Spamtråd M+S

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?stat=0&ArticleID=2005/11/15/165038&smallscreen=0

Styret: 20min mitt på dagen motsvarar 2h på natten!

Jag tycker som Jessan.
Kan man dessutom "gå och stämpla" är ju allt frid och fröjd, då ens 8h dag är ens lag. Men när man kommer på morgonen och inte vet när man ska/ kan gå hem, så skulle nog ett rent industrijobb vara klockrent ibland.
Kan vara ett rent skitgöra, men efter 8h står man vid klockan, och sen kommer någon annan och tar över det man inte hunnit med på den tiden.

Men men... jag älskar mitt jobb, även om det är fölr mycket att göra på för lite tid allt som oftast. :yoparty

Last edited:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
3117753 http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?stat=0&ArticleID=2005/11/15/165038&smallscreen=0

Styret: 20min mitt på dagen motsvarar 2h på natten!

Jag tycker som Jessan.
Kan man dessutom "gå och stämpla" är ju allt frid och fröjd, då ens 8h dag är ens lag. Men när man kommer på morgonen och inte vet när man ska/ kan gå hem, så skulle nog ett rent industrijobb vara klockrent ibland.
Kan vara ett rent skitgöra, men efter 8h står man vid klockan, och sen kommer någon annan och tar över det man inte hunnit med på den tiden.

Men men... jag älskar mitt jobb, även om det är fölr mycket att göra på för lite tid allt som oftast. :yoparty
Äsch, fan va tråkigt när varje dag ser likadan ut mer eller mindre och man börjar samma tid varje dag och går hem varje tid samma dag.

Ne, tacka vet ja egen tidsplanering och varierat arbete :)

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Äsch, fan va tråkigt när varje dag ser likadan ut mer eller mindre och man börjar samma tid varje dag och går hem varje tid samma dag.

Ne, tacka vet ja egen tidsplanering och varierat arbete :)

det hade varit enkelt att följa "komunistklockan". Planera sitt arbete och tid själv kräver stort ansvar.
Man kan ju förhandla bort sin övertid på flera företag, men det vete tusan om det är så bra om man tillhör dem som får jobba häcken av sig för att få tiden att räcka till.

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
det hade varit enkelt att följa "komunistklockan". Planera sitt arbete och tid själv kräver stort ansvar.
Man kan ju förhandla bort sin övertid på flera företag, men det vete tusan om det är så bra om man tillhör dem som får jobba häcken av sig för att få tiden att räcka till.

Skulle aldrig för mitt liv jobba övertid om jag inte hade fått betalt för det.
Kan en arbetsgivare tvinga en till att jobba övertid även om man inte för ersättning för det?

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Skulle aldrig för mitt liv jobba övertid om jag inte hade fått betalt för det.
Kan en arbetsgivare tvinga en till att jobba övertid även om man inte för ersättning för det?

En del arbetsgivare gör en deal. Säg, du får 3000 mer i månaden MEN ingen mer övertidsersättning nånsin. Så, första året är det kanske bra, men sen är det ju en ren förlust hela livet. Om man nu har ett jobb där övertid förekommer. Det brukar man ha för att få genom en sån deal.

Denna deal förväntas oxå arbetare anta.

Vanligt förekommande på Ericsson. Säkert på fler ställen oxå.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
3117814 det hade varit enkelt att följa "komunistklockan". Planera sitt arbete och tid själv kräver stort ansvar.
Det är ju precis vad jag säger, Stämpelklockan är enkelt.

Jag tar hellre ansvaret med planeringen osv och lever det liv jag vill än att vara låst och tvingas ringa in nån osv.

Jag skulle heller aldrig jobba övertid om jag inte fick betalt för det, precis som Cykelstyre säger. Det är endast en själv som sätter värdet på "en själv".

Fan vad Irriterad jag blir, Resturang chefen har skrivit på Schemat att om vi inte kan jobba pga. ev sjukdom eller annat så ska vi ringa henne så löser HON det åt oss...

YEAH RIGHT

Har en läkartid imorgon vid 12.30 och inte fan löste hon den. hon ringde inte ens runt och kollade med de andra om nån kunde ta den. Det fick ja göra själv, stor mening att ringa henne först då? :va

Jag blir så jääävla trött.

Förövrigt, hur är man "eventuellt sjuk" ska man planera sådant i förväg om man nu kanske ska va sjuk? :confused:

Last edited:

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Varning !

Efter en lång och mödosam vandring igår kväll kan jag bara konstatera att min kropp är helt förfallen. Blev ca 8km med en tossig flikka som gick i cirklar runt mig och skrattade hjärtligt åt mitt "raska" tempo :mad:

Brukar inte röra mig mer än absolut nödvändigt, dvs gå till bilen/hojen eller från bilen in till pizzerian. Och det har fungerat riktigt bra de senaste 12åren...Men nu börjar jag närma mig det magiska årtalet (OBS! EJ KRIS!) .
Börjar inse att det inte går att leva som en 20-åring längre. Visst, mentalt kommer jag alltid att vara som en 20-åring, om ens det :)

Här sitter på jobbet med lätt ömmande muskler samt ett smärtande skoskav och tycker synd om mig själv. Varför skulle just jag födas till en lat, otränad, överviktig samt volvoanställd! Oj, glömde blekfis...

Nä, det är dags för en liten förändring!
Se över den sk kosten, ut och röra på mig. Få upp flåset lite samt minska "lite" på kroppsomfånget...

Ska jag nu försöka mig på att harva runt på bana så krävs det betydligt bättre kondition än den jag "saknar" i dagsläget. Så det kan vara en bra morot att jobba för.

Nu är det lunch, så det är dags för den dagliga snickersen samt cola "light" :gnissla

Bifogat

• Gå1.JPG
    Gå1.JPG
    74.8 KB · Visningar: 42
Last edited:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Och jag har fått ett nytt jobb :banana:

fan skickade CVn igår och idag ringde dem :yoparty:

Så nu ska blomman sälja produkter för Wella, om jag accepterar avtalet. Jag vet inte. Rent tekninsk så är det ett skit jobb, med bra betalt. och det är de vanliga wella produkterna som finns i affären som ska säljas, alltså inte frisör produkterna... vilket tar emot lite faktisk. men å andra sidan är det en bra väg in på Wella :)

Jag vet inte, är lite kluven faktiskt :va men allt är bättre än Subway som det ser ut nu :(

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj

Så nu ska blomman sälja produkter för Wella, om jag accepterar avtalet. Jag vet inte. Rent tekninsk så är det ett skit jobb, med bra betalt. och det är de vanliga wella produkterna som finns i affären som ska säljas, alltså inte frisör produkterna... vilket tar emot lite faktisk. men å andra sidan är det en bra väg in på Wella :)

Jag vet inte, är lite kluven faktiskt :va men allt är bättre än Subway som det ser ut nu :(

Låter nästan lite som du bestämmt dig ändå lr? :) Som du säger finns de ju flera fördelar med jobbet även om det inte va frisörprodukter ÄN så.. Låter som en bra chans ändå att få in foten på stället :)

En del arbetsgivare gör en deal. Säg, du får 3000 mer i månaden MEN ingen mer övertidsersättning nånsin. Så, första året är det kanske bra, men sen är det ju en ren förlust hela livet. Om man nu har ett jobb där övertid förekommer. Det brukar man ha för att få genom en sån deal.

Denna deal förväntas oxå arbetare anta.

Vanligt förekommande på Ericsson. Säkert på fler ställen oxå.

Hum, aldrig en deal jag skulle accepterat.. Som du säger så sitter man fast med det (iaf resten av tiden man är på just det jobbet). Och 3000 är inte så jättemånga timmar motsvarande, iom övertid ger 150-200%.

Last edited:

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008

Klart du ska ta det!
Subway verkar det ju inte bli någon ordning på ändå.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Låter nästan lite som du bestämmt dig ändå lr? :) Som du säger finns de ju flera fördelar med jobbet även om det inte va frisörprodukter ÄN så.. Låter som en bra chans ändå att få in foten på stället :)

Ja som sagt, det kan vara en bra väg in, men samtidigt så vill jag inte sälja B-produkter heller. Jag vill kunna stå för det jag säljer, vilket då blir knivit i den här situationen :gnissla

Är det värt att ta detta jobbet och kanske jobba "upp sig" till ingen nytta? och blir det till ingen nytta? jag tänkte åka utomlands när jag är klar med studierna och va borta ett tag. Sen när/om jag kommer hem så kommer jag med 99% sannorlikhet jobba som frisör, stylist mm.

Å andra sidan så har jag sökt ett jobb till som skulle kunna gå att kombinera bra med detta jobbet. Egentligen vill jag ha det andra jobbet mer, och jag hoppas verkligen att jag får det :)

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Ja som sagt, det kan vara en bra väg in, men samtidigt så vill jag inte sälja B-produkter heller. Jag vill kunna stå för det jag säljer, vilket då blir knivit i den här situationen :gnissla

Är det värt att ta detta jobbet och kanske jobba "upp sig" till ingen nytta? och blir det till ingen nytta? jag tänkte åka utomlands när jag är klar med studierna och va borta ett tag. Sen när/om jag kommer hem så kommer jag med 99% sannorlikhet jobba som frisör, stylist mm.

Å andra sidan så har jag sökt ett jobb till som skulle kunna gå att kombinera bra med detta jobbet. Egentligen vill jag ha det andra jobbet mer, och jag hoppas verkligen att jag får det :)

Låter som du behöver ta några dagar och fundera igenom det ordentligt. :) Fick du lite tid på dig ifrån Wella att fundera lr?

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
3118068 Låter som du behöver ta några dagar och fundera igenom det ordentligt. :) Fick du lite tid på dig ifrån Wella att fundera lr?
jajemän, men å andra sidan så kan jag likaväl ta jobbet på Wella och säga upp mig på Subway, jobba så mycket jag behöver på Wella och hoppas på att jag får det andra jobbet under tiden :)

Jag väljer själv vilka dagar jag vill jobba för Wella, och det passar mig perfa egentligen :)

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
jajemän, men å andra sidan så kan jag likaväl ta jobbet på Wella och säga upp mig på Subway, jobba så mycket jag behöver på Wella och hoppas på att jag får det andra jobbet under tiden :)

Jag väljer själv vilka dagar jag vill jobba för Wella, och det passar mig perfa egentligen :)

Det är ju riktigt bra det, kan du kombinera det med pluggandet rätt bra med väl? Och så slipper du subway som de verkar varit massa strul med. I mina ögon verkar de bara vara fördelar ;)

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!