Sommartråden, förväntningar, planer m.m

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Just det ja..Det skrev du i en annan tråd :D . Ska hålla ögon o öron öppna efter en gsx1400...eller PM'ar jag mobilnumret framåt sommaren , så kanske vi kan mötas upp nånstans o ta en öl ...eller kanske köra favvovägen ?:tummenupp

Planerar du rutten på karta eller åker du med gps ? Jag har en hel del klara rutter i gpx-format till garmin om du är intresserad.... Kanske går att byta lite ?:)

Låter kul både ölen o körningen vi kan ju som du sa stämma av framåt sommaren kan ju va avkopplande o möta någon därnere som man kan prata med på rätt språk:D.

Tänkte använda gps men jag har en tomtom så jag vet inte om man kan konventera formatet, ska kolla upp det annars klart intressant:tummenupp

Lite ot
Är du ursprungligen från Torsås ? Varför jag undrar är att jag bodde en gång i tiden i Söderåkra o jobbade på ett företag som hette möre el, vi gjorde en hel del jobb i Torsås med omnejd i så fall kanske vi har träffats :) .

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
Blir till att fixa och sälja hojen till sommarn... Och att köpa en ny/nyare/annan hoj och göra den handikappanpassad till mig så att jag kan börja köra själv igen :)

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Service och allt som det innebär är redan klart, håller på med att fräscha upp sliponet och gör en ny undertail. Dvs, inte så mycket att göra, man går några gånger ut till garaget och kikar så allt är som det ska.

Nästa sommar hoppas jag på att det blir en mcsemester och pröva/börja köra bana :tummenupp

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
SP-1
Ja jävlar vad jag längtar!

Dels planeras det husköp (eget uppvärmt garaget är ett måste!), dels så är det lite som skall göras med hojen.

Ventilkoll, förgasarsynkronisering, allmän service och byta framdäck.
Dessutom ska jag kapa min ljuddämpare några centimeter, göra hojen laglig för besiktning och fixa putsen.

Planer för sommaren.
Bli en jävel på bakhjulsåkat
Europa-resa
Testa på banåkning
Massor av rundor på bulten

Last edited:

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Låter kul både ölen o körningen vi kan ju som du sa stämma av framåt sommaren kan ju va avkopplande o möta någon därnere som man kan prata med på rätt språk:D.

Tänkte använda gps men jag har en tomtom så jag vet inte om man kan konventera formatet, ska kolla upp det annars klart intressant:tummenupp

Lite ot
Är du ursprungligen från Torsås ? Varför jag undrar är att jag bodde en gång i tiden i Söderåkra o jobbade på ett företag som hette möre el, vi gjorde en hel del jobb i Torsås med omnejd i så fall kanske vi har träffats :) .

Ska kika hemma bland alla gps-länkar , men har för mig det finns en sida på nätet som konverterar de flesta filformat , även Tom-tom... Kommer ju bara inte på vad den heter..:rolleyes:

EDIT: Googlade lite här på nattskiftet o hittade en av konverterarna som jag tror ska klara Garmin<->Tom-Tom... : http://www.gpsbabel.org/

Ot-delen drog jag iväg via PM....:)

Last edited:

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
Planer för 2009

Lutar åt en tredje norge trip.
Sen är jag även sugen på att köra ner till Polen på hoj och besöka Auschwitz och lite annat sevärt.
Se om jag kan hitta,få med mig nåt resesällskap.

Last edited:

EmiliosFantomen

Guest
Sitter och sorterar vilka bilder jag ska skriva ut och så dyker den här upp.
010.jpg
Jävlar vad jag började längta till sommaren, kommer så väl ihåg den dagen :wiggle

edit: enda planen är att det ska vara bättre väder och att åbäket inte ska haverera andra semesterdagen igen.

Last edited:

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Tänkte konvertera min GSX 1400 till en GSX 1550.
Portad topp... annan slutburk... nya mappar.
Det jag INTE har planer för är ny färg... men man vet ju aldrig.
Har för mycket småfolk i familjen för att kunna åka på någon längre resa på hoj. Får bli med Caravellen i så fall.

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
sommaren 2009..
nu e de klart å betalt..

Blir så mkt hojjåka man orkar me..
måste bli säkrare på slangen me nya hojjen..
lite bana tänkte ja testa på.

sen fram i sommar blir ja pappa =)
frågan är va man längtar efter mest ;)

Hoppe

Nu +9 hk
Gick med
5 Jul 2008
Hoj
BMW K1200S, Tricolor
Önskelistan ser ut så här:

* Skinnställ
* Slirkoppling
* Slipon
* PC eller liknande
* Bubbleruta
* Kraschpuckar
* Fler bandagar
* MC-semester

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
Vinterdäck så behöver man aldrig sakna sommaren, till sommaren lutar det åt en zx10r -08 lacka den i något stötande.

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Mitt mål för sommaren är väl att överleva första säsongen
på halvpotent 7,5dl-klubba.

Och att ha jävligt roligt på hojen, med andra roliga människor på hoj:tummenupp :yoparty

Last edited:

Blow

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2007
Hoj
Ingen!! cbr 900 fireblade -96 *STULEN*
Blir ny hoj gixxer k7 eller zx10 -08 till våren, har inte bestämt mig.
Ska försöka hinna med några bandagar och bli allmänt bättre på å åka hoj.
lära sig å slanga ligger också långt upp på listan:hihi :banana

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Jag se fram emot sommaren då åker hojarna på en lastbil ner till Österrike. Från Österrike kör vi sedan ner till Split i Kroatien, stannar där i ca 14 dagar åker hem över Ungern samt Tjeckien in i Tyskland och kör på Nürburgring i ca 2 dagar.

Denna resan tror jag blir kanon :)

Vad kostar det kalaset?? (all inkluded :rolleyes: ) låter najs dock...men varför inte KÖRA ner??? :va

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin