Spamtråd M+S

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
Ska man ha en röd eller en vit?

:Mingves

alla vet ju att röd är den snabbaste färgen :tummenupp

dags för käääänstebil eller ?

Rosa hade ju varit fläskigt och väldigt PK, nowdays.

Yep, R-design is teh shit! Viktigt med sänkning och styvare chassi med 115 vilda dieselponnys under huven.

perfekt, kommer man extra långt på en tank också !

var iväg till sthlm i veckan.. kom 130mil på en tank med volvodiesel.. blev nästan lite tröttsamt :yoparty

Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Skulle bara se om du va med :tummenupp
:näsblod

alla vet ju att röd är den snabbaste färgen :tummenupp

dags för käääänstebil eller ?

perfekt, kommer man extra långt på en tank också !

var iväg till sthlm i veckan.. kom 130mil på en tank med volvodiesel.. blev nästan lite tröttsamt :yoparty
Yepp. Beställer om några veckor. Kanske röd, kanske vit. :gnissla

Så jädra gött med diesel. Tjörde en Passat-blåmotion genom Hrvatska i somras där, tuffade 96mil med 4 pers och massa packning. 1/4 kvar när vi tankade innan inlämning. Bra skit.

Miljöbilsklassat då va?

Kan nog vara bra om det blir biltullar å shitze :gnissla
Ja, det är ju förjävla bra med "miljöklassning". :)

Start/stopp och grejer är ju miljötänk så det förslår. :tungan

Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
:näsblod

Yepp. Beställer om några veckor. Kanske röd, kanske vit. :gnissla

Så jädra gött med diesel. Tjörde en Passat-blåmotion genom Hrvatska i somras där, tuffade 96mil med 4 pers och massa packning. 1/4 kvar när vi tankade innan inlämning. Bra skit.

Var det 140hk dieseln då eller? Vad tyckte du, var den najs? Trött? Jag vill ha en 170hk med dsg-låda.

Eller så blir det en passat mit gas und dsg, 40% mindre förmånsvärde men men har 1 år kvar till byte :mad:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Var det 140hk dieseln då eller? Vad tyckte du, var den najs? Trött? Jag vill ha en 170hk med dsg-låda.

Eller så blir det en passat mit gas und dsg, 40% mindre förmånsvärde men men har 1 år kvar till byte :mad:
Det var nog 140hk ja. Inte alls speciellt trött faktiskt, visserligen hade vi manuell 6. Med automat blir den nog bra trött (om det ens är en option?). Riktigt fin bil, om än jääääävligt tillintetsägande. Ingen själ, what so ever. Om man nu kan säga att en Volvo har själ, så har den iaf några kilo mer själ än Passaten.

170 och DSG kan nog vara en fin kombo! Fullsmetad med Brose-prylar. ;)

JoeWer

Old fart....
Gick med
7 Jul 2008
Hoj
*såld*
Det var nog 140hk ja. Inte alls speciellt trött faktiskt, visserligen hade vi manuell 6. Med automat blir den nog bra trött (om det ens är en option?). Riktigt fin bil, om än jääääävligt tillintetsägande. Ingen själ, what so ever. Om man nu kan säga att en Volvo har själ, så har den iaf några kilo mer själ än Passaten.

170 mä DSG é kanon! Sitter i min Skåda!

PS: DSG är ingen vanlig automat, det är en manuell låda med dubbla kopplingar.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Min VW har sänkt sportchassi med lågprofil osv. Har nog inte kört en roligare bil....och inte fan studsar den fram....lite hårdare så klart men...kan man ligga som ett frimärke i inspirerande kurvor så....

I tester så får sportchassin ofta mycket kritik, särskilt audis och vw:s men smaken är ju olika. Jag kör jefligt mycket så jag vill ha komfort i första hand men det är ju bra mycket snyggare med lite större fälgar helt klart. Det är ju inte ofta man kör inspirereat på kurvig väg direkt, det har jag hojen till :)

140 hk dieseln finns inte med dsg i sverige för då klarar den inte miljömuppsgränsen :gnissla

Last edited:

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
I tester så får sportchassin ofta mycket kritik, särskilt audis och vw:s men smaken är ju olika. Jag kör jefligt mycket så jag vill ha komfort i första hand men det är ju bra mycket snyggare med lite större fälgar helt klart. Det är ju inte ofta man kör inspirereat på kurvig väg direkt, det har jag hojen till :)

Körde V70 förut, en riktig gris...men gungade fint i kurvor...gupp kändes knappt...men fy fan vilken tråkig kärra!
Numer kör jag ut på lygnern osv. med bilen bara för att det är sköj...inte lika sköj men nästan!! :tummenupp
Det låter dock som att du bör ha en V70!

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Körde V70 förut, en riktig gris...men gungade fint i kurvor...gupp kändes knappt...men fy fan vilken tråkig kärra!
Numer kör jag ut på lygnern osv. med bilen bara för att det är sköj...inte lika sköj men nästan!! :tummenupp
Det låter dock som att du bör ha en V70!

Nej v70 är för tråkig, tilltalar mig inte alls! En v60 kanske men den känns lite liten, har rätt mycket grejer lastat ofta. Kör Mondeo idag, den får alltid bra kritik för sitt chassi och är oftast den bil som är roligast att köra (hur rolig en familjekomnbi nu kan vara). Fin styrning och bra avstämd fjädring. Passaten skall vara likvärdig men att deras sportchassi blir för hårt på våra gropiga,trasiga vägar med grov asfalt.

Jag får ut och provköra helt enkelt.:banana

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...