Spamtråd M+S

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
jag och emma har också snackat om att gå dit :) när var hur?? :D
jag vet inte, vi kan la gå lördag eller söndag kanske? :) Kul om vi kan gå alla tre ju :)

Ok, jag var där förra året och glodde runt.

Hur kommer det sig att du vill gå på museeum? Sitter det nån snygging i kassan eller?:tungan
haha, nejdå, jag tycker bara det är lite intressant.. tänk, jag har fler intressen, osanolikt eller hur :hihi

Last edited:

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Rymdimperiet anfaller

[YOUTUBE-ID]VbdkZB9-Sd4[/YOUTUBE-ID]

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
På torsdag skall det bli bra väder för då skall jag köra :hoppa

Last edited by a moderator:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Det vet jag faktiskt inte, jag trodde det va på Naturhistoriska dem hade det? :va men nu när jag tänker efter så kanske det är på Sjöfartsmuseét? nje....

Ja det stämmer kanske, naturhistoriska låter ju mer logiskt. Vet att de fanns en uppstoppad val man kunde gå in i också men jag minns inte vilket museum det var, det var med skolan jag var där, alltså nån gång förra seklet :hihi

Edit: googlade lite... jag mindes rätt, krokodilen Smilet har jag sett live, alltså var jag där senast 1987 :gnissla

Sjöfartsmuseet

Akvariet kom till under Göteborgs jubileumsutställning 1923. Akvariet hade tidigare fler djur som tex krokodiler, apor, tvättbjörn och andra tropiska djur. Akvariet var bla känt för sin krokodil Smilet, han kom dit 1923 och dog 1987, troligen ca 66 år gammal.
Tyvärr stängdes avdelningen för tropiska djur 2002-2003 pga av fukt och mögelskador som hade utvecklats genom åren.

Last edited by a moderator:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Ja det stämmer kanske, naturhistoriska låter ju mer logiskt. Vet att de fanns en uppstoppad val man kunde gå in i

Ja :hihi Den där valen... fyllde 140 år eller nått för 3 år sen, och då tjatade jag hål i huvet på mitt ex Dennis om att vi skulle gå och titta på den (den och skridskå åkning på liseberg hade han att välja på :hihi) I samband med 140års jubeleet så öppnade dem iallafall valen för besökare.
Till slut fick jag iallafall igenom tjatet om att gå och se valen... och eftersom man inte fått gå in i den på flera år, jag vet att jag va där med farmor när jag va liten och då fick man gå in i den, men sen har den vart stängd sen dess. jag vågade givetvis inte gå in då, jag va ju jätte liten :brinnerup

Iallafall, dennis höll på att avlida av mitt tjat "om den där jädra valen", så efter många om och men fick jag min vilja igenom, men sen när vi väl kom dit så vågade jag inte gå in i den iallafall :hihi

Alltså, den är jäääääätte läskig när man väl ser den live :brinnerup

Last edited:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Tittade precis på familjen annorlunda. Fyfan det programmet får mig att vilja skjuta mig! Vem kan ens vilja ha så många ungar? De kan ju inte ha något eget liv??
Den ena mamman sitter och pratar om hur sociala de va innan och att man inte träffar speciellt många vänner sen om inte de också har familj. Allt detta säger hon med viss "sorg/längtan" i rösten. Fyfan, jag kan sätta min vänstra arm på att hon saknar sitt tidigare liv.

Detta fantastiska program ska jag minnas den dagen någon frågar mig om inte vi kan skaffa barn, då jävlar åker en inspelning fram!! :fakta

I nått tidigare program så förklarade en annan mamma att hon "inte trodde på kondomer", Vad är det att inte tro på? Herregud det är bevisat hur pass effektivt det är! Tror tillochmed det informeras om detta på paketen, men det klart hon kanske inte va läskunnig:3freak: Hon tyckte att "händer det, så händer det"...

Osökt vill jag dra en parallel till användande av bilbälte, för det är ju en sån sak som känns onödig då... jag menar, händer det så händer det :rolleyes:
:huvet:

Falkeman

Medlem
Gick med
1 May 2004
Hoj
RG 125f
Ja :hihi Den där valen... fyllde 140 år eller nått för 3 år sen, och då tjatade jag hål i huvet på mitt ex Dennis om att vi skulle gå och titta på den, MASSATEXT

saxat från Wikipedia:
Det inrättades tidigt ett litet kafé i valens innandöme, där det bland annat serverades kaffe och punsch. Ingången var genom gapet som man kunde veva upp. Efter att ha varit öppet i många år, stängdes kaféet då det blivit ett tillhåll för älskande par och då ett speciellt par överraskades i en alltför intim situation. :D

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...