Sorgligt att se.

fjäder

Frukost är för mesar.
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
07 KTM Superduke
:mattias Mår illa då jag ser skinnställsprydda förare med puckar å skit skjutsa runt småbrudar i typ collegetröja å jeans. Å fort givetvis, gärna edga.
Så länge båda har samma outfit bryr jag mig inte, men ha fan inte bättre skydd en den du ska skjutsa.

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Sköt dig själv!

Jag plus många fler är inte intresserade av din moral. Även om jag inte skulle åka så så bryr jag mig inte om andra väljer det då alla får sköta sig själv.

Inte ens då det påverkar din försäkringspremie?

Tycker iofs både du och TS har en poäng, men ändå. Jag har iofs bara min sambo bakpå och har aldrig behövt säga till henne ens, hon har greppat grejen med att skrapa asfalt.

När folk dör/skadas på MC drabbar det mig negativt i form av premier och fördommar, de slipper jag gärna båda.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra

Tycker iofs både du och TS har en poäng, men ändå. Jag har iofs bara min sambo bakpå och har aldrig behövt säga till henne ens, hon har greppat grejen med att skrapa asfalt.

När folk dör/skadas på MC drabbar det mig negativt i form av premier och fördommar, de slipper jag gärna båda.

det kommer du aldrig slippa! om du är lika flummig som Vägverket

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Finns det någon siffra på hur mycket det kostar fb med skinnskrap per år?

Tror den är försumbar jämfört med kross/brutet ben/ryggrad/nacke.

Det är väl den som blir skjutsad som får ansvara för om personen vill springa iväg och köpa skinnställ för turen till badet eller inte? :va

Sen förstår jag inte varför det skulle vara sämre att åtminstone EN person har full mundering?

Edit:
Svarar både dig och TS om det blev konstigt :tungan

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Sköt dig själv och skit i andra...

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Hoj
R6 -06
Tjejerna som väljer att åka med i kort-kort och bh har väl antagligen en egen vilja, om de vill åka fort och riskera att bli flådda så låt dem göra det.

Om de däremot blir skjutsade och mannen drar på helvete utan att de ville det så hoppas jag att de gav mannen en rejäl örfil, alternativt en nut-cracking-spark.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Tjejerna som väljer att åka med i kort-kort och bh har väl antagligen en egen vilja, om de vill åka fort och riskera att bli flådda så låt dem göra det.

Om de däremot blir skjutsade och mannen drar på helvete utan att de ville det så hoppas jag att de gav mannen en rejäl örfil, alternativt en nut-cracking-spark.

Precis.

Det är ju upp till den som blir skjutsad att bedöma om denne litar på förarens förmåga att hålla sig innanför sina marginaler tillräckligt för att åka med.

Sen är det givetvis upp till föraren att se till att inte missbruka förtroendet.

Det blir förmodligen inget ligga om bruden får smaka asfalt utan skydd men det är ju fortf. upp till henne att inte åka med om hon inte vill.

Själv har jag löst det genom att ha extra hjälm, handskar och ryggskydd + jacka som jag lånar ut om den jag skjutsar vill ha det.

Kul att se att vi hojåkare är så trevliga mot varandra för övrigt..
Finns ett känt citat av Voltaire som fler borde fundera på.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Last edited:

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Hade snarare detta i åtanke:

"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it. "

( Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att uttrycka dem.)

- http://sv.wikipedia.org/wiki/Yttrandefrihet

Men ditt var ganska bra oxå :)

Fast det där har inte Voltaire sagt. Messerschmittermode on.

Från wiki "Ofta påstås det att Voltaire skulle ha sagt "Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att framföra dem.". Detta citat är dock skrivet av Evelyn Beatrice Hall 128 år efter Voltaires död i hennes bok Voltaires vänner från 1906. Halls tanke med citatet var att sammanfatta Voltaires attityd gentemot Claude Adrien Helvétius och hans kontroversiella bok De l'esprit, men då citatet skrevs i första person singular så har detta missförståtts som varande ett faktiskt citat av Voltaire själv."

Messerschmittermode off :)

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
PRECIS !!

Borde vara en rättighet att åka med höns. :tuttar

article-0-003B885F000004B0-330_468x286.jpg

:D:tuttar:crash

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Fast det där har inte Voltaire sagt. Messerschmittermode on.

Från wiki "Ofta påstås det att Voltaire skulle ha sagt "Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för din rätt att framföra dem.". Detta citat är dock skrivet av Evelyn Beatrice Hall 128 år efter Voltaires död i hennes bok Voltaires vänner från 1906. Halls tanke med citatet var att sammanfatta Voltaires attityd gentemot Claude Adrien Helvétius och hans kontroversiella bok De l'esprit, men då citatet skrevs i första person singular så har detta missförståtts som varande ett faktiskt citat av Voltaire själv."

Messerschmittermode off :)
Nu slapp jag messerschmittra :tummenupp

Jag är snarare avundsjuk på de människor som kan förmå sig att köra utan skyddskläder. Jag vågar knappt :indoktrinerad

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
det kommer du aldrig slippa! om du är lika flummig som Vägverket

Men hallå! Det vet du väll att med läderoverall är du helt immun mot fysiska skador. Risken för nack-/ryggbrott, inre blödningar, mm upphör dIrEcKt när du har läder på.

Fenomenet med övertro på skydd i samband med att inte förstå sig på krafter som uppstår när man kommer i fart beror till stor del på verklighetsflykt och/eller avsaknad på fysik-gehör.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka