Spamtråd M+S

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Last edited:

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Hoj
R6-00, M1-03
Har planer på att köpa en motard från boråstrakten. Men hur funkar det om jag vill köra den hem? Får bli på den andra killens försäkring i så fall?

Och vill man egentligen köra mellan borås och gbg i slutet av november..? :va

Och hur är det vid ägarbytet nu igen? Avställd eller påställd?

Japp. Fem frågor på raken fick det bli.. :D

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Har planer på att köpa en motard från boråstrakten. Men hur funkar det om jag vill köra den hem? Får bli på den andra killens försäkring i så fall?

Jag har ringt det försäkringsbolaget jag skall ha så har dom försäkrat den direkt.

Och vill man egentligen köra mellan borås och gbg i slutet av november..? :va

Ligga på 40an med motard är kanske inte det roligaste men det finns många småvägar att köra till GBG. :)

Och hur är det vid ägarbytet nu igen? Avställd eller påställd?

Förstår inte riktigt vad det är du frågar?
Men skall du köra hem på den så måste de ju vara påställd.

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Hoj
R6-00, M1-03
Jag har ringt det försäkringsbolaget jag skall ha så har dom försäkrat den direkt.

Ok.. Tänkte att det tar väl ett tag innan ägarbytet var löst, men det kanske inte spelar nån roll.

Ligga på 40an med motard är kanske inte det roligaste men det finns många småvägar att köra till GBG. :)

Tänkte mest på kyla och mörker. Får väl försöka vara ute i god tid på dagen och kolla alternativa vägar på eniro eller nåt

Förstår inte riktigt vad det är du frågar?
Men skall du köra hem på den så måste de ju vara påställd.

Det är väl nåt att man kan åka på massa böter om man kryssar fel eller vad det är.. Var lillebror som skötte det där förra gången. Men det ligger ju rätt mycket i det du säger :D

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Det är väl nåt att man kan åka på massa böter om man kryssar fel eller vad det är.. Var lillebror som skötte det där förra gången. Men det ligger ju rätt mycket i det du säger :D

Så länge du har försäkrat så är det inga problem. Man kan få "böter" om man har ett fordon påställt utan att ha någon trafikförsäkring, och det brukar bli dyrt as hell...

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Ok.. Tänkte att det tar väl ett tag innan ägarbytet var löst, men det kanske inte spelar nån roll.

Det gör det ju iofs, men jag uppgav reg-nr bara så fanns försäkringen i deras system utifall något skulle hända. :)

Tänkte mest på kyla och mörker. Får väl försöka vara ute i god tid på dagen och kolla alternativa vägar på eniro eller nåt

Eller bil+släp

Ja, om man skall ställa av hojen får man skriva ägarbytet några dagar fram. Blir det ett mellanrum mellan ägarbytet och datumet för avställningen, som sker när VV registrerar pappret får man betala TFF och det är dyrt.
Det var en tråd om det i MC-relaterade forumet och det var flera som skrev att det ofta gick att lösa med några telefonsamtal.

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Street triple, kraschad
Morrn!

Har snön kommit till Götet än då?

Här i Södertälje kom första snön igår....och den ligger kvar.:tummenupp

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...