Speed Triple-tråden Sthlm

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Det var väl själva f*n att du skulle hänga ut en blingande FlugSmällarbroder på det där sättet!:mad:
Japp...SÅ ÄR DET :D Det vart inlösen på hojen så nu är det en S3 special edition som gäller...

I morgon ska jag plocka bort all hel extra utrustning från den gamla och ta hem för att montera när den nya kommer. Den extra utrustning som var trasig beställes på nytt...

Så förhoppningsvis, -nästa vecka blir det premiär!!! :tummenupp
Kanon att det löst sig på ett bra sätt! OCH att det löser sig så pass snabbt!:tummenupp Men nu får du väl lite svårare att blinga... Nu måste ju kolfibern slåss mot metalliclack!:D Om man har tur då, så hinner man få se dej och nytillskottet nästa vecka en sväng, innan jag drar till Lappträsk och slåss med myggen ett par veckor...:näsblod
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Special edition eller rättare sagt 15 anniversery edition innebär: Klocka på köpet, svart metallic lack, Gelseat (annan sadel), Belly Pan (kjolen under grenrören) Fly Screen, röda logotyper och röd handmålad fälgstripes.

Kommer nog välja bort en del kolfiberattiraljer ett tag (knee panels och framskärmen) till förmån för de metallicfärgade plastbitarna. Fortsättningsvis blir det arrow 3-2 och det andra kolfibergrejerna kommer också monteras, samt pazzos osv.

Passade även på att ta ut ett tvådelat skinnställ, känner mig som en fåne i det, tight / svettigt / samt att höfterna blir gigantiska... men men, det skyddar väl bra och det verkar ju behövas :D

Ska själv meka på TCL i morgon, tar bort det gamla själv och skiftar plats... ingen rör min hoj inte :D
 

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Idag slaskade jag på ett Dunlop Roadsmart! Pendlar 4-5 mil om dagen, nöjesåker och ska köra BKK 10 juli. Ska bli intressant att testa, förmodligen märker jag ingen större skillnad då det på min nivå inte är däcken som avgör riktigt.. Men ska bli intressant att se hur snabbt det blir platt och slitet i varje fall, 1000 mil säger de ju att det ska hålla trots att man wheelar lite och leker.. ;)

Nån som har några konkreta erfarenheter av Roadsmart? Nyligen bytt från typ Pilot Power och märker nån skillnad?
 

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Idag slaskade jag på ett Dunlop Roadsmart! Pendlar 4-5 mil om dagen, nöjesåker och ska köra BKK 10 juli. Ska bli intressant att testa, förmodligen märker jag ingen större skillnad då det på min nivå inte är däcken som avgör riktigt.. Men ska bli intressant att se hur snabbt det blir platt och slitet i varje fall, 1000 mil säger de ju att det ska hålla trots att man wheelar lite och leker.. ;)

Nån som har några konkreta erfarenheter av Roadsmart? Nyligen bytt från typ Pilot Power och märker nån skillnad?

Haft mina på(fram&bak) i ca 1 vecka nu.
TOKnöjd. Hade dom på min gamla hoj, men den var mera sporttouring, så jag märkte inte så mycket skillnad förutom på slitage.
Idag vart det några varv på bulten, och jäklar va dom va snälla. :tummenupp
Kan verkligen rekommendera alla som ska byta däck att byta till roadsmart.
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Tomp@ i läderstass! Mumsfillibabba!:D

Antar att du tar med dej Rizomabaken från den gamla åxå...? Men ska du inte satsa på ett 3-1 nu då! :tungan Eller är det ditt gamla 3-2 som flyttas över?

Fasen va glad jag är att det ordnade sig så snabbt för dej!:tummenupp Såg ju vid mitt besök hur jobbigt det var för dej att inte ha nåt att putsa på...:D

Nån som har några konkreta erfarenheter av Roadsmart? Nyligen bytt från typ Pilot Power och märker nån skillnad?

Jag satte på Dunlop Roadsmart på min gamla hoj. En 03:as Speedy. Galet skönt grepp i dem! Nån skrev även i en tråd att de däcken fattar inte att det regnat ute, de biter sig fast lika bra på vått, som på torrt underlag...:tungan
 
Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Tomp@ i läderstass! Mumsfillibabba!:D

Antar att du tar med dej Rizomabaken från den gamla åxå...? Men ska du inte satsa på ett 3-1 nu då! :tungan Eller är det ditt gamla 3-2 som flyttas över?

Fasen va glad jag är att det ordnade sig så snabbt för dej!:tummenupp Såg ju vid mitt besök hur jobbigt det var för dej att inte ha nåt att putsa på...:D



Jag satte på Dunlop Roadsmart på min gamla hoj. En 03:as Speedy. Galet skönt grepp i dem! Nån skrev även i en tråd att de däcken fattar inte att det regnat ute, de biter sig fast lika bra på vått, som på torrt underlag...:tungan


Halva 3-2:an flyttas över, alltså ena dämparen blir ny... självklart Rizomabak :tummenupp ...ska leta smuts på den när jag får den :D
 

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
När åker ni imorgon?!?!?!?
Jag vill åxå haka!... :)
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Idag slaskade jag på ett Dunlop Roadsmart! Pendlar 4-5 mil om dagen, nöjesåker och ska köra BKK 10 juli. Ska bli intressant att testa, förmodligen märker jag ingen större skillnad då det på min nivå inte är däcken som avgör riktigt.. Men ska bli intressant att se hur snabbt det blir platt och slitet i varje fall, 1000 mil säger de ju att det ska hålla trots att man wheelar lite och leker.. ;)

Nån som har några konkreta erfarenheter av Roadsmart? Nyligen bytt från typ Pilot Power och märker nån skillnad?

Japp, krängde på ett sådand bak innan jag åkte på Gälleråsen, har funkat toppen hittills (ca 300 mil). Äkt på Road 2 innan och det funkar toppen också. Återstår att se om Roadsmart håller lika länge (ca 1500 mil)

......Härligt, jag hänkar gärna!......

Slå en pling i morgon eftermiddag.
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Absolut, och som grädde på moset, eller som dom säger "over there" cherry on the top: Tompa i lackrosa tvådelat ställ som framhäver stussen :sexytime

Han kollade in mig bakifrån för att se hur det satt (right :rolleyes:), innan han bestämde sig.:confused:
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Slå en pling i morgon eftermiddag.

kanon :tummenupp

Passade även på att ta ut ett tvådelat skinnställ, känner mig som en fåne i det, tight / svettigt / samt att höfterna blir gigantiska... men men, det skyddar väl bra och det verkar ju behövas :D

Helt ärligt tompis, ska du inte ta ett helställ? du har ju ett delat touring :hihi ställ! Min räserpjamas är riktigt skön, sitter riiiktigt bra :tummenupp Dessutom blir arschlet snyggare (för dom som svingar åt det hållet)
 
Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
kanon :tummenupp



Helt ärligt tompis, ska du inte ta ett helställ? du har ju ett delat touring :hihi ställ!

Min figur i ett helställ... nja, -gjorde det enkelt och valde på vad som fanns i butiken, -får duga så länge! Sen är paPs så jävla läcker i sitt och jag hoppades bli detsamma :gnissla
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Min figur i ett helställ... nja, -gjorde det enkelt och valde på vad som fanns i butiken, -får duga så länge! Sen är paPs så jävla läcker i sitt och jag hoppades bli detsamma :gnissla

äh, skit i figuren :)

Förresten, var inte Special Edition signerad på tanken också?

Det var fan va alla byter, själv funderar jag faktiskt helt ärligt på att kompletera med en sån här:
img.aspx
 
Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
äh, skit i figuren :)

Förresten, var inte Special Edition signerad på tanken också?

Det var fan va alla byter, själv funderar jag faktiskt helt ärligt på att kompletera med en sån här:
img.aspx

Den där är ju en våt dröm... Har gått och småtittat på en sån där länge, den är hur läcker som helst. Fast skulle förmodligen bli utkastad om man började plöja ned pengar i ett sådant objekt.

Hade en tanke ett tag på att köpa en sådan till Anneli, men hon är lite svårövertalad. Kanske blir svårare att säga nej om man köper den först. :D

Appropå mitt arsle... PISS OFF :arsele
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Vad är det för skapelse? Vacker som bara den!

Jag skulle gissa på att det är en HD sportster som är något :fyllisar moddad :) Grenröret är ju ett jävla konstverk :Bugar Den där rundningen på ramen över/bakom bakre cylindern tror jag är orginal, orginalram altså.
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top