Spamtråd M+S

Cathy

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Monster 900
Whaaat..? Jag trodde bara det var att sätta sig och vänta nu iom att beslutet fattats, hur kommer kammarrätten in i bilden? :gnissla

Trodde jag med, vill t.om. minnas att jag hann fira att det bara blev en månad...:D

Men för tingsrätten kan det tydligen va ett känsligt kapitel att låta en stackars yrkeschaufför slippa undan lindrigare, det är då dom kan få för sig att överklaga länsrättens dom! Tadaa... brev från kammarrätten anländer...:)

Du kan säkert va lugn å andra sidan, är säkert bara mig hela världen är ute efter.....

Louize

Älgen
Gick med
23 Jun 2008
Hoj
Yamaha XJ6
Vad är egentligen rimligt att föräldrar kräver i hyra för bostad och mat från sina barn när de nått myndig ålder?

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Enligt min mening beror det lite på div faktorer.

Vad är det totala hyran på?
Hur stor del av boendeytan blir din "privata", föräldrars samt gemensam?
Ska det ingå mat, toapapper etc...?

Sen är ju din inkomst högst intressant, då jag anser att hyran ska vara anpassad till inkomst. Betala hyra hemma är ett steg ut i verkligheten, inte ett sätt för föräldrarna att tjäna en hacka på sina barn.

Louize

Älgen
Gick med
23 Jun 2008
Hoj
Yamaha XJ6
Enligt min mening beror det lite på div faktorer.

Vad är det totala hyran på?
Hur stor del av boendeytan blir din "privata", föräldrars samt gemensam?
Ska det ingå mat, toapapper etc...?

Sen är ju din inkomst högst intressant, då jag anser att hyran ska vara anpassad till inkomst. Betala hyra hemma är ett steg ut i verkligheten, inte ett sätt för föräldrarna att tjäna en hacka på sina barn.

Jo egentligen ska jag väl inte klaga för allt kommer ju ingå utom bensin till bilen. Samt att jag har i stort sett hela övervåningen för mig själv. jag kommer nog få ut ca 9000 efter skatt på mitt sommarjobb och mina föräldrar vill ha 1000/vecka. Jag betalade mer för ett rum i London, men det känns som att det är en annan grej.

Är det jag som är bortskämd eller mina föräldrar som kräver för mycket? Jag vet att det är hur dyrt som helt att ha ett hus, men samtidigt känner jag att ska jag betala såpass mycket för att bo hemma lägger jag hellre en tusenlapp till och bor själv i lägenhet.

Kan tillägga att två av mina vänner betalar hyra till sina föräldrar, och de ger nog 1500/månad. En annan har som avtal att hon storhandlar en gång i månaden.

Louize

Älgen
Gick med
23 Jun 2008
Hoj
Yamaha XJ6
3550:- månaden kostar det att ha en dotter som bor hemma enligt Konsumentverket (Tabell).

Själv betalar jag 1500 i månaden de månaderna jag pluggar och 3500 på sommaren när jag jobbar.

Tack Bosse! Nu känns det lite bättre.:)

Jag är bara inte riktigt villig att bli vuxen än... fan, och nästa gång fyller man tjugo... :gnissla

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO