Speed Triple-tråden Sthlm

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus

:skrattaåt ...du måste vara ganska nöjd över regnskuren som kom nu då? :rofl

Jag mötte 3st dystra hojåkare, varav en kille jag känner, som stod och tryckte likt genomblöta råttor under ett skärmtak utanför jobbet för 10min sen... :hihi Skadeglädjen är den enda sanna :rolleyes:

Ska jag packa mig förbi med verktygen vid 17-tiden ikväll?
Tar nog inte mer än 30min att se om vi kan fixa på plats, eller om du måste lämna in den gröna getingen.

Damen & jag tänkte haka på torsdagskörningen, kul om fler kunde hänga på då. 18.00 Skogis. :tummenupp
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Ska jag packa mig förbi med verktygen vid 17-tiden ikväll?
Tar nog inte mer än 30min att se om vi kan fixa på plats, eller om du måste lämna in den gröna getingen.

Ska vara Dräng åt Pigan ikväll. Igen... Men gärna om det kan funka vid typ 20-tiden eller nåt´? Jag ringer dej när jag ser lite närmare vad klockan blir...
 

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
...
Ska vara Dräng åt Pigan ikväll. Igen... Men gärna om det kan funka vid typ 20-tiden eller nåt´? Jag ringer dej när jag ser lite närmare vad klockan blir...

Har du kollat om skruven för kedjespänningen är åtdragen, sedan så är det ju även bra om hjulmuttern sitter kvar :D
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Har du kollat om skruven för kedjespänningen är åtdragen, sedan så är det ju även bra om hjulmuttern sitter kvar :D

Eller något så enkelt som platt bakdäck? När man åkt för mycket rakt fram tippar cykeln. Tänkte på din Nordic-tur. Kanske lite väl enkelt fel.

Om jag inte har kidsen på torsdag blir det åka av på torsdagskörningen. Alla välkomna, vi kör numera minst två grupper. En mer inspirerad och en lugn.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Eeeyyy paPs... vill ha tröjor!!! :D ...eller har du lagt det på hyllan???


Nope, inte glömt. Allt måste traceas för att man skall kunna få flocktryck. Har varit ett för stort jobb att dra igång . Men nu har jag semester i 5 veckor så en regnig dag drar jag igång. Jag har labbat lite på deras hemsida och jag tror det kommer funka så här. Jag lägger upp "bilderna" i vectorform och designar tröjan, sen ger jag er en länk så kan ni beställa tröjtyp, tröjfärg, tryckfärg, storlek och antal själva.


Semester ? - I morgon blir det först konstverksmeck och sen hjälpa shootis. Sen verkar det bli en regnperiod.:gnissla:yoparty
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Semester ? - I morgon blir det först konstverksmeck och sen ÅKA HOJ MED shootis. Sen verkar det bli en regnperiod.:gnissla:yoparty

Det blir kanon det!:D Magnificent mekaniker kom förbi med den STORA nyckeln ikväll. :Bugar Behövdes inte först. Hjulmuttern kunde i princi lossas med bara handkraft...:gnissla Men NU sitter den utav saaaatan!:D

Så nu är det bara att dansa Era regndanser som skrämmer bort molnen, för nu e man på banan igen!:yoparty
 

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
...
Det blir kanon det!:D Magnificent mekaniker kom förbi med den STORA nyckeln ikväll. :Bugar Behövdes inte först. Hjulmuttern kunde i princi lossas med bara handkraft...:gnissla Men NU sitter den utav saaaatan!:D

Så nu är det bara att dansa Era regndanser som skrämmer bort molnen, för nu e man på banan igen!:yoparty

Jag hade antagligen haft samma problem om jag inte specifikt hade sagt att de ska dra åt den med 150Nm när jag bytte bakdäck. En sak till att kolla är att distanserna/brickorna sitter rätt, gör de inte det kan det orsaka att muttern lossnar.

För övrigt så är jag bortrest i ca. 3 veckor och hojen är inlämnad för lite fix efter asfaltsundersökningen.. Ni får ha det så kul så ses vi på någon körning senare under sommaren.
 
Last edited:

xXCharlz

Hjärnan gick i konkurs
Gick med
5 Dec 2006
Ort
Viksjö
Hoj
Letar motard. Xr 600R motard -90 såld, Triumph speed triple -05 klotad och såld. Honda SBB -98 såld. Suzuki gsx 400e -82 såld.
:död:rofl:rofl
Fjollhoj Sthlm ...vad ska ni ha för logotype? Regnbåge? :D

:rofl

Fjollhoj Sthlm ...vad ska ni ha för logotype? Regnbåge? :D

Det blir kanon det!:D Magnificent mekaniker kom förbi med den STORA nyckeln ikväll. :Bugar Behövdes inte först. Hjulmuttern kunde i princi lossas med bara handkraft...:gnissla Men NU sitter den utav saaaatan!:D

Så nu är det bara att dansa Era regndanser som skrämmer bort molnen, för nu e man på banan igen!:yoparty

ja jag sa ju det. Så då blir det fler nästa gång.
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Say when !

(Hoppas konstverksmeckandet går fort bara.)

Jag kan nog vara klädd och klar, hemma, vid 16. Går nog att pressa liiiiite till kanske, om det behövs.:D

fast jag vill också ha en cool tröja, Magnifen å Luca, vi kan väl inte vara sämre?
Fjollhoj Sthlm ...vad ska ni ha för logotype? Regnbåge? :D
Annars såg jag ett gäng igår kväll, där vi kanske ska söka medlemsskap hela bunten.
De heter Gott & Blandat MC och det var verkligen en brokig samling hojar som kom i det tåget!:D
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Känner du att något måste döljas nu när du har skinn :hihi

fast jag vill också ha en cool tröja, Magnifen å Luca, vi kan väl inte vara sämre?

Dax att gnugga geniknölarna... :tummenupp ...ska bara hitta dom först :gnissla

Fjollhoj Sthlm ...vad ska ni ha för logotype? Regnbåge? :D

Du har fortfarande inte riktigt släppt tanken på gay-pride-veckan hör jag... :D
Men helt fel ute é du inte, lite kul vore det nästan...

"Fjollhoj STHLM - vi kör sakta" :brynad
(fast den får ligga kvar i förslagslådan ett litet tag till tror jag)

:D ...hur stor tröja kan man ha innan man ser grotesk ut?

Nu förstår jag inte... :va Var det inte det som var själva grundtanken med tröjan? Att ta bort det groteska.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top