Ok..
Angående resultaten hos bolagen så vet jag ju inte hur insatt du är i näringsverksamhet, jag har en hel del kunskap på området då jag haft eget i många år.
En vinst kan ett bolag styra över med hjälp av placering med mer av vinsten för att slippa beskattning som ju bekant är lite häftigt i sverige.
Så jag skulle nog tippa på att dom tjänar mer än 15% vilket i sig säkert är många 100 millar.
Skit samma!!
Ja kan förstå ert tankesätt o oro med o göra som ja tänkte..
Men nu är det ju så att försäkrings bolagen tjänar fortfarande pengar på o ha mej försäkrad, det e ju inte så att ja ska utnyttja för o få UT pengar på nån försäkring som ja inte har rätt till!!
Till skillnad mot många andra klantarslen här så är ja en sån bolagen tjänar pengar på
Ok..
Angående resultaten hos bolagen så vet jag ju inte hur insatt du är i näringsverksamhet, jag har en hel del kunskap på området då jag haft eget i många år.
En vinst kan ett bolag styra över med hjälp av placering med mer av vinsten för att slippa beskattning som ju bekant är lite häftigt i sverige.
Så jag skulle nog tippa på att dom tjänar mer än 15% vilket i sig säkert är många 100 millar.
Skit samma!!
Ja kan förstå ert tankesätt o oro med o göra som ja tänkte..
Men nu är det ju så att försäkrings bolagen tjänar fortfarande pengar på o ha mej försäkrad, det e ju inte så att ja ska utnyttja för o få UT pengar på nån försäkring som ja inte har rätt till!!
Till skillnad mot många andra klantarslen här så är ja en sån bolagen tjänar pengar på. ( Hoppas Murphy inte läste detta
)
Så lika oroad som ni e över att få höjda premier för att man gör ägarbyte för o slippa försäkra på vintern..
Lika oroad e ja över att förvånansvärt många tripplar skrotats denna säsong, eller "bara" vurpats med skyhöga kostnader som följd för bolagen..
Ganska insatt då jag har suttit i ledningsgruppen för ett exportföretag i 14 år. Ja jag vet att man kan bolla pengar så att man kan sänka vinsten.
Dom ca 15 % var skillnaden på inbetalda privat försäkringspremier och vad som betalats ut för försäkringsärenden. Sen har dom flesta försäkringsbolag också fastigheter som dom tjänar pengar på. If ingår i en koncern som heter Sampo.
Visst FB är i branchen för att tjäna pengar precis som alla andra.