Speed Triple-tråden Sthlm

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Röda fälgar hade varit stekigt! Håller med om att någon röd grej hade varit tufft.

Ol dirty Bastard ... vad du vet om Pride å grejor då :arsele

Nejnej, inte röda fälgar, blir lite pingis... möjligen några mer röda mindre detaljer...
 

Bifogat

  • speedtriple-nera-rossa.jpg
    speedtriple-nera-rossa.jpg
    68.3 KB · Visningar: 58

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Yo,

Planerar för att hinna med en:yoparty(två) SMC kurs på stor bana i sommar och funderar på den 20-21 Aug. Är det någon som anmält sig till dessa? Eller något annat datum?

Jag åker med hojen på släp till Gelleråsen den 6/9 för SMC Steg II :yoparty
(Åker ner den 5/9 och slaggar på hotell natten innan. Gjorde det sist och tyckte att det funkade kanoners!)

@ Tomp@: Grym hoj! :Bugar Håller med inläggen om att ska du dit med det röda på ramen, kan det vara läge att hitta nåt mer ställe att plocka in det på...

EDIT: Håller med dej åxå, INTE fälgarna!!!:zpy
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Har en ny moddning på G, åsikter vill jag ha! Funderade på att köpa frame protectors som är kolfiberfejk och lackera dessa röda, sätta på någon snajdig text och klarlacka över... gillade det lite, ser racigt ut... kolla den photoshoppade bilden och ge åsikt:

Om du frågar mig, så skit i dom där blafforna. Tjacka ett rödanodiserat skruvset till motorn istället om du vill hjälpa fälgstripesen.
Finns även muttrar, bromsbehållarlock etc. Sen kan du komplettera med andra skruvar och muttrar på hojen tills du är nöjd.
Ihop med lite röd text blir det coolt.
 
Last edited:

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Yo,

Planerar för att hinna med en:yoparty(två) SMC kurs på stor bana i sommar och funderar på den 20-21 Aug. Är det någon som anmält sig till dessa? Eller något annat datum?

Jag är bokad på;

8e Aug. Linköping (SHK-kurs, Steg3, medium rare)
13 Aug. Linköping (Bandag, www.RACETRACK.nu)
11 Sept. Mantorp (Bandag, http://www.actionpics.se)

Nån mer här som skall på nån av dessa?

// Johan
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Om du frågar mig, så skit i dom där blafforna. Tjacka ett rödanodiserat skruvset till motorn istället om du vill hjälpa fälgstripesen.
Finns även muttrar, bromsbehållarlock etc. Sen kan du komplettera med andra skruvar och muttrar på hojen tills du är nöjd.
Ihop med lite röd text blir det coolt.

Jag håller nog oxå med paPs'en lite här... "Less is more".
Men jag har normalt lite svårt för de där carbon-ram-tillbehören bara som de är, när de blir röda blir det lite för mycket för min smak.

Lite röd text kan väl vara coolt dock. :tummenupp
Men äääh, vafaan, smaken är som baken, det blir säkert skiiitsnyggt och bara du tar bort flugsmällan é jag din fanclub forever. :D
 

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
inge åka idag va?!... eller, ännu iaf.?
 

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
på begäran.:D

[YOUTUBE-ID]mQzkcT901NY[/YOUTUBE-ID]
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Klipp från olyckstråden. Hög tid för ett varnande finger till Tomp@: :D

MC skenade mot husvägg
Ulricehamn i går 21:01 | Uppdaterad i går 21:01

En man skadades lindrigt då han skulle putsa på sin motorcykel i Ulricehamn på måndagskvällen.

En motorcykelolycka av det ovanligare slaget inträffade i Ulricehamn strax efter klockan 19 på måndagskvällen. En man som skulle rengöra sin MC kom åt gasen och MC:n drog iväg mot en husvägg. Mannen blev hängande efter MC:n och skadades lindrigt. Olyckan inträffade i närheten av Stadsparken.
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Yes vad nice, kul att äntligen få se sin mc-åkning på film. :)

Ja och jag som instruktör kan ge dig lite tips då jag såg en del småfel, ingen kritik vännen, bara tips:tummenupp

jefflar vad vackert alla kör,blev ju hyffsad kvalité på filmen iaf

tack för idag alla som va me,blev ju en kanonrunda:tummenupp

/dennis

Kul med film:tummenupp Även om det enda jag i princip såg av mig själv var mitt feta :arsele och min regskylt där i början :)

TIPS! Kör om ibland så det blir lite varierat, kul att filma lite olika folk. Bra att säga till innan så att man vet att du filmar så kan man anpassa tempot så du lätt kan köra om:tummenupp
 
Last edited:

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Yes vad nice, kul att äntligen få se sin mc-åkning på film. :)

Synd att ljudet inte va bättre, eftersom vtr:en sjunger så fint. det var riktigt najs att ligga bakom dig.
(bör ej misstolkas) :tungan

TIPS! Kör om ibland så det blir lite varierat, kul att filma lite olika folk. Bra att säga till innan så att man vet att du filmar så kan man anpassa tempot så du lätt kan köra om:tummenupp

Japp, det kan vara en bra idé. :tummenupp

jefflar vad vackert alla kör,blev ju hyffsad kvalité på filmen iaf

tack för idag alla som va me,blev ju en kanonrunda:tummenupp

/dennis

Kan lägga upp våran runda på bulten sen också. fast det blev inte ett långt klipp det.
 
Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Ja och jag som instruktör kan ge dig lite tips då jag såg en del småfel, ingen kritik vännen, bara tips:tummenupp

Jag tar gärna kritik, så länge det är konstruktiv kritik är jag helt prestigelös. Det är ju så man blir bättre.

Det jag vet direkt är att jag lutade mig lite mycket på armarna emellanåt och att jag skall in med armbågarna...

Synd att ljudet inte va bättre, eftersom vtr:en sjunger så fint. det var riktigt najs att ligga bakom dig.
(bör ej misstolkas) :tungan

Du anar inte hur skoj det är att höra då jag precis fått på Leo Vincearna. :)
 

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top