Sony Ericsson Xperia X10 vs iPhone 3Gs?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det är detta som är problemet. Vill man ha multitasking blir telifånen slö. Apple har inte velat stöda det innan det går att lösa på ett sätt som gör att det fungerar klanderfritt.

Polaren har köpt någon herrejösses-Nokia som likt alla andra ska spöa ajfan men den bara laggar och skapar irritation. Var betydligt dyrare än ajfan också.

SonyEricsson och Nokia drivs av gamla stofiler som vägrar släppa konceptet "så många modeller på marknaden som möjligt" vilket gör att de varken hinner eller har råd att få rätsida på alla buggar.

Ska du ha något annat än ajfan så tror jag det är Htc som gäller. De har i alla fall anammat tänket lite bakom ajfans succé i stället för att bara skapa en pekskärmsmobil och sedan plöja på i gamla diken. Dessutom är det inte så kul om det inte finns några appar till luren. Android har ju i alla fall ett klart större antal än Nokias "appstore".

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj

Tycker det verkar fungera kanon! Anledningen till att Apple har valt att lösa multitaskingen på ett sådant sätt att apparna måste stödja den är med största sannolikhet för att de har kommit på ett sätt att göra multitaskingen mindre krävande för processorn än om man bara kör alla apps som de är men då ligger en del i detta hos apparna. OS4 kommer ju även att fungera på 3G och 3Gs så de har inte löst problemet med att utöka processorn.

När man kapar en ajfan och kör multitasking blir den ju som alla vet lite seg.

Detta är helt i linje med hur Apple arbetar i övriga fall. OSX till exempel kräver sjukt lite av datorn till skillnad mot till exempel Vista. Så i stället för att bara öka på processorkraften och få en dator som drar mera ström bl.a. så lägger man krut på smart programmering.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
sportbike skrev:
[Multitadking] Verkar ju funka lite sådär:
F-n vad den bloggaren bullshitar. Det är klart att apparna måste skrivas om för multitasking. För att jämföra intåget av multitasking på Windows så fungerar gamla DOS-program ju heller inte speciellt bra.
Men istället för att stoppa dem vid skifte under Windows käkar de 100% CPU.
Det är INTE ok på en telefon om du vill ha batteri mer än för någon timma.

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Ok

Kan ni svara på Svenska så att ett totalt teknikfukko hajjar.

Funkar X 10 till:

Kolla och skicka mail.
Bra kamera.
Musikspelare.
Ringa. (många glömmer detta)
Gps.
Någelunda stötsäker skärm.
Anteckningsbok.
Väckarklocka.

Typ det jag använder en lur till.
Datorer finns ju i hemmet på jobbet och fan överallt så sitta och skriva offerter, brev pröjsa räkningar mm kommer inte på frågan.

Belys gärna vad jag mer kan göra för spännande med min telefon !

Henrik
Tekninkutbildning årskurs 3 nivå.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Ok

Funkar X 10 till:

Kolla och skicka mail.
Bra kamera.
Musikspelare.
Ringa. (många glömmer detta)
Gps.
Någelunda stötsäker skärm.
Anteckningsbok.
Väckarklocka.

Ja det gör väl alla lurar i dag. Jag är helnöjd med ajfan och ringa är helt kanon. kommer inte på något jag blir irriterad över. Man kommer åt knappsatsen, telefonboken, mm sjukt enkelt via en och samma meny i stället som förut på Nokia och SE där man stod i panik och bläddrade runt i telefonen under pågående samtal.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Pucken skrev:
Ok

Funkar X 10 till:
Ja, men du kommer förmodligen bli frustrerad på pekfunktionen.
Tidningen M3 skrev ner X10 totalt för att det blir så mycket fel när man använder den.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Ja, men du kommer förmodligen bli frustrerad på pekfunktionen.
Tidningen M3 skrev ner X10 totalt för att det blir så mycket fel när man använder den.
Men läser man lite andra tidningar så verkar det som att det bara var M3 som fick det problemet.. Dom testade antagligen ett måndagsex.

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
Honda VFR 800F -15
Japp. M3 var inne på den linjen. Fast de testade två ex till varav ett direkt från en operatör.
http://mobil.idg.se/article.asp?ID=1.309269

Ny Teknik har också observerat det sega beteendet men rekommenderar den ändå.

Edit: Lade till not om Ny Teknik
Edit: Lade till länk till M3:s motivering

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Ska man ha en iPhone bör man nog vänta till sommaren då det väntas en uppdatering. X10an är långsam i jämförelse med alla andra konkurenter, deras nya gränssnitt är bara fruktansvärt irriterande, plus att den inte har någonting spännande som HTC Desire inte har. HTCn kommer bli en succé. Köp den.

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Loy skrev:
Men läser man lite andra tidningar så verkar det som att det bara var M3 som fick det problemet.. Dom testade antagligen ett måndagsex.

Enligt m3 så testade de 2 enheter från SE och en som de köpt i butik. Med samma problem

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Har läst någonstans att SonyE ska släppa en ny uppdatering till telefonen som ska göra den bättre.

Dock är de Googles Nexus One och HTC Legend, Desire som gäller just nu

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
БОБАН;4699111 skrev:
Har läst någonstans att SonyE ska släppa en ny uppdatering till telefonen som ska göra den bättre.

Dock är de Googles Nexus One och HTC Legend, Desire som gäller just nu

...med NOKIA N900 i toppen!:krama

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
БОБАН;4699153 skrev:
Funkar telen när man inte har den i landscape mode?

det beror på hur du ställer in den, har min inställd så att det är bara telefonboken som kommer porträttläge, övrigt liggande! har inte hittat någon nytta i att göra något annat i porträttläge.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
...med NOKIA N900 i toppen!:krama

Det var den polaren hade som laggade som en gammal 386:a de kanske får fason på den men han var ganska besviken på det fisiga utbudet av appar och att den kändes seg. Sen är jag inget fan av telefoner med utskjutbara saker. De slits och känns ganska snabbt skramliga.

sportbike

Guest
Tack för input och åsikter, men jag har bestämt mig.
Det blir en iPhone igen :)

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
åhh,väntar på att min desire skall komma med schenker:)
men jag gör mig aldrig av med min se k810 så funkar kanon trots 3 år på nacken......:Bugar

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
åhh,väntar på att min desire skall komma med schenker:)
men jag gör mig aldrig av med min se k810 så funkar kanon trots 3 år på nacken......:Bugar

Ja K810 var en jäkligt bra telifån. Det känns som den och Nokias N82 är de bästa telefonerna innan den nya generationens pekhistorier.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati