Spamtråden Regn Edition

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Men det var helt fantastiskt skönt.

Hur lätt som helst att trippa fram en hel mil. :trixie

Det var det baskemig. Hur har jag klarat mig utan?

Så jädra gött det var att springa idag!

Gött att det kändes lätt. Tights gör verkligen skillnad, och inte bara för elitlöparna.

Skatås-milen? Satte ett personbästa där nyss som du kan jaga om du vill, 43:46. Då hade jag lite sparring från en snabbare polare och tog i så att jag mådde rätt kass hela vägen. :brinnerup

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
ligger du i hårdträning?? :yoparty
Njae, mer i hårträning. Nån gång måste ju skägget komma... :rolleyes:

Gött att det kändes lätt. Tights gör verkligen skillnad, och inte bara för elitlöparna.

Skatås-milen? Satte ett personbästa där nyss som du kan jaga om du vill, 43:46. Då hade jag lite sparring från en snabbare polare och tog i så att jag mådde rätt kass hela vägen. :brinnerup
Jädrar, 43:46, det var raskt. Jag har inte klockat på länge, men tillbaka i dagarna avverkades milen på ~48.

Last edited:

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Street triple, kraschad

Respekt! :tummenupp

Jag sprang Scania-milen här i Maj på 46.53 och det var 3 minuter bättre än sist det begav sig. :)

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Jädrar, 43:46, det var raskt. Jag har inte klockat på länge, men tillbaka i dagarna avverkades milen på ~48.

Aja, men har du gjort 48 förut lär det inte vara så svårt att komma tillbaks dit. Jag gjorde ungefär såna tider för något år sedan.

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
är det nån mer än jag som får en massa skitsamtal från spärrservice ?

De ringer 1 gång i månaden och försöker sälja en massa skit även man snällt men bestämt har sagt till dem att ge fan att ringa för att man inte är intresserad !

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
är det nån mer än jag som får en massa skitsamtal från spärrservice ?

De ringer 1 gång i månaden och försöker sälja en massa skit även man snällt men bestämt har sagt till dem att ge fan att ringa för att man inte är intresserad !

Ja de har ringt ett par ggr men nu har det varit tyst länge. "Ring aldrig mig på mobilen igen" sa jag med seriemördar-röst. Jag tackade ja till en nyckelbricka för nåt år sedan, i villkoren stod också då att man godkände att de ringer om andra framtida erbjudanden :gnissla. Det går att säga upp skriftligt om man orkar.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
På tal om folk som ringer.

Kan man få denna käcka låt som ringsignal på sin Iphone ?

Självklart går det nog, men jag är närmare 40 så det är inte riktigt naturligt hur man gör.

http://www.youtube.com/watch?v=6wmlfr9h_8g

den är väldigt bra den låten :rolleyes:

Det går ju rippa dutubfilen och sen konvertera till mp3, eller så fular du genom att du spelar upp på datorn och spelar in med ajfånen om det nu går med den förstås. Du kanske behöver en app först? :tungan

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Man vet att man jobbar för länge när man är först på kneget och låser upp på morran, och får larma på och låsa skiten vid 20 på kvällen.

:3freak

fjäder

Frukost är för mesar.
Gick med
16 Jun 2009
Hoj
07 KTM Superduke

Är inte den tiden ruggigt bra? Hur ofta springer du egentligen?

Vill minnas att jag lubbat 2,5 km på ca 15 min under försäsongsträning å då hade jag bra kondis. Nån löpare har jag dock aldrig varit å inga tights.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Är inte den tiden ruggigt bra? Hur ofta springer du egentligen?

Vill minnas att jag lubbat 2,5 km på ca 15 min under försäsongsträning å då hade jag bra kondis. Nån löpare har jag dock aldrig varit å inga tights.

Jag vet inte, det finns alltid en massa folk som är bättre tycker jag. Springer väl nån gång i veckan, men tränar lite rullskidor och cykel också, så mycket konditionsgrejer. När jag väl springer är det nästan alltid nån form av organiserad intervallträning, aldrig lugnt och fint lixom.

2.5 på 15 minuter låter som en väldigt lugn jogg. Säker på att du kommer ihåg rätt? De flesta med någon form av löpvana och lite kondition kan nog hålla runt 5-minuterstempo på 2.5 km, så det skulle bli 12.5 minuter då.

Last edited:

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Hoj
R6-00, M1-03
Släpp med framhjul och tappad känsel i fingrarna. Nu börjar mc-säsongen "for men".

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...