Korsspampostade i Motardtråden också, men 0utloww som jag är så...
Är sjukt sugen på att köpa en Enduro (typ DENNA). Är det nåt att ha eller? Dels hojen som sådan, WR450? Samt är det dötrist efter två timmars körning att harva på en "liten" 450?
Bör jag köpa en motard istället och få fatt på knotterdäck? Mina krav är lättmekat, inte en spänn över 30lök (gärna max 20) samt reggat, så att man kan ta sig någonstans utan för stor möda.
För övrigt är jag så sugen på nikotin att jag tror jag börjar lipa snart..![]()
Enbart motionskörning. Fast jag har ingen aning om var.Hade du tänkt köra nån enduro med den? Isf på vilken nivå?
Hade vart sköj, men imorgon blire whiskyprovning.Ingen som vill köpa en biljett till Jävlaranamma imorgon kväll på Trädgårn? Har en till övers pga bangning.
För övrigt är jag så sugen på nikotin att jag tror jag börjar lipa snart..![]()
Enbart motionskörning. Fast jag har ingen aning om var.![]()
Enbart motionskörning. Fast jag har ingen aning om var.![]()
Har inte snusat på 3 dagar nu. Vet eXaCkT vad du menar.![]()
Jag har också tänkt i dom banorna till och från. Har en kollega som kör en del på Blixås endurospår, och det ska väl vara helt OK. Kostar bara småpengar jämfört med att hålla på med RR också.![]()
Slutade också i måndags, men även om jag fuskar med tuggummin så kryper det i kroppen. Aja, så länge man klarar helgens intag av rusdryck känns det som det kan gå vägen. Karaktären brister ju exponentiellt med ökande promillehalt har jag märkt..
Har inte snusat på 3 dagar nu. Vet eXaCkT vad du menar.![]()
Slutade också i måndags, men även om jag fuskar med tuggummin så kryper det i kroppen. Aja, så länge man klarar helgens intag av rusdryck känns det som det kan gå vägen. Karaktären brister ju exponentiellt med ökande promillehalt har jag märkt..
Det är lite det jag är ute efter också. "Billigt nöje", sköj att komma ut lite, lättmekat, och bra träning.Jag har också tänkt i dom banorna till och från. Har en kollega som kör en del på Blixås endurospår, och det ska väl vara helt OK. Kostar bara småpengar jämfört med att hålla på med RR också.![]()
Hmm, kanske mer tycke och smak (tillgänglighet och pris) som avgör vad man egentligen kommer att titta efter då...KMK's slinga ute på Hisingen eller Blixås i Mölndal är det som gäller om du ska köra på tillåtna ställen. Och då skulle jag starkt avråda från att skaffa motard och slänga på nabbadäck. Blir för tungt och du behöver inte ens i närheten av effekten som finns i en 640 eller motsvarande. Tumregeln brukar vara att en fyrtakts 250 är allt man behöver i skogen, allt över det är egentligen overkill och man ska vara rejält duktig för att använda effekten i t ex en wr450 fullt ut.
Går också i endurotankar. Nöje/motionsträning bara.
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |