Spamtråd M+S

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
3118249 Vad är det för typ av jobb?

utesäljare?

Har du så bra pli på dig själv att du kommer att gå ut och jobba så mkt som du bör?
Det här med fria arbetstider är skitbra, om man klarar av det :gnissla
Jag har ju stuckit ut o kört hoj istället för att arbeta ibland :rolleyes:
Kund informatör, som det så viktigt heter. Jag ska alltså åka runt och besöka olika butiker för Wellas räkning och informera om deras produkter direkt ut till kunden.

Jag har disiplinen för det och jag måste själv boka in besöken osv.

Kan nog bli skoj. :)

De skulle skicka avtalen imorgon :)

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Husa 650
och nu har jag blivit tillsagd att prata mindre i telefon:huvet

var inne hos chefen å pratade lite och han nämnde att jag skulle tänka lite mer å inte prata så mkt i tele, för det stör arbetskamraterna lite grann.

jobbigt när det blivit en vana att prata 2-4 timmar om dagen i telen:gnissla

ajja det löser la sig

min ledighet skulle lösa sig iaf :yoparty 8 veckor nästa år (25 feb till 12 april):yoparty

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Herregud Blomman, ditt humör går som en jojo upp och ner och likaså huruvida du vill ha jobbet eller inte på Wella.

Jag ser inte problemet, du hatar ditt jobb på Subway och får nu chansen till ett annat, som dessutom har iaf en gnutta att göra med det du vill syssla med. Ta nu jobbet så slipper vi förhoppningsvis ditt gnäll om Subway i fortsättningen :tungan.

Men som Mark varnade för, se till att göra det du ska och sälja skiten. Känner jag dig rätt så kan det ju annars lätt bli att du fixar en 3-4 dejter om dagen istället med dom personer du springer på under arbetstid :hihi.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
3118499 Herregud Blomman, ditt humör går som en jojo upp och ner och likaså huruvida du vill ha jobbet eller inte på Wella.

Jag ser inte problemet, du hatar ditt jobb på Subway och får nu chansen till ett annat, som dessutom har iaf en gnutta att göra med det du vill syssla med. Ta nu jobbet så slipper vi förhoppningsvis ditt gnäll om Subway i fortsättningen :tungan.

Men som Mark varnade för, se till att göra det du ska och sälja skiten. Känner jag dig rätt så kan det ju annars lätt bli att du fixar en 3-4 dejter om dagen istället med dom personer du springer på under arbetstid :hihi.
hihi, inte jag inte... det har aldrig hänt :rolleyes:

Ja ska ta jobbet! imorgon när jag får hem papprena ska ja signera dem pronto och skicka tillbaks dem :) :yoparty

Subway SUCKS :zpy

Clueless

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2005
Hoj
Honda cbx 400 -82 Den funkar ;-)
Efter en lång och mödosam vandring igår kväll kan jag bara konstatera att min kropp är helt förfallen. Blev ca 8km med en tossig flikka som gick i cirklar runt mig och skrattade hjärtligt åt mitt "raska" tempo :mad:

Brukar inte röra mig mer än absolut nödvändigt, dvs gå till bilen/hojen eller från bilen in till pizzerian. Och det har fungerat riktigt bra de senaste 12åren...Men nu börjar jag närma mig det magiska årtalet (OBS! EJ KRIS!) .
Börjar inse att det inte går att leva som en 20-åring längre. Visst, mentalt kommer jag alltid att vara som en 20-åring, om ens det :)

Här sitter på jobbet med lätt ömmande muskler samt ett smärtande skoskav och tycker synd om mig själv. Varför skulle just jag födas till en lat, otränad, överviktig samt volvoanställd! Oj, glömde blekfis...

Nä, det är dags för en liten förändring!
Se över den sk kosten, ut och röra på mig. Få upp flåset lite samt minska "lite" på kroppsomfånget...

Ska jag nu försöka mig på att harva runt på bana så krävs det betydligt bättre kondition än den jag "saknar" i dagsläget. Så det kan vara en bra morot att jobba för.

Nu är det lunch, så det är dags för den dagliga snickersen samt cola "light" :gnissla

*Ha Ha* Jo vi får nog ta & dra ut dig ett par ggr i veckan, men det är milen under timmen som gäller så du får ta & köpa ett par bra skor :) & så får du börja äta med mig.....!!!!

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
hihi, inte jag inte... det har aldrig hänt :rolleyes:

Ja ska ta jobbet! imorgon när jag får hem papprena ska ja signera dem pronto och skicka tillbaks dem :) :yoparty

Subway SUCKS :zpy

Säljare rockar när det går bra :yoparty

Har du fast lön eller är det bara provission? Det är gott om man har en del av båda som jag har så man har till räkningar och slipper jobba ihjäl sig.

Friare arbete får man leta efter, så länge resultatet är bra är det ingen chef som säger nåt om arbetstider etc...

Edit: det är bra om man är disciplinerad och tävlingsinriktad.

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
*Ha Ha* Jo vi får nog ta & dra ut dig ett par ggr i veckan, men det är milen under timmen som gäller så du får ta & köpa ett par bra skor :) & så får du börja äta med mig.....!!!!

Du, jag är ett vandrande paket av före detta muskler :mad:
Milen är nog inget problem om timmen är väldigt lång :tungan

Du äter ju NUDLAR! Det är inget för en.......vuxen pojk! :gnissla

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
3118605 Säljare rockar när det går bra :yoparty

Har du fast lön eller är det bara provission? Det är gott om man har en del av båda som jag har så man har till räkningar och slipper jobba ihjäl sig.

Friare arbete får man leta efter, så länge resultatet är bra är det ingen chef som säger nåt om arbetstider etc...

Edit: det är bra om man är disciplinerad och tävlingsinriktad.
Det blir fast lön, jag kommer ju egentligen inte agera säljare i den benämningen, utan snarare informera kunderna om nyheter och vad produkerna gör osv.

jag väljer själv vilka pass jag vill jobba :)

Clueless

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2005
Hoj
Du, jag är ett vandrande paket av före detta muskler :mad:
Milen är nog inget problem om timmen är väldigt lång :tungan

Du äter ju NUDLAR! Det är inget för en.......vuxen pojk! :gnissla

Ehhh...grönsakssoppa...ägg, grönsaker, nudlar & jo bönor, fågel, fisk och grönt är bra :yoparty

tro mig, det är bättre än snickers & coola :D

PS: Ngn som har ngt bra tips på ställe att äta ute på ikväll?? Gärna så billigt som möjligt....

Last edited:

Clueless

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2005
Hoj
Klart att du får! :yoparty

Jag föreslog att vi skulle gå förbi & plocka upp dig igår faktiskt!! Vet iofs inte exakt hur långt det är men tror det borde gå rätt snabbt att promenixa bort till dig!! Jag borde masa mig ut senare ikväll mellan tvättarna....Min nya tysk verkar anlända framåt midnatt....

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Ehhh...grönsakssoppa...ägg, grönsaker, nudlar & jo bönor, fågel, fisk och grönt är bra :yoparty

tro mig, det INTE är bättre än snickers & coola :D

PS: Ngn som har ngt bra tips på ställe att äta ute på ikväll?? Gärna så billigt som möjligt....

Frälsningsarmens soppkök :gnissla

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...