Spamtråd M+S

sideline

Gick med
18 Jun 2008
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Fy satan va okristligt tidigt det är.... hur orkar ni gå upp så hör tidigt?? Jag ska aldrig mer gnälla på att klockan ringer kl. 9
Jag går och knyter mig en stund till..... :zzz

Stackars liten. :såjaponken
Själv har jag en klocka som ringer 0530 varje vardagmorgon. Inte särskilt kul när jag är en s.k. B-människa. Det blir i snitt 5½h sömn per natt i veckorna. På helgerna varierar det lite för mycket.

Hur är det, assisterar du JoJoman när han skall tvätta min hoj!?

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
någon som kan förklara varför man har svettband på bromsvätskebehållaren?

Troligen mest för att dom har det i MotoGP. :rolleyes: Har hört varianter som att det är för att inte solen ska värma bromsvätskan och för att det inte ska stänka bromsvätska överallt ifall man fyller på när det är bråttom. Vet inte om jag riktigt köper någon av förklaringarna dock.

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Troligen mest för att dom har det i MotoGP. :rolleyes: Har hört varianter som att det är för att inte solen ska värma bromsvätskan och för att det inte ska stänka bromsvätska överallt ifall man fyller på när det är bråttom. Vet inte om jag riktigt köper någon av förklaringarna dock.

det har inget med att om man kraschar så skall svettbandet ta upp så mycket vätska som möjligt?

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
det har inget med att om man kraschar så skall svettbandet ta upp så mycket vätska som möjligt?

Kan ju vara så, men det känns lite långsökt tycker jag. Om det är en säkerhetsgrej tycker jag att det borde vara ett krav för racing här i Sverige också, och det är det inte.... fast jag har väl haft fel förr. :)

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Kan ju vara så, men det känns lite långsökt tycker jag. Om det är en säkerhetsgrej tycker jag att det borde vara ett krav för racing här i Sverige också, och det är det inte.... fast jag har väl haft fel förr. :)

man ser otroligt många som kör med det på bandagar, skall ju till kinnekulle imon så jag kan ju fråga :D

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå

Krävs en ganska redig krasch för att paja den koppen.
Om det var för att skydda borde man ju ha ett stort svettband runt tanken också :rolleyes:

Jag tippar på att folk har det för att det är kewlt!

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Om det var för att skydda borde man ju ha ett stort svettband runt tanken också :rolleyes:

när man inte hittar något syfte, försöker man hitta ett syfte. jag har bara spekulerat :rolleyes:

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer

skulle vara lite gulligt om alla åkte runt på bågar med stora fluffiga tankar då dessa svettband torde vara anpassade efter storlek och form isf... :)

tankarna (i huvvet alltså som man iofs oxo har svettband runt.. men men) går ju ganska snabbt till fårfällar och liknande... men det är väl en heeelt annan historia..

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
tankarna (i huvvet alltså som man iofs oxo har svettband runt.. men men) går ju ganska snabbt till fårfällar och liknande... men det är väl en heeelt annan historia..

fick en fin bild i huvet med en hoj helt inklädd i rosa fluff :D

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
Japp, då kom snickarn vid kl 0640. Inga glada nyheter, du kan inte bo här på minst 4 veckor. Mitt svar var att jag flyttade in den 3 aug och flyttade ut den 5 aug och bor numera i en väska.. Men vad härligt det är med fredag!! Då känns allt mycket enklare :)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Japp, då kom snickarn vid kl 0640. Inga glada nyheter, du kan inte bo här på minst 4 veckor. Mitt svar var att jag flyttade in den 3 aug och flyttade ut den 5 aug och bor numera i en väska.. Men vad härligt det är med fredag!! Då känns allt mycket enklare :)
Gött att du har iFÅN med SH i mobilen då. :tungan

Vart har du flyttat Rupert?

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S