Spamtråd Nr. 7.1

Status
Ej öppen för fler svar.

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Styret: jag behöver oxå se över det här med blinkare och reggis. Kanske kan se på det en blöt dag när du är parkerad på "rätt" plats? :tungan

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Alla börjar vi säsongen på olika sätt.
Nog är det så alltid :kryckor

;)
Styret: jag behöver oxå se över det här med blinkare och reggis. Kanske kan se på det en blöt dag när du är parkerad på "rätt" plats? :tungan
Fiffan hörru, jag med :gnissla

Antar att man inte får räkna baklampan som skylltbelysning trots att den fyller även den funktionen?

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Tandläkarbeskök nr. 454654 avklarat!

Och denna gången är jag riktigt nöjd!
Tandställningshelvetet är borta :tummenupp :banana

JoJoman

Hela vägen
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
VTR Firestorm
Tandläkarbeskök nr. 454654 avklarat!

Och denna gången är jag riktigt nöjd!
Tandställningshelvetet är borta :tummenupp :banana

Grattis, visst är det en befrielse att slippa massa jälva järnskrot i munnen.:banana

Jag gick med tandställning i 10-11 år så när jag blev av med den så var första upplevelsen som en amputation. Man tyckte nått fattades, men sen kom frihetskännslan.

Den snälla polisen åkte och jag slipper byta grejer för besiktning :hoppa

Jobbigt med nära-polisenupplevelser…

Härligt att våren börjar med sånt flyt för dig. Hoppas att alla får ha sånt flyt med snuten i år från och med nu.

Last edited:

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Grattis, visst är det en befrielse att slippa massa jälva järnskrot i munnen.:banana

Jag gick med tandställning i 10-11 år så när jag blev av med den så var första upplevelsen som en amputation. Man tyckte nått fattades, men sen kom frihetskännslan.

Tackar :)

Jag har ju iofs bara haft min i ca 3månader, men fifan vilken härlig känsla att bli av med den! :tummenupp

Ett hett tips för alla som vill undvika tandställning är att undvika att ta emot slag med tänderna :näsblod

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Antar att man inte får räkna baklampan som skylltbelysning trots att den fyller även den funktionen?

På min gamla RD 350 var det faktiskt så att baklampan lyste upp skylten också, fast då var undersidan av lyktglaset o-rött lixom. Skulle inte tro att man får ha röd skyltbelysning däremot.

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018

Det kan vi göra. :) Har du borr för att borra i stål? :brynad:borra
En voltmeter hade varit käck med.

Mmm... Styret är bra på den där med blinkers :hihi

:FU
Ja jävlar vad kung jag är på det på fyllan :fyllisar

Last edited:

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
På min gamla RD 350 var det faktiskt så att baklampan lyste upp skylten också, fast då var undersidan av lyktglaset o-rött lixom. Skulle inte tro att man får ha röd skyltbelysning däremot.
Om man klipper och klistrar lite, eller sågar och limmar vilket som nu blir bäst, så kanske man kan lösa det med min lykta med? :va

Bara det håller för vibrationer, då de inte är av försumbar storlek just där :näsblod

Ang. reflex så vad gäller där? Jag har rotat runt i bokhyllan (som inte innehåller böcker i mitt fall utan mer ljuddäpare, luft/oljefilter, drev, backspeglar och lite annar i reservdelsväg däribland min orginalskyllthållare) men hittar ingen och kan inte se att det sitter/har suttit på hojen heller. Ska det finnas en eller slipper jag?

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Om man klipper och klistrar lite, eller sågar och limmar vilket som nu blir bäst, så kanske man kan lösa det med min lykta med? :va

Bara det håller för vibrationer, då de inte är av försumbar storlek just där :näsblod

Ang. reflex så vad gäller där? Jag har rotat runt i bokhyllan (som inte innehåller böcker i mitt fall utan mer ljuddäpare, luft/oljefilter, drev, backspeglar och lite annar i reservdelsväg däribland min orginalskyllthållare) men hittar ingen och kan inte se att det sitter/har suttit på hojen heller. Ska det finnas en eller slipper jag?

På min hornet fungerade baklampan som reg belysning, så det ska inte vara något problem för dig heller :tummenupp

ang. reflex är det väl enklast att bara limma på en på regplåten...
Eller köra utan tills det är dags med besiktning.

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen

problemet med skyltbelysningen är nog som sådan att det är OK med de äldre modellerna av bakljus med inbyggd belysning, med klart glas nedtill, under förutsättning att lampan är E-märkt och godkänd i det utförandet, t.ex som på min CB400, eller Pasers fd hornet.

Klipp och klistra är säkert fullt funktionerande, men det uppfyller inte den ursprungliga e-märkningen som du hade på glaset innan.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Nackdelen att tjöra gata med "fräcka" gadgets och flådiga skyltplaceringar är ju snutten. Fiffan.

Äh, tjör med originalskylt och snyggplacering fast "legal", s.t.s.

Dock fick jag konstatera att den växande magen ställer till det när man ska ta på sig ryggskydd och övriga hojkläder.
WHAT? Det hade jag ingen aning om. Grattis! :tummenupp :) :krama

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
problemet med skyltbelysningen är nog som sådan att det är OK med de äldre modellerna av bakljus med inbyggd belysning, med klart glas nedtill, under förutsättning att lampan är E-märkt och godkänd i det utförandet, t.ex som på min CB400, eller Pasers fd hornet.

Klipp och klistra är säkert fullt funktionerande, men det uppfyller inte den ursprungliga e-märkningen som du hade på glaset innan.

Men om man gör det snyggt så lär ju knappast besiktningsmannen tänka på't... eller :va

Efter att ha lyssnat till hoj efter hoj som körde förbi igår kväll så blev det minsann att plocka ut min egen och ta premiärturen till jobbet idag. :banana

Dock fick jag konstatera att den växande magen ställer till det när man ska ta på sig ryggskydd och övriga hojkläder. Inte riktigt lika lätt att få ihop kardborreband (fick låna LF:s ryggskydd) och dragkedjor längre. Får hoppas på en varm och skön april med massor av sol för längre än så lär inte min hojsäsong vara... :(

Snacka om orutinerad tajming..:rolleyes:

Nåväl, hojen finns ju kvar och det blir fler somrar. Det är ju andra roligheter som ska hända i år istället. :rullandeu
Detta har även jag missat! Grattis :tummenupp

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand