Spamtråd M+S

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Gomorrn:tummenupp Vaknade för en timma sen, sovit av och till hela dagen från 07:00-04:00 ca 20 timmar :näsblod sammanlagt(kissepaus någon stans runt 23:00). Då tog jag igen de senaste två vakna nätterna:tummenupp :)

Nu är jag så jävla gottesugen bara! Och statoil (enda som har öppet) har sånna ockerpriser på godis och läsk(särskillt energidryckerna som jag är smått beroende av) så dit går jag inte. Och ICA öppnar 8:00, men det är för långt att gå/cykla(ca 1,3 km, enkel väg) så dom får vänta. Men Hemköp! Öppnar 8:00 och ligger 800 meters promenad härifrån :tummenupp :yoparty men det är 3 timmar kvar:huvet

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
utan internet i nästan 2 veckor är inte bra :gnissla

Hälsningar från Eskilstuna :hej

Sienna

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
Trampcykel
Jepp, får styra upp lite transporter efter som en stor speditörfirma som kör med gula lastbilar med tre stora röda bokstäver på sidan har slarvat bort mina paket som jag skickade i måndags.:gnissla

Är ju inte direkt ovanligt att dom tappar bort leveranser dessvärre, skitskoj när våra kunder ringer tokarga och frågar var deras varor är :gnissla

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
Kom precis hem från en Ölandsvistelse, kan varmt framföra att om du bara får köra en sträcka till här i livet, så ska du köra den som för dig från Ohs till Värnamo... ÅÅÅh min käre herre i himmelen vad underbart den vägen öppenbarade sig inför mitt framhjul...

Kan därmed även säga att mitt första bakdäck nu är sluuuuuuuuuuuut.

Du körde möjligen inte igenom sävedalen? Såg en likadan hoj igår kväll:)

robbanh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
fireblade
Hjälp! Vi har en diskussion på jobbet. Frågan lyder: Vad försvann först? Tioöringen eller tiokr-sedeln?

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Hoj
R6-00, M1-03
Från wikipedia:

"En tioöring var ett mynt som upphörde att vara giltigt betalningsmedel i Sverige vid utgången av september 1993".

"Tiokronorssedlarna slutade lämnas ut i samband med utgivandet av 10 kr-myntet 1991"

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Från wikipedia:

"En tioöring var ett mynt som upphörde att vara giltigt betalningsmedel i Sverige vid utgången av september 1993".

"Tiokronorssedlarna slutade lämnas ut i samband med utgivandet av 10 kr-myntet 1991"

När slutades 10 öringarna lämnas ut? Att dom slutade fungera som betalningsmedel -93 måste inte betyda att dom fortfarande lämnades ut.

10kronors sedarna gick väl att använda längre än till -91?

Fan, nu måste jag söka info om detta med.:huvet

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
När slutades 10 öringarna lämnas ut? Att dom slutade fungera som betalningsmedel -93 måste inte betyda att dom fortfarande lämnades ut.

10kronors sedarna gick väl att använda längre än till -91?

Fan, nu måste jag söka info om detta med.:huvet

ap ap har du inga pärmar att sortera?? :tungan

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
10 kr sedeln försvann som giltigt betalningsmedel 31 december 1998

http://www.riksbank.se/templates/Page.aspx?id=14784

Frågan får ju förtydligas.
Vad menas med att deom försvann, var det slutade som betalningsmedel eller lämnades ut?

ap ap har du inga pärmar att sortera?? :tungan

Nepp, jag flexade fast vi inte har flextid, snacka om outlaw!!!!:yoparty

Tråkigt att sitta ensam på ett kontor och inte göra nått, bättre att vara hemma.

Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Sådär! Nu har vi spräckt hjulmuttern! Bakhjulet avmonterat, nya drevet går jag ut och skruvar på nu. Men. Hjulmuttern är m16, fingängad. Det finns varken på lokala järnaffären, Mekonomen eller Granngården. Så det blev till att beställa en ny orginalmutter, från Granngården:) Är det inte härligt när man har ett sånt udda märke så att man kan gå in på Granngården och beställa orginaldelar:) Har en polare som jobbar där också så det blir lite billigare:tummenupp Tror det var 18 kr netto och 31 kr brutto:tummenupp Billigare än vad jag hade hoppats på.
Nu blir det till att vänta på muttern, troligtvis kommer den på måndag eller tisdag, sen blir det åka av:yoparty

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!