Spamtråden Summer Edition 2010

Status
Ej öppen för fler svar.

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Hoj
R6-00, M1-03
Okej, den här blir lurig:
Var köper man frackväst på ett billigt och bra sätt i gbg? Holmens herr skulle ha 1200 och det tyckte jag lät lite saftigt.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Korsspampostade i Motardtråden också, men 0utloww som jag är så...

Är sjukt sugen på att köpa en Enduro (typ DENNA). Är det nåt att ha eller? Dels hojen som sådan, WR450? Samt är det dötrist efter två timmars körning att harva på en "liten" 450?

Bör jag köpa en motard istället och få fatt på knotterdäck? Mina krav är lättmekat, inte en spänn över 30lök (gärna max 20) samt reggat, så att man kan ta sig någonstans utan för stor möda.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Korsspampostade i Motardtråden också, men 0utloww som jag är så...

Är sjukt sugen på att köpa en Enduro (typ DENNA). Är det nåt att ha eller? Dels hojen som sådan, WR450? Samt är det dötrist efter två timmars körning att harva på en "liten" 450?

Bör jag köpa en motard istället och få fatt på knotterdäck? Mina krav är lättmekat, inte en spänn över 30lök (gärna max 20) samt reggat, så att man kan ta sig någonstans utan för stor möda.

Hade du tänkt köra nån enduro med den? Isf på vilken nivå?

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Hoj
R6-00, M1-03
Ingen som vill köpa en biljett till Jävlaranamma imorgon kväll på Trädgårn? Har en till övers pga bangning.

För övrigt är jag så sugen på nikotin att jag tror jag börjar lipa snart.. :)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hade du tänkt köra nån enduro med den? Isf på vilken nivå?
Enbart motionskörning. Fast jag har ingen aning om var. :gnissla

Ingen som vill köpa en biljett till Jävlaranamma imorgon kväll på Trädgårn? Har en till övers pga bangning.

För övrigt är jag så sugen på nikotin att jag tror jag börjar lipa snart.. :)
Hade vart sköj, men imorgon blire whiskyprovning.

Jag är också rätt snüssugen. :gnissla

Last edited:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250

Jag har också tänkt i dom banorna till och från. Har en kollega som kör en del på Blixås endurospår, och det ska väl vara helt OK. Kostar bara småpengar jämfört med att hålla på med RR också. :gnissla

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn

KMK's slinga ute på Hisingen eller Blixås i Mölndal är det som gäller om du ska köra på tillåtna ställen. Och då skulle jag starkt avråda från att skaffa motard och slänga på nabbadäck. Blir för tungt och du behöver inte ens i närheten av effekten som finns i en 640 eller motsvarande. Tumregeln brukar vara att en fyrtakts 250 är allt man behöver i skogen, allt över det är egentligen overkill och man ska vara rejält duktig för att använda effekten i t ex en wr450 fullt ut.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
inte helt utan viss munterhet fick jag på första parkett skåda en pundare på gestohlen moppe bli omhändertagen av tre glada sheriffer

- igår em på väg ur garaget vid jobbet

:hihi

Bifogat

• ImageUploadedByTapatalk.jpg
    ImageUploadedByTapatalk.jpg
    24.8 KB · Visningar: 59

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Hoj
R6-00, M1-03
Har inte snusat på 3 dagar nu. Vet eXaCkT vad du menar. :näsblod

Slutade också i måndags, men även om jag fuskar med tuggummin så kryper det i kroppen. Aja, så länge man klarar helgens intag av rusdryck känns det som det kan gå vägen. Karaktären brister ju exponentiellt med ökande promillehalt har jag märkt..

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Jag har också tänkt i dom banorna till och från. Har en kollega som kör en del på Blixås endurospår, och det ska väl vara helt OK. Kostar bara småpengar jämfört med att hålla på med RR också. :gnissla

Går också i endurotankar. Nöje/motionsträning bara.

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
BMW R Nine T Racer
Slutade också i måndags, men även om jag fuskar med tuggummin så kryper det i kroppen. Aja, så länge man klarar helgens intag av rusdryck känns det som det kan gå vägen. Karaktären brister ju exponentiellt med ökande promillehalt har jag märkt..

Ja, på lördag står ett stort mentalt slag. :fyllisar Hoppade tuggummin, och tuggar tandpetare istället plus en jävla massa viljestyrka :D

2 nätter i rad nu, sover som en rastlös tjackhora och bokstavligt talat badar i min egen svett :död

Nåja, det skall gå.

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Har inte snusat på 3 dagar nu. Vet eXaCkT vad du menar. :näsblod

Har vart fri sedan 5 mars i år. Inte ett snedsteg...
Nu rullar det på som om jag aldrig vart under nikotinets piska! :)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Det är lite det jag är ute efter också. "Billigt nöje", sköj att komma ut lite, lättmekat, och bra träning.

Får kolla vidare på det där. :)

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KMK's slinga ute på Hisingen eller Blixås i Mölndal är det som gäller om du ska köra på tillåtna ställen. Och då skulle jag starkt avråda från att skaffa motard och slänga på nabbadäck. Blir för tungt och du behöver inte ens i närheten av effekten som finns i en 640 eller motsvarande. Tumregeln brukar vara att en fyrtakts 250 är allt man behöver i skogen, allt över det är egentligen overkill och man ska vara rejält duktig för att använda effekten i t ex en wr450 fullt ut.
Hmm, kanske mer tycke och smak (tillgänglighet och pris) som avgör vad man egentligen kommer att titta efter då...

Det som varit intressant (utan att ha koll öht) är:

Däremot verkar ju försäkringen vara helt herrejössesdyr. Eller så kollar jag på fel ställen.

Går också i endurotankar. Nöje/motionsträning bara.
:tummenupp

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy