweiz , Italien o Österrike på "hemvägen"..:). Stelvio...Mmm....smakar som hallontårta i munnen ! För att inte tala om alla de andra passen vi besökte i somras.. Gavia , Umbrail , Splügen , Timmelsjoch , Oberalp , etc... Kolla denna tråden om ni vill se vackra bilder på sjuka vägar !:tummenupp http://www.superduke.net/forum/viewtopic.php?t=6138&highlight=stelvio

Kul!
I år körde du om mig(körde firmabil) i Karlshamn när ni stack iväg men nästa år har jag oxå sen semester längtar redan :yoparty.
Ska hålla koll om jag ser en superduke därnere :D Du kan ju alltid kolla efter en gsx1400:tuttar

/Maveric

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Kul!
I år körde du om mig(körde firmabil) i Karlshamn när ni stack iväg men nästa år har jag oxå sen semester längtar redan :yoparty.
Ska hålla koll om jag ser en superduke därnere :D Du kan ju alltid kolla efter en gsx1400:tuttar

/Maveric

Just det ja..Det skrev du i en annan tråd :D . Ska hålla ögon o öron öppna efter en gsx1400...eller PM'ar jag mobilnumret framåt sommaren , så kanske vi kan mötas upp nånstans o ta en öl ...eller kanske köra favvovägen ?:tummenupp

Planerar du rutten på karta eller åker du med gps ? Jag har en hel del klara rutter i gpx-format till garmin om du är intresserad.... Kanske går att byta lite ?:)

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Motard slajda
Redig slanghjuls körning
Bättre stoppies
Mc semester
Sälja allt förutom ttr:en

:)