Spamtråd M+S

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Havregrynsöt gjord i micron, måste vara djävulens påfund! :mattias:
Vedervärdigt, hur kan dem ens få skriva ut den varrianten på påsen? :va

Men ägg och prommenad funkar bra hittils iallafall :)

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen

Gillar inte fröken havregrynsgröt måntro? Vill säkert minnas att jag oftast tillagar detta i micron. Kan väl iof hålla med om att konsistensen blir lite annan än vid kastrulproducering, men smaken är väl samma?

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Gillar inte fröken havregrynsgröt måntro? Vill säkert minnas att jag oftast tillagar detta i micron. Kan väl iof hålla med om att konsistensen blir lite annan än vid kastrulproducering, men smaken är väl samma?
Man kan så anta, men vad jag vill minnas från när jag va yngre och pappa propsade på frukostgröt, så tillagades den på hederligt vis i kastrull på spisen. Och den va fan så mycket godare, både konsistens och smak! :fakta:
Iof hade mamma bara nån fibervarriant av havregryn, hur kan det ens bli mer fibrer? :confused:

Jag kanske bara är kass på att laga mat fortfarande, nothing has changed? :hihi

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Iof hade mamma bara nån fibervarriant av havregryn, hur kan det ens bli mer fibrer? :confused:

Fibergrynen är faktiskt goda, men den största hemligheten ligger nog i att tillsätta rätt mängd salt, annars smakar gröten ingenting...

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250

Ett tungt argument för att tillreda denna delikatess i micron är att man slipper diska en ganska kladdig kastrull när man är klar. :tummenupp

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Ett tungt argument för att tillreda denna delikatess i micron är att man slipper diska en ganska kladdig kastrull när man är klar. :tummenupp

Ett tungt argument för diskmaskin är den kompromisslösa matberedningen, den kladdfria diskhon och det behagliga sövande surret den ger ifrån sig vid drift... ljudet av ett liv reducerat på hushållssysslor.

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Ducati Monster 696

Det gick ju ganska bra i torsdags med Knorr Karl-Johansvampsås.
Du lyckades ju bättre än vad jag brukar göra... jag bränner nämligen oftast
fast lite i botten på kastrullen.

Vad hände förresten med "jag ska inte till WCX på lördag, det är ju bara tjejer som ska dit" :rofl

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R

Det ä skiten som håller mig igång på dagarna. Microgröt FTW!
Man kan så anta, men vad jag vill minnas från när jag va yngre och pappa propsade på frukostgröt, så tillagades den på hederligt vis i kastrull på spisen. Och den va fan så mycket godare, både konsistens och smak! :fakta:
När jag gör skiljer det varken i smak eller konsistens, vilket kan bero på två saker:
Jag är så jeffla bra så det knappt kan vara sant, eller
Jag är så sjukt trött på morgnarna att jag inte har kraft nog att känna smak.

Jag röstar på det första :)

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Imorses var första gången det var riktigt ljust när jag åkte till jobbet :banana

När jag gör skiljer det varken i smak eller konsistens, vilket kan bero på två saker:
Jag är så jeffla bra så det knappt kan vara sant, eller
Jag är så sjukt trött på morgnarna att jag inte har kraft nog att känna smak.

Jag röstar på det första :)

Hur är man bra på att micra mat? :va

Last edited:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Fibergrynen är faktiskt goda, men den största hemligheten ligger nog i att tillsätta rätt mängd salt, annars smakar gröten ingenting...

jag hade salt, det hjälpte inte... Jag tror det va konsistensen, den va liksom vattnigt geleig :confused:

Jag lovar, det väger inte upp smakskillnaden :gnissla

Ett tungt argument för diskmaskin är den kompromisslösa matberedningen, den kladdfria diskhon och det behagliga sövande surret den ger ifrån sig vid drift... ljudet av ett liv reducerat på hushållssysslor.

WORD :fakta

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Det gick ju ganska bra i torsdags med Knorr Karl-Johansvampsås.
Du lyckades ju bättre än vad jag brukar göra... jag bränner nämligen oftast
fast lite i botten på kastrullen.

Vad hände förresten med "jag ska inte till WCX på lördag, det är ju bara tjejer som ska dit" :rofl
Haha, eh... ja när jag lyckades hitta såsen istället för kattmaten till slut så :hihi

Och ja... jag borde nog stannat hemma jävla kvinnofolk :rolleyes: Saker gick lite över styr... jag skyller på de 8:a ölen och shottarna... Jag minns inte hur många det va, men minst en iallafall. :gnissla

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR

jag tror på det sistnämnda.

jag käkar alltid havregrynsgröt gjord i micron när jag är uppe och åker skidor.

jag vill nog säga att det är en gåva från gud. ack så praktiskt. 2 minuter i micron, endast en tallrik och en sked som skall diskas. sen kanske det är goare med lite feta mackor med gott pålägg men man får väl offra sig lite. för man står sig bra länge på en dubbel portion havregrynsgröt har jag kommit fram till.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy