Spamtråd M+S

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Ibland blir suckarna djupare än vad lungorna klarar av................ :(

Har under dagen införskaffat 2 st packboxar samt 1l olja, för en dyster summa av 830:- :pangihuve för att kunna byta packboxar i gaffelbenen pga att ena benet oljefuktade lite.

Demonterar isär det gaffelben som har läckaget och allt går som en dans. Det är först när jag tar en titt på den gamla packboxen, och inser att den är bytt tidigare, av någon JÄVLA TATTARE SOM FAN INTE BORDE PILLA MED HOJAR!!! :mad:

Packboxen har knackats fast med en smal skruvmejsel i mitten av packboxen vilket har gjort att packboxen deformerats på 2 ställen...Inte konstigt att det läcker!

Även styrningen till inre gaffelbenet har denne haft sönder vid demontering av gaffelbenet, och skalat av skyddsbeläggningen, men använt styrningen ändå!!! :mad:

Hoppas fan att jag får tag i nya styrningar innan fredag... Hojen ska ju användas i helgen :gråta

Någon som har styrningar liggandes?

Bifogat

• IMG_5230-2.jpg
    IMG_5230-2.jpg
    93.6 KB · Visningar: 37
  • IMG_5234-2.jpg
    IMG_5234-2.jpg
    72.4 KB · Visningar: 35

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Idag har jag fixat ny placering av regplåten med hjälp av kardborrelås.
Tänkte att det skulle vara enkelt att ta loss plåten när man parkerar, men jävlar vad det sitter hårt!
Hela plåten viker sig när jag försöker få loss den :gnissla

Kommer inte tappa den iaf :tummenupp

Bifogat

• Photo-0545e.JPG
    Photo-0545e.JPG
    122.8 KB · Visningar: 70

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Tänkte att det skulle vara enkelt att ta loss plåten när man parkerar, men jävlar vad det sitter hårt!

Men, varför ska du ta loss plåten när du parkerar, det finns ju inga bokstäver eller siffror på den ändå :va

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Hoj
BMWs
Nice Paser :) Men nu kanske du inte vill vi lyckas längre med att ändra tillbaka till de gamla reglerna? :hihi

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-

Tänk på att om motorcyklisterna börjar bråka med kommunen, så kanske Lisa & Lisa får till sig att vara strikta när det gäller bla regskylt...och du får ta bussen för att hämta ut mopeden på något helt annat ställe än du ställde den på.

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Påminnelserna om hur skör människokroppen är kommer allt för ofta, alldeles för ofta! Att människor lämnar oss tillhör livet, oavsett om det vart trafikolycka, droger eller tyvärr självvalt, så har det vart sorger som inte legat så tätt i tid. Men de senaste 12 månaderna har fler i min bekantskap lämnat sitt namn till att endast finnas i mitt minne, än tidigare 30 år som gått. Så fort tankarna börjar tyna bort och vardagen tar vid igen, så blir man påmind igen. Tankarna vandrar och man börjar undra, vem står på tur näst?

Fabian och Nino var unga killar som lämnade oss alldeles för tidigt.
Tony var också en ung kille som lämnade in i förtid.
Mormor tackade för sig vid nyår.
Idag stängdes utrustningen av som hållit Jonas kropp vid liv sedan en trafikolycka i påskas. Även han en ung kille med hela livet framför sig...

Mina tankar går till Jonas familj idag

~Vila I Frid~

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR

:tummenupp

Men du, de va en hemskt fin hoj där bakom... :p

Ja, visst är det!:)

Jag tar ju examen snart och måste styra upp ett nytt jobb för å slippa det gamla igen.. Jättekul i dessa tider, verkligen...:gnissla

Är du professionell groupie nu? :tuttar

Påminnelserna om hur skör människokroppen är kommer allt för ofta, alldeles för ofta! Att människor lämnar oss tillhör livet, oavsett om det vart trafikolycka, droger eller tyvärr självvalt, så har det vart sorger som inte legat så tätt i tid. Men de senaste 12 månaderna har fler i min bekantskap lämnat sitt namn till att endast finnas i mitt minne, än tidigare 30 år som gått. Så fort tankarna börjar tyna bort och vardagen tar vid igen, så blir man påmind igen. Tankarna vandrar och man börjar undra, vem står på tur näst?

Fabian och Nino var unga killar som lämnade oss alldeles för tidigt.
Tony var också en ung kille som lämnade in i förtid.
Mormor tackade för sig vid nyår.
Idag stängdes utrustningen av som hållit Jonas kropp vid liv sedan en trafikolycka i påskas. Även han en ung kille med hela livet framför sig...

Mina tankar går till Jonas familj idag

~Vila I Frid~

Usche, det låter inte alls roligt.

Hoppas du får ihop allt till helgen så kommer du att komma på andra tankar :krama

Cathy

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Monster 900
Är du professionell groupie nu? :tuttar

Till läkemedel då? :va

Professionell är jag på det mesta, framför allt som projektledare nu då...:D
Blir däremot lite extrajobb på Ullevi i sommar igen, tjohoo!!

(men skicka över alla fastanställningar till mig ändå, några veckor på sommarn blir ingen fet av)

Keewee

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2008
Hoj
2008 Hornet 600FA
Idag blev jag nästan överkörd av en lastbil på en kurvig väg tillbaka hem.
Den körde först i sin egen fil men när det var cirka 60-80 meter mellan oss började den glida över till mitt körfält..

Det var inte precis någon bred väg men jag höll mig så långt till höger som
möjligt utan att krascha i diket. Lastbilen var nu nästan helt och hållet i mitt körfält så det blev en jeffla fan idiot tvärnit fan!!
Jag knep åt och höll andan med hjärtat i halsgropen :eek: :brinnerup

Plötsligt vaknade människan och formligen kastade lastbilen tillbaka till sitt eget körfält. Den passerade mig såpass nära att jag skickade ett tack till den som räddade mitt redan alldeles för korta liv! :tummenupp

Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...