Spännband del #2, a.k.a. byt batteri i bilnyckel-grejen

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Torx? Med pinne i centrum? Kallas torx TR x där x är storlek . Finns i mejselkit neråt 2 för att skruva i mobiler.

Vanligen i bitssatser så är de sällan mindre än 10.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Torx? Med pinne i centrum? Kallas torx TR x där x är storlek . Finns i mejselkit neråt 2 för att skruva i mobiler.

Vanligen i bitssatser så är de sällan mindre än 10.

Min stora sats går ner till 5 men annars har biltema små, fina satser.
Funkade fint när jag bytte laddkontakt på tjejens HTC.

DSC00442.JPG

litzter

Medlem
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
Aprilia Tuono V4r aprc abs -14
dra till Kjell & co, dom har hjälpt mig när jag behövt ha mikro verktyg av konstiga slag.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Det är nog tänkt att man ska använda nån typ av universalverktyg, t ex kofot eller slägga.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Det ser verkligen ut som om du skulle kunna få ut batteriet utan att lossa skruven. Om inte så brukar Honda lägga Loctite på de där, så värm försiktigt på skruven innan du försöker lossa den.

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Vilja, våld, vaselin.

I den ordningen. Upprepa om nödvändigt. :fakta

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95

Gör då som jag när jag öppnade min contour! :tummenupp
DSC00445.JPG

*Disclamer, inget ansvar tas för fortsatt fungerande produkt efter användandet av ovanstående instruktionbild* :fakta

Ed. Förstår att Honda inte hade batteri hemma, kärran är ju antik! :D

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Men vad fan, har dom inte ens en mekanisk reservnyckel att fälla ut när fjärren inte funkar?

Är i just nu i ett av grannländerna till Japan. Ska skälla ut någon här för din räkning, dom får väl vidarebefordra, var ju samma rike till 1915 eller nått :tungan
Jo det finns faktiskt.
Min erfarenhet av, i alla fall i Kina, att påtala likheten med Japan är väldigt populärt. Do it do it do it

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Jo det finns faktiskt.

Men använd den då och sluta gnäll. :7peta
Min erfarenhet av, i alla fall i Kina, att påtala likheten med Japan är väldigt populärt. Do it do it do it

Är i ö-Kina (ROC) och njuter av jordbävningar, inte fastlands-kina(PRC).

Till min stora förvåning gillar dom japaner här, och vårdar något japanskt arv som dom är stolta över. Det gör inte dom fastlandskineser som jag stött på, å andra sidan tror jag inte japanerna var i närheten lika våldsamma här utan hade det mer som en provins.

Faktum är att dom verkar gilla alla här, maken till vänliga och ärliga människor har jag aldrig stött på, går inte ens att bli blåst genom att hoppa in i en taxi utan att förhandla pris eller handla i skumma affärer och slänga fram en stor sedel och se ut som man inte har en aning om hur mycket pengar man ska få tillbaka, blir exakt rätt pengar tillbaka och lämnar man dricks till städerskan ligger mynten kvar när man kommer tillbaka till hotellet. Fruktansvärt frustrerande faktiskt, den enda som haft vett att skälla ut mig som den sunkig turist jag är var en sur gubbe som skrek okvädningsord till alla han passerade, mig inkluderat, men då hade kräket med sig en dotter(?) som med vänlig röst bad alla om ursäkt efter .. :va

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Men använd den då och sluta gnäll. :7peta

Är i ö-Kina (ROC) och njuter av jordbävningar, inte fastlands-kina(PRC).

Till min stora förvåning gillar dom japaner här, och vårdar något japanskt arv som dom är stolta över. Det gör inte dom fastlandskineser som jag stött på, å andra sidan tror jag inte japanerna var i närheten lika våldsamma här utan hade det mer som en provins.

Faktum är att dom verkar gilla alla här, maken till vänliga och ärliga människor har jag aldrig stött på, går inte ens att bli blåst genom att hoppa in i en taxi utan att förhandla pris eller handla i skumma affärer och slänga fram en stor sedel och se ut som man inte har en aning om hur mycket pengar man ska få tillbaka, blir exakt rätt pengar tillbaka och lämnar man dricks till städerskan ligger mynten kvar när man kommer tillbaka till hotellet. Fruktansvärt frustrerande faktiskt, den enda som haft vett att skälla ut mig som den sunkig turist jag är var en sur gubbe som skrek okvädningsord till alla han passerade, mig inkluderat, men då hade kräket med sig en dotter(?) som med vänlig röst bad alla om ursäkt efter .. :va
Taiwan har jag ingen erfarenhet av, låter schysst. I Hong Kong verkar de i alla fall ogilla fastlandskineser. De hade börjat begränsa deras inresor sist jag var där, tror det den gången börjat med en kines som gick på "toaletten" i en rabatt.
Är bordsskicket acceptabelt i Taiwan?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Behövs batteriet för att rfid ska funka? Eller du har kanske inte nyckellös komfortöppning på din? (Har samma lika nyckel till min Honda härav frågan)

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS