Spamtråden 4.0

Status
Ej öppen för fler svar.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Med en stor portion charm och lite flüt så löste sig allt på Media Markt. Kommer visserligen aldrig att handla där igen, men men.

En ny fet mus från Netonnet gjorde süsen!

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Sista semesterdagen.:censored
Efter helgen börjar kneget, ångesten börjar krypa på mig:gråta

Jag har jobbat i två dagar men tog semester idag igen då jag kände tendens till motivationssvårigheter :gnissla

Med en stor portion charm och lite flüt så löste sig allt på Media Markt. Kommer visserligen aldrig att handla där igen, men men.

En ny fet mus från Netonnet gjorde süsen!

Körde du John Cleese-imitationen av Adolf?

Last edited:

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
RSV1000R
Hittade en livespelning med Mustasch från arvikafestivalen 07 i P3-arkivet... Hur bra är inte det då? :yoparty

Tur att ingen tittar på när jag skuttar runt villt spelandes luftgura och ylar här hemme :D

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Jaha.. hur gick det då? Är det nån vi kan godkänna?
Det är nått ni kan godkänna, och förmodligen kommer ni göra det med...

Fredagen gick skitbra :) Jag träffade både honom och hans två polare från STHLM, alla tre jätte trevliga.

Sen har jag spenderat hela helgen med dem, på måndag va det nyårsfirande hos fabbe, och på tisdag ringde dem och frågade om jag inte skulle komma dit igen :)

Så nu har veckan gått... och ja lite extra kul är det väl när han ringer *tjejfnitter*

MEN...

Han har en son.. och jag har liksom delvis förträngt det och delvis intalat mig att det inte spelar nån roll, fram tills nu. Igår glömde jag min mobil laddare hos honom på morgonen och på kvällen hämtade han sin son från dagis och nu ska han ha honom en vecka.
så i går kväll kom jag på att mitt batteri höll på att ta slut, gud förbjude :3freak: och vi kom övverrens om att jag kunde komma och hämta den idag då.

Så idag åkte jag dit och hämtade den, trodde att allt va lungt, men så såg jag honom komma gående med den lille knatten i handen, en tredjedel så lång som han själv... och blev ISKALL.

så... vad gör jag nu? Det märktes tydligt att jag blev nervös för han ringde sen och ville kolla så allt va bra med mig. Det är ju jätte pinsamt, nu kommer han tro att jag inte tycker om hans son, eller att jag inte vill träffa honom mer pga honom eller liknande... :confused:

så vad gör jag nu? Hur får man det att fungera? Kommer sonen tycka illa om mig? Vad händer om vi faktiskt vill få det att funka...??

HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!!!!!! :jisses:

Skrutten

Gudomlig sporthojare
Gick med
9 Jul 2004
Hoj
Ducati Monster 696
HJÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!!!!!! :jisses:

Hoppsan! :D Inte ens i min vildaste fantasi kan jag se dig som plastmamma till en lite parvel. Hur gammal är killen och hur gammal är sonen?

Nä, skämt åsidå så kan jag bara säga att är killen tillräckligt bra (och då menar jag inte bara i sänghalmen :rolleyes: ) så spelar det ingen roll att han ynglat av sig. Om ni funkar tillsammans så kommer ni säkert att få det att bli bra med hans son också. Det behöver inte bli till större problem än vad man gör det till.

Ge det lite tid och se åt vilket håll allt utvecklar sig... du kommer nog känna ganska snart vilket som känns rätt.

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Hoppsan! :D Inte ens i min vildaste fantasi kan jag se dig som plastmamma till en lite parvel. Hur gammal är killen och hur gammal är sonen?

Nä, skämt åsidå så kan jag bara säga att är killen tillräckligt bra (och då menar jag inte bara i sänghalmen :rolleyes: ) så spelar det ingen roll att han ynglat av sig. Om ni funkar tillsammans så kommer ni säkert att få det att bli bra med hans son också. Det behöver inte bli till större problem än vad man gör det till.

Ge det lite tid och se åt vilket håll allt utvecklar sig... du kommer nog känna ganska snart vilket som känns rätt.
Killen är 24 och sonen 4 tror jag :)

Sonen är jätte söt, mycket lik sin pappa, men det är ändå ett barn...

Hur kan ett barn va så skrämmande? :3freak:

Ser du sonen som ett problem så är det ett problem som du får jobba på om du vill få till det. Annars är det ju inget. Jag tror knappast ungen kan tycka illa om en sådan tanta som du om du nu inte äter upp hans glass eller något i den stilen ;)

Känn efter hur det känns så har du nog redan svaret inom dig :tummenupp
sonen är inget problem i sig... Det är den underliga situationen

men jag är rädd... det är nytt för mig, jag hade aldrig tänkt ha några barn. och nu har han redan ett... Det är en jätte skum situation för mig och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det.

Jag antar att det kanske måste få mogna lite... men just nu har jag lite panik innombords... :va

Jag tror knappast ungen kan tycka illa om en sådan tanta som du om du nu inte äter upp hans glass eller något i den stilen ;)

vadå, ska han få glass och inte jag då menar du? :va :mad:............................................................................................................................. :rolleyes:

Last edited:

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Killen är 24 och sonen 4 tror jag :)

Sonen är jätte söt, mycket lik sin pappa, men det är ändå ett barn...

Hur kan ett barn va så skrämmande?

Barn är ju coolt! Och vill du egentligen inte ha något eget, så är det ju perfekt eftersom du slipper klämma fram det själv!

Som föregående talare sagt, så tycker jag du ska ta det som det kommer. Du märker nog ganska snart om det inte skulle funka.

PS. Kan meddela att det går alldeles utmärkt att göra p-bromssladdar med spåårtrenaulten ute i snön!

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Kan inte någon välvillig Volvo-anställd meddela mig varför i hel**te jag inte kan stänga av antisladdsystemet på min äckliga skit V70-06 2.4 140hp som jag tyvärr har blivit tvungen att ta som tjänstebil. Har givetvis stängt av DSTC i menyn i färddatorn men det stängs ju ändå inte av fullt ut, går det att komma runt med nån mjukvaruuppdatering eller liknande?

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Kan inte någon välvillig Volvo-anställd meddela mig varför i hel**te jag inte kan stänga av antisladdsystemet på min äckliga skit V70-06 2.4 140hp som jag tyvärr har blivit tvungen att ta som tjänstebil. Har givetvis stängt av DSTC i menyn i färddatorn men det stängs ju ändå inte av fullt ut, går det att komma runt med nån mjukvaruuppdatering eller liknande?

det går inte ens handbromssladda alltså? :mad:

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VTR 1000F Firestorm
det går inte ens handbromssladda alltså? :mad:

Nej inte om man inte har tokmycket fart så att systemet inte klarar att "rädda" bilen, men hur kontrollerat blir det?! Att vänsterbromsa går litegranna, men det blir också skit till stora delar tack vare systemet.

Är överlag fortfarande förundrad över att Volvo kan ta så mycket pengar för de bilar man bygger idag, men det måste väl bero på att Svensson fortfarande intalar sig själv likt ett mantra att Volvo's värde varar, Volvo är billiga i drift samt att en Volvo kan man laga med tuggummi och ståltråd.
Det enda jag kan se som talar för märket är visserligen att värdet varar någorlunda, men det beror ju enbart på att folk intalar sig själva det och det blir då en självuppfyllande profetia, men framförallt är man duktiga på säkerhet vilket självklart är ett stort plus. Jag menar bara att man kunnde kanske koncentrera sig och lyckas bygga en bil där man faktiskt känner att framhjulen har kontakt med vägen och att framhjulen faktiskt HAR kontakt med vägen även om man svänger eller fisgasar med sin 140 hästars "best".

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Nej inte om man inte har tokmycket fart så att systemet inte klarar att "rädda" bilen, men hur kontrollerat blir det?! Att vänsterbromsa går litegranna, men det blir också skit till stora delar tack vare systemet.

Är överlag fortfarande förundrad över att Volvo kan ta så mycket pengar för de bilar man bygger idag, men det måste väl bero på att Svensson fortfarande intalar sig själv likt ett mantra att Volvo's värde varar, Volvo är billiga i drift samt att en Volvo kan man laga med tuggummi och ståltråd.
Det enda jag kan se som talar för märket är visserligen att värdet varar någorlunda, men det beror ju enbart på att folk intalar sig själva det och det blir då en självuppfyllande profetia, men framförallt är man duktiga på säkerhet vilket självklart är ett stort plus. Jag menar bara att man kunnde kanske koncentrera sig och lyckas bygga en bil där man faktiskt känner att framhjulen har kontakt med vägen och att framhjulen faktiskt HAR kontakt med vägen även om man svänger eller fisgasar med sin 140 hästars "best".

V70 är som en färja att köra, inga vägkänsla alls. V50 och focus :rodnar som jag åker har faktiskt mycket roligare chassi. De är ju inte lika tysta och komfortabla dock men det är väl det som räknas som "sportigt"

Om v50:ins 30k prisskillnad mot fårrden är berättigad är ju frågan?

Volvo är överprisatta skitbilar :fakta

Honda sucks! :gnissla

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...