Babar
bromskloss
- Gick med
- 26 Jul 2005
- Ort
- Nära Sviestad
Har funderat på vad som är bästa spårvalet. Med bästa avser jag det man skulle tappa minst hastighet och köra en bana bäst med. Antag att sektionerna på bilderna finns var ni vill där det är fri fart och avspärrat område med enkelriktad trafik. Vägbredd och "rondell" är i proportioner som en normal stadsgata. Man kan INTE köra rakt igenom genom att trycka ner hojen höger-vänster-höger utan måste ta det som en chikan och sakta ner ganska duktigt. Man kommer nerifrån i bilden och ska igenom sektionen. Vilket av spårvalen är effektivast för att köra snabbast.
Det röda spårvalet ska illustrera att "kurvan" tas innan "rondellens" mittparti med lång svepande nästan rak kurvutfart. Känns bäst i mina tankar.
Det blåa spåret avser att man lägger "kurvan" efter "rondellens" mittparti och får två lite snävare svängar på slutet och en rak infart istället.
Jag är långt från optimal med kurvteknik. Är nyfiken på hur de som kan köra runt bana riktigt snabbt resonerar angående spårvalet.
Det röda spårvalet ska illustrera att "kurvan" tas innan "rondellens" mittparti med lång svepande nästan rak kurvutfart. Känns bäst i mina tankar.
Det blåa spåret avser att man lägger "kurvan" efter "rondellens" mittparti och får två lite snävare svängar på slutet och en rak infart istället.
Jag är långt från optimal med kurvteknik. Är nyfiken på hur de som kan köra runt bana riktigt snabbt resonerar angående spårvalet.