Spanien - Fuente Alamo - Film

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Tja! Nu har jag fixat till en film. Det är inget överdrivit hollywood-aktigt i klippningen. Lite fram o tebax ibland. Men jag tror nog ni kan njuta endel ändå! Men inte lika mycket som jag när jag kör(de).. Vill redan tillbaka! Men men... 4 månader kvar bara nu. D'oh! :huvet

Lågupplösning: (320x240) - Detta funkar att se på
http://www.sporthoj.com/stuff/filmer/spanien_low.wmv 60Mb

Högupplöst: (640x480) - Lite roligare
http://www.sporthoj.com/stuff/filmer/spanien_high.wmv 187Mb

12 minuter lång. Filmning från sidan av banan, annan hoj, bak o framifrån på min hoj.

Rekommenderar varmt högupplösta varianten så ser ni lite mer svarta spår under acceleration och inbromsningar. :rock

Om nån undrar... körde jag som bäst 1.02.10. På filmen körde jag som bäst 1.07.6 stod det nån gång på laptimern. Så om ni tycker det går fort så kan det gå jäklurst mycket fortare, o det gjorde det dag fyra :) (sista dagen och dagen efter filmandet)

Bifogat

• splash.jpg
    splash.jpg
    53.2 KB · Visningar: 302

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Paroxyst skrev:
Fan va läckert med kameran så nära keden. Vad kör du för hoj och hur är den trimmad (jag gissar det är en av dina R1:eek:r)
Original 04 R1. Ända bytt är handtagen då jag inte hade några när jag lagade ihop hojen (köpte kraschad o fick lov att fixa endel). Utöver det är det original 04 R1 med kraschkåpor. Det brittiska superbike teamet som var där trodde mig nästan inte, för det var det första de fråga o sen gick in på detaljer. 04an går enormt bra helt original!

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM RC8R
Var det en Honda du låg bakom ganska länge? Den verkade ju iaf gå minst lika bra som din hoj!

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
AVENSJUK!!!!! :huvet :huvet
det gjorde undervärk för abstinensen.... :näsblod :3freak

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
riktigt najs film :tummenupp

e det Zmurfen du tampas med i filmen ? är det han som har en kamera monterad, när din hoj syns bakifrån ?

ser ut att varit perfekt väder också, inte för varmt & inget regn ?

thundrace

#57 ROOKIE 1000 2005
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Honda CBR954RR-03
Hondan går lika bra..minst...killen på hondan's 4 gång på bana...talang? jupp!...visst ja...e ju lillebror.. :D :Bugar

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Geiger skrev:
Var det en Honda du låg bakom ganska länge? Den verkade ju iaf gå minst lika bra som din hoj!
Japp! Han körde bra (låg mest ivägen på filmen dock, fast det blev riktigt schyst video när jag låg bakom o härjade lite). Den hade ju helsystem o grejer så den hade bättre klös ut ur kurvor. Dock toppen på min var nog lite bättre (då jag tog in ju högre farter det blev). Gick dock aldrig ur trean nån gång .. hehe. Liten bana.

det är Zmurfen på CBR1000RR. Det är Thunderace (ovan) på CBR954an.
Han som hade kameran på sin hoj var Kristan Salö (GSXR600 '98a). Det var anledningen till att jag inte fick gasa så mycket, mest sakta ner o få schysta arslebilder. =)

pidda

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Hoj
Körde tidigare Ducati
Weeeeeeee... jeflar vad det går.
Schyssta kameravinklar också. Gillar den vid kedjan starkt!

Bra gjort :tummenupp

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Tankar med spänning :yoparty .... 10,3K/s :död , och man måste ju ha den där högupplösta varianten :rolleyes:
wonderwizard skrev:
killen som kör framför swedie är Zmurfen här på forumet & Thundrace lillebror

om det nu e han som ligger före ett par varv
Nu fattar jag inte, är Thunderace lillebror till Zmurfen eller till Swedie? Jag trodde fireblade var bror till Swedie ..... :confused:

EDIT 68,9K/s :banana

Last edited:

sandstream

Guest
Då är jag med i matchen!

Skön film! :tummenupp

Nån bild på kamerans placering vid kedjan?

sandstream

Guest
morlock skrev:
Nu fattar jag inte, är Thunderace lillebror till Zmurfen eller till Swedie? Jag trodde fireblade var bror till Swedie ..... :confused:
Till Zmurfen.
Ja, FireBlade är Swedies brorsa.

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
sandstream skrev:
Till Zmurfen.
Ja, FireBlade är Swedies brorsa.
Ok, tack... lika bra att ha alla fakta rätt :)

... inte för att det har nån betydelse egentligen.... skyller på söndagstristess ....

Last edited:

thundrace

#57 ROOKIE 1000 2005
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Honda CBR954RR-03
Swedie skrev:
Japp! Han körde bra (låg mest ivägen på filmen dock, fast det blev riktigt schyst video när jag låg bakom o härjade lite). Den hade ju helsystem o grejer så den hade bättre klös ut ur kurvor. Dock toppen på min var nog lite bättre (då jag tog in ju högre farter det blev). Gick dock aldrig ur trean nån gång .. hehe. Liten bana.

det är Zmurfen på CBR1000RR. Det är Thunderace (ovan) på CBR954an.
Han som hade kameran på sin hoj var Kristan Salö (GSXR600 '98a). Det var anledningen till att jag inte fick gasa så mycket, mest sakta ner o få schysta arslebilder. =)

Ehh...nej det har den inte...den har ett yoshi bröl slipon och en nollmapp i powercommandern,thats it...

thundrace

#57 ROOKIE 1000 2005
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Honda CBR954RR-03
thundrace skrev:
Ehh...nej det har den inte...den har ett yoshi bröl slipon och en nollmapp i powercommandern,thats it...
var en jädra skön vecka...måtte det bli mars snart så man kan få ner till cartagena..

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept