Speed Triple-tråden Sthlm

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
...
jag besiktade idag med arrow burkarna med insats på hojen d va lugnt (kanske bara var en snäll besiktningsman) däremot så blinkade vänsterblinkersen snabbare än den högra (har mad doc kittet på) det anmärkte han på han släppte igenom det ändå men sa att jag skulle fixa till det så fort jag kunde. åkte o surra med dom Tommy på TCL o han sa att det kan bli så när motorn är avstängd, så det är bara dra igång motorn om det är lika på din.

Jag har Triumphs effektrör, de låter mindre än arrow vad jag kommer ihåg. Kör en chansning imorgon, i värsta fall får man ombesiktning :D ..

Ska iväg och inhandla någon typ av "reflexlösning" bak, har bestämt mig för ett plåtbeslag som ska limmas bakom reg.skylten med ett litet utstick längs ner, limmar reflexen på det utsticket..
 

speed monster

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Ingarö
Hoj
Honda CBR 1000RR race
Jag har Triumphs effektrör, de låter mindre än arrow vad jag kommer ihåg. Kör en chansning imorgon, i värsta fall får man ombesiktning :D ..

Ska iväg och inhandla någon typ av "reflexlösning" bak, har bestämt mig för ett plåtbeslag som ska limmas bakom reg.skylten med ett litet utstick längs ner, limmar reflexen på det utsticket..

jag körde min gamla triple till BP med effect rör.
dom sa inte ett ord om det.

Dock någon "typ" av reflexlösning däremot, så ska du nog se till att den är CE märkt.
det kan dom anm på.
 
Last edited:

speed monster

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Ingarö
Hoj
Honda CBR 1000RR race
Re: Speed Triple Tråden STHLM

Mouhahahahahahahahahahahahahaha.
Snyggaste hojarna i stan
 

Bifogat

  • ImageUploadedByTapatalk.jpg
    ImageUploadedByTapatalk.jpg
    30.9 KB · Visningar: 84

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Re: Speed Triple Tråden STHLM

Hehe! Inte mycket pulver i den här inte, måste va färgen :hihi hyrbil.
 

Bifogat

  • ImageUploadedByTapatalk.jpg
    ImageUploadedByTapatalk.jpg
    27.8 KB · Visningar: 56

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Jag var på TCL idag och hämtade ut hojen som varit på service... De skulle ju även kolla på frambromsen som var svampig. De bytte ut bromspumpen i goodwill. Jävligt skysst men tyvärr så hjälpte det inte mycket. Alla på forumet säger ju att det är bromskolvarna nere i oken som måste bytas. Konstigt att de inte känner till det på TCL?
 

zulee

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2008
Ort
Stockholm
Hoj
...
De som ser ut som original men låter lite mulligare?

Då skall vi se om jag vågar chansa att besikta den 22a obytt.

men med min vanliga otur så.... :gnissla


Glad påsk på er alla sTokholmare å kör förståndigt i helgen!

Exakt dom har jag.. Besiktningsmannen var ganska schyst i övrigt så det påverkar säkert en del. Det han anmärkte på var att lysena var lite lågt inställda men det var inget han anmärkte på "officiellt"..
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Premiärturen avklarad. Hojen blev så till sig av vårkänslor så båda gaffelbenen började sava :huvet. Men Men 6000mil, kallt och vårystra wheelisar kanske bidrog.:D
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Hipp hipp hurra för en gubbe ida`!

IDAG fyller en Magnifik Bastard 40 bast! (Bara så Ni vet...)
Han är ju bortrest för tillfället, så tyvärr är det ingen idé att hemsöka honom idag, det får vi göra senare. MEN man kan ju alltid se till att skicka sms, PM:a eller ringa in en gratulation!:)

Jag, för min del, kommer nog att dra ut med hojen IDAG IGEN och ta en bild och mms:a honom IDAG IGEN. För delad glädje är ju dubbel glädje, så han kan ju inte bli knäckt och tycka sånt är jobbigt, eller... :hihi
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
IDAG fyller en Magnifik Bastard 40 bast! (Bara så Ni vet...)
Han är ju bortrest för tillfället, så tyvärr är det ingen idé att hemsöka honom idag, det får vi göra senare. MEN man kan ju alltid se till att skicka sms, PM:a eller ringa in en gratulation!:)

Jag, för min del, kommer nog att dra ut med hojen IDAG IGEN och ta en bild och mms:a honom IDAG IGEN. För delad glädje är ju dubbel glädje, så han kan ju inte bli knäckt och tycka sånt är jobbigt, eller... :hihi

Hurra för Bastarden i dag!

Självklart skall du skicka bild på hojåkandet, han kommer inte annat än bli glad när han ser hur fint du har det. Den killen kan unna andra glädje :D
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Självklart skall du skicka bild på hojåkandet, han kommer inte annat än bli glad när han ser hur fint du har det. Den killen kan unna andra glädje :D

Vi anlitade expertfotograf ute vid Rosenhill, så jag och Monster är förevigade på våra hojar och mms:ade upp till ett garanterat snörikt norrland, där Födelsedags Bastarden sitter och har hojabstinens!:D
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top