Spamtråd höst/vinterutgåva 2009/2010

Status
Ej öppen för fler svar.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Vad är rätt ställen att gå till på juldagen i gbg? Tänkte vägra stenungsbaden som omväxling. 180 spänn inträde för att mingla med stormfulla föredettingar och lyssna på ett skabbigt coverband för att dagen efter skumpa bakfull på en röd buss hem till hisingen? Njaa.

Gbg har ju inte riktigt samma tradition av att gå ut o festa som resten av landet (småstäder).

Har varit på Fast hatt i Kungälv en gång. Det var rätt kul, men då kände jag många som var där.

Jag kvattrade (tm)

:yoparty

Min feta sjuleify är klockers i snön!

Cathy

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Monster 900
Gbg har ju inte riktigt samma tradition av att gå ut o festa som resten av landet (småstäder).

Har varit på Fast hatt i Kungälv en gång. Det var rätt kul, men då kände jag många som var där.

:yoparty

Finns risk för att jag hamnar där även om jag har stora tveksamheter. En allmän varning bara...

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Hoj
KTM 790 Duke
Någon som har en skåpis att låna ut/hyra ut? ska å titta på en ny hoj på söndag?
PLEASE vill inte köra släp i detta vädret!:rolleyes:

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Viktig info!!

I december 2007 gick det svenska företaget Sweco ut med att jultomten borde bo i bergen i Kirgizistan, nära gränsen till Kazakstan,[6] på 40°40′N 74°24′O.

Detta skulle nämligen enligt det svenska företaget vara optimalt för Jultomtens logistik, när han ska dela ut alla julklappar. På grund av detta har kirgiziska myndigheter sagt att de planerar att namnge ett berg efter jultomten.

Cathy

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Monster 900
Typiskt.... glömde en jätteviktig affär idag:gnissla

Hoppas tomten hittar hit och tar med sig riktig glögg och juldagsdricka.

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
I december 2007 gick det svenska företaget Sweco ut med att jultomten borde bo i bergen i Kirgizistan, nära gränsen till Kazakstan,[6] på 40°40′N 74°24′O.

Detta skulle nämligen enligt det svenska företaget vara optimalt för Jultomtens logistik, när han ska dela ut alla julklappar. På grund av detta har kirgiziska myndigheter sagt att de planerar att namnge ett berg efter jultomten.
Lägger man ihop ett och ett så förstår man snart att Tomten och Usama bin Laden är samma man, då de båda bor i ett berg i nämnda trakter +/- några mil, har skägg och mössa med mera. När man får det klart för sig inser man även att USA försöker med alla medel tillgängliga ha ihjäl Tomten och klassas således in som människans och världens fiende No1. Detta har ju alla på vänsterkanten vetat i jettemånga år, ända sedan Vietnam om inte innan. Alltså... Kommunisterna sitter på alla svar, och därför bör alla lyssna tillmitt råd och ansluta sig till KPLMr! :fakta

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Ni kan tacka mig senare, jag har renjävlarna kvar...!

Bifogat

• Jippi.jpg
    Jippi.jpg
    21.8 KB · Visningar: 25
Last edited:

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
nån som har mekgarage/förvaringsplats? skulle behövas omgående så allt av intr :)

jenzino

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2007
Hoj
brap
game set and match...På ämnet om Tomten existerar.

Det finns ca 2 miljarder barn på jorden totalt. Men nu vill ju tomten av religösa skäl inte besöka muslimer, hinduer, judar eller buddister, vilket reducerar antalet till 15% eller 378 miljoner. Med ett världsgenomsnitt på 3,5 barn per hushåll är det sålunda 108 miljoner hushåll att besöka, om vi kan anta att det finns minst ett snällt barn i varje hem.

Jultomten har, pga jordens olika tidszoner och rotation, ca 3,5 timme på sig att jobba, om vi antager att han reser västerut, vilket ju blir mest logiskt. Han besöker sålunda 967,7 hem per sekund. Det betyder alltså att för varje kristet hem med minst ett snällt barn, har tomten ca 1/1000 s till att parkera släden, springa ut och hoppa ner genom skorstenen, dela ut julklappar, hoa 3 gånger, klämma 2 snapsar, upp genom skorstenen igen, i släden och iväg till nästa hus.

Om vi antar att alla hem som ska besökas är jämt fördelade är det ca 1km mellan varje hus i genomsnitt. Tomten färdas sålunda ca 100km, toabesök och andra pauser räknas ej. Med andra ord flyger tomtens släde ungefär 1000 km per sekund eller 3000 gånger i ljusets hastighet. Som i jämförelse kan nämnas att den snabbaste farkost som människan hittills skapat, rymdsonden Ulyssevs, färdas ca 50 km per sekund.
Som kuriösa kan nämnas att den normal frisk ren kan komma upp i en hastighet av ungefär 30 km i timmen. Lasten i släden är ett annat intressant objekt. Om vi antar att varje barn får klappar motsvarande 1 kg, har släden en last på 500 000 ton, tomtens vikt ej medräknad. På land kan en normalstark ren dra ungefär 200 kg. Även om vi antar att de speciella flygande renarna kan dra en vikt tio gånger denna, kommer inte släden ur fläcken, om inte tomten skaffar fram ca 360 000 dragvilliga renar. Detta kommer att ge släden en samlad vikt på ca 600 000 ton.

600 000 ton, som flyger med 1000 km per sekund alstrar ett enormt luftmotstånd. Detta kommer hetta upp renarna, ungefär som en meteorit som inträder i jordatmosfären. De två ledarrenarna kommer då att absorbera en energi motsvarande 14 300 trilliarder Joule per sek, eller 14 300 trilliarder Watt. Ledarrenarna kommer helt enkelt att brinna upp omedelbart och de bakomvarande kommer att utsattas för en ljudvallsbang och därefter själv brinna upp. Alla renarna kommer att möta sina anfader på mindre än 4,26 tusendels sekund, dvs när tomten når sitt femte hus.

Detta är dock hypotetiskt, för då släden accelererar från 0 till 1000 km/s på 1/1000 sekund, kommer alla i släden bli utsatta för en g-kraft 17500 gånger så större än tyngdkraften. En tomte på ca 150 kg (vikten uppskattad efter existerande kopior) skulle naglas fast i bakre delen av släden motsvarande en vikt av ca 3 miljoner kg, vilket ögonblickligen skulle krossa varje ben i hans kropp och förvandla honom till en våt fläck.

Slutsatsen bör bli att om tomtejäveln någonsin levat så är han definitivt död nu.

Sanoj

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2005
Hoj
cbr1000rr

Finns risk för att jag hamnar där även om jag har stora tveksamheter. En allmän varning bara...

Trevligt ställe d där, men d är bökigt att ta sig hem...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll