Spamtråd M+S

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Släng skivan i Säveån så ser du om den är flytande. :tungan
Det låter lite som häxjakten, flyter skiten har man rätt, sjunker det så har man fel och då är det inte mer med det utan man får bara hitta en ny
Om man inte blev som man skulle får man vara den man är.
I ditt fall är inte den tesen applicerbar :mattias
:pannkyss

Jag kan skicka över en bild där jag är iklädd skinnställ och ler lite mystiskt.
Åh tack, du är väl för söt du :kär

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Flytande bromskivor är nitade på kransen som fäster i navet.
Det är fasta, men inte helt solida. Ej flytande skivor är helgjutna och stumma.

Detta är bra för att låta skivan röra sig i axial riktning för att ge en jämn belastning vid inbromsning. Används tillsammans med flytande bromsok, som även de rör sig i axial riktning vid inbromsning.

Väldigt bra, eftersom att bromskivan expanderar när den blir varm, och därmed kan ändra sin position lite.
Med flytande bromsskivor får du hela tiden få i princip samma anläggningstryck på båda sidorna av skivorna vid varje inbromsning oavsett bromsarnas temperatur.

Mycket riktigt :tummenupp

MEN så finns det ju semiflytande eller halvflytande skivor också. De sitter också nitade men är något fastare i infästningen än vad en fullflytande skiva är :)

:messerschmidt

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Mycket riktigt :tummenupp

MEN så finns det ju semiflytande eller halvflytande skivor också. De sitter också nitade men är något fastare i infästningen än vad en fullflytande skiva är :)

:messerschmidt

Jag har bara haft fasta skivor på mina hojar, men sen blev ju bromsarna ganska svampiga också efter t.ex lygnen på min gamla VFR.
:gjutgods

Flytande skivor är för modernt för mig!

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
R6 ratrace edition
En liten kul grej

Pratade me en kille på jobbet idag. Hans kompis hade blivit haffad av polisen för några helger sen i Norge. Han körde en toksänkt,avställd Bmw med provskyltar, sladdade i en rondell, försökte köra från polisen, och hade druckit 4 öl. (Hjärnsläpp me andra ord). När polisen fick stopp på han slet dom ur han ur bilen me dragna vapen, satte på handfängsel och sen fick han åka me dom. Straffet för denna gärning blev inte mindre än: fängelse 1-3 månader, 10% av årslönen i bot (ca 45000:- ) och av med körkortet i 2 år. Vilken underbar helg för grabben. Men men han får helt klart skylla sig själv. MAN DRICKER INTE Å KÖR... TUR ATT INGEN BLEV SKADAD

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Kom precis hem från en Ölandsvistelse, kan varmt framföra att om du bara får köra en sträcka till här i livet, så ska du köra den som för dig från Ohs till Värnamo... ÅÅÅh min käre herre i himmelen vad underbart den vägen öppenbarade sig inför mitt framhjul...

Kan därmed även säga att mitt första bakdäck nu är sluuuuuuuuuuuut.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!