Spamtråd för Stockholmare och annat löst folk

Status
Ej öppen för fler svar.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Starstriker skrev:
2548816 Fan. Nu har en av grannarna börjat gnälla över att jag har min hoj på gården igen. Den står i ett hörn på baksidan där den knappast borde störa någon, eftersom folk sällan är på baksidan. F.ö har hojjen knappt stått där alls under sommaren eftersom den har varit med mig på andra sidan jorden.

Förr var hans argument att den var farlig för hans barn, men nu anser jag att de är så pass gamla att de förstår att man inte ska klänga på den (vilket de för övrigt aldrig har gjort, ens när de var små).

Jag är bara så pissed off över att det alltid finns en gnet i alla församlingar. Det finns alltid något att gnälla över.

Folk har katter som pissar och skiter på gården. Det går bra, jag klagar inte. Folk har ungar som skitar ner med cyklar, leksaker och sandlådor på gården. Jag klagar inte. Men en MC som står i ett hörn där ingen rör sig? Det hjälper visst inte att jag har överseende med deras hobbies (ungar tex)

Fattar inte.........

Hehe..min MC har belamrat min mormors gård hela sommaren. Den står i ett hörn vid en piskställning. Nu skall varenda jeppe plötsligt ut o piska sina mattor innan vintern vilket resulterar i att mitt larm börjar tjuta var eviga gång. Så nu börjar det mumlas i föreningen..tur att man har en plats i ett garage grejad :p

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Thyg0d skrev:
2548797 Ska du leda snigelmedstödhjulsgruppen??
Då åker jag med.

Sorry, glömde svara på din fråga.
Ja, om vi blir så många så att vi ska ha flera grupper så tar jag den :)

Kakan skrev:
2548866 :skrämd tror inte jag törs de du...
jag vinner ju bara över dej då :tungan :D

Tror jag inte, du kommer känna dig lite trött när spelet åker fram :crash

Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Starstriker skrev:
2548863 Ska JAG behöva flytta för att den där page-killen med fet fru och vänstertendenser skall få ha sina snoriga ungar springandes fritt på gården? Gården är lika lite en lekplats som en parkeringsplats för MC. Lekplatser finns det gott om inom 4 minuters gångväg. Ska inte min hoj vara på gården ska inte hans ungar heller vara där.
^
Hähä :hihi

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Starstriker skrev:
2548863 Ska JAG behöva flytta för att den där page-killen med fet fru och vänstertendenser skall få ha sina snoriga ungar springandes fritt på gården? Gården är lika lite en lekplats som en parkeringsplats för MC. Lekplatser finns det gott om inom 4 minuters gångväg. Ska inte min hoj vara på gården ska inte hans ungar heller vara där.

Jaså var det kommunister, varför sa du inte det? Spöa dem!!! :D

fille600 skrev:
2548804 Sedär, där kom den ja! Den har man ju väntat på hela kvällen:yoparty :D

:pannkyss

Last edited:

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Milla skrev:
2548890 :rofl Ja Kakan, spring för livet om bamsefar kommer fram! :tungan

Men ge er nu... Vadå bamsefar?? :va
Det är väl ändå att fara med osanning alt. falsk marknadsföring???
pyttepappa eller nåt??
Den mäts ju omöjligtvis i millimeter... Misstänker mer att
bladmått är det som behövs... eller elektronmikroskop... :D

Sov gott alla så syns vi på Donken imorgon...
När btw? Missade ju en del åka förra gången.... :gråta

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Har kokat av ilska hela natten pga min gnet-röde granne. Ingen sömn i natt inte. Nu är jag ännu mer förbannad. Funderar fan på att blanda sement i sandlådan som han smällt upp på gården åt sina ungar, sen är det bara att vänta på regn.....

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
Kapten Blåskägg skrev:
2548923 Tyst nu Milla, har ju nåt på G här :D

Ja, du ska ta hand om thyg0d'en, det är det du har på G farfar! :smasha

Starstriker skrev:
2549390 Har kokat av ilska hela natten pga min gnet-röde granne. Ingen sömn i natt inte. Nu är jag ännu mer förbannad. Funderar fan på att blanda sement i sandlådan som han smällt upp på gården åt sina ungar, sen är det bara att vänta på regn.....

Äh, vafan, har han kirrat en sandlåda åt sina kids, så kirra en mc-parkering åt dina blivande kids :tummenupp

Last edited:

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
ewook skrev:
2549396 Ja, du ska ta hand om thyg0d'en, det är det du har på G farfar! :smasha

Äh, vafan, har han kirrat en sandlåda åt sina kids, så kirra en mc-parkering åt dina blivande kids :tummenupp

Jag har en sån där stor offroadhoj. Kanske skulle parkera den i sandlådan istället. Där skulle den må bättre. Skulle dessutom slippa hans snoriga ungar som gapar utanför mitt fönster på söndagmorgnarna.

Mina kommande kids ska få en egen liten minicross-bana på gården.

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
Starstriker skrev:
2549405 Jag har en sån där stor offroadhoj. Kanske skulle parkera den i sandlådan istället. Där skulle den må bättre. Skulle dessutom slippa hans snoriga ungar som gapar utanför mitt fönster på söndagmorgnarna.

Mina kommande kids ska få en egen liten minicross-bana på gården.

Fan, det var smart! slipper du ju göra något alls :D o om sandlådan är någosånär i mitten av gården så har ju alla uppsikt över den.

Adoptera mig! Adoptera mig! min balkong räcker inte att ha ens en microcross-bana på :näsblod

Starstriker

Gick med
27 Apr 2003
Hoj
ewook skrev:
2549410 Fan, det var smart! slipper du ju göra något alls :D o om sandlådan är någosånär i mitten av gården så har ju alla uppsikt över den.

Adoptera mig! Adoptera mig! min balkong räcker inte att ha ens en microcross-bana på :näsblod

Det är ju en annan lösning. Att skaffa barn är ju både jobbigt och dyrt. Är du självfinansierande? En liten RR/motard-bana kanske passar bättre. Enklare om inte annat. Bara att lägga ut lite däck som man kan köra runt.

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
Starstriker skrev:
2549421 Det är ju en annan lösning. Att skaffa barn är ju både jobbigt och dyrt. Är du självfinansierande? En liten RR/motard-bana kanske passar bättre. Enklare om inte annat. Bara att lägga ut lite däck som man kan köra runt.

Jaföfan, självförsörjande o redan utflyttad - endast tillgången till bana som hägrar :hoppa

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...