Speed Triple-tråden Sthlm

speed monster

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Hoj
Honda CBR 1000RR race
ähh, du får skriva här om du vill.
det finns det så många andra som gör.
Luca brassa satan tjöör ju däääjtåna så..

grattis till hojen.
ser fin ut.
du kommer att få en rolig höst,
och svår abstinens och saknad under vintern.

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Hela världen är välkommen i tråden, bara man har en Triple (Tjejtona inkluderas såklart)... :tuttar

Stilig hoj, kan inte säga annat så klart :) , får man fråga vad du fick ge för den? ...kan ju PMá om du inte vill flasha med siffror, lite nyfiken vad man får för den beggad, var ungefär samma utrustning som jaghar...

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Hela världen är välkommen i tråden, bara man har en Triple (Tjejtona inkluderas såklart)... :tuttar

Stilig hoj, kan inte säga annat så klart :) , får man fråga vad du fick ge för den? ...kan ju PMá om du inte vill flasha med siffror, lite nyfiken vad man får för den beggad, var ungefär samma utrustning som jaghar...

Näe, det fattas typ 40 glasfiberdetaljer och hela Rajsåmas utbud till en S3a :arsele :tungan

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Jaha haha, näe jag såg bara att den har tråden var aktiv och stor, antar att jag hör hemma bland dom andra då... ;)

Men nu när du ändå gjort din entré här är det för sent att backa. Vi är som Jehovas: Once in, never out. Bara att packa dig upp till stora höstkörningen nu på lördag! :mattias

Om inte annat för att stressa Tom@s med vetskapen att det finns en till svart SE i "hans" revir. Jisses vad han kommer putsa hojjen... :D

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Ja jävlar, jag måste putsa hojen till lördag, glömt det! Var ju ute och körde i ösjävlaregn med Johan sist...

Luca... kan du lära mig HDR tekniken? ...har PS3 hemma och 4:an på jobbet, så om det går i trean vore det kanon!

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Såld!
Luca... kan du lära mig HDR tekniken? ...har PS3 hemma och 4:an på jobbet, så om det går i trean vore det kanon!

Kör tre exponeringar med kameran, en överexponerad så marken är ljus och himmelen kritvit mer eller mindre, sen tar du en normal och en underexponerad så himmelen och molnen är ljusa fast marken och övrigt är mer eller mindre svart.

Sen kan du ladda ner Photomatix tex som är ett bra och enkelt verktyg för HDR-bilder, där "sätter man ihop" alla de tre bilderna till en och du kan enkelt ställa in hur mycket o lite HDR du vill ha.

Sen gör du efterarbete i photoshop, skärpa... färger etc.

Så gör man på PC iaf. ;)

Lycka till!

Mvh
hyll

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05

Nä jag tycker fortfarande hdr är för teknikfixerade nötter som precis lärt sej photoshop! Är du säker på att du vet vad hdr egentligen är?

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Nä jag tycker fortfarande hdr är för teknikfixerade nötter som precis lärt sej photoshop! Är du säker på att du vet vad hdr egentligen är?

Kan inte "guden" själv över fotografering vara så snäll och upp lysa oss lägre stående och mindre bemedlade varelser om det då...:tungan
:krama

JR85

bättre så
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
-09 Triumph Street Triple
Då var man världens gladaste...
Jag gick in på min lokala mc-handlares hemsida för att spana på utbudet av hojar, längst ner på hemsidan finner jag den här skönheten som man normalt sett bara kan drömma om att äga.

Grattis till en riktigt läcker hoj :tummenupp

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Resultatet blir ofta som när någon lärt sej photoshop nyss, en överarbetad för teknifierad bild som rör sej i gränslandet artyfarty/teknik=teknofarty. Lite gymnasiefoto enligt min mening alltså.

Jag har ingen förståelse för varför man vill fucka upp skuggor och högdagrar, kan man inte plåta på riktigt och använda sej av kamerans begränsningar eller har känsla för balans och "enough is enough" så...

Bild1 inte hdr, väldigt begränsat tonomfång
Bild 2 hdr, ser ut som en spya nånn lagt efter att ha smällt i sej en ruccula pizza och en liter sånn där blå vätska som är i flygplanstoaletter..

men jag tänker inte diskutera detta mer, ni hajjar min ståndpunkt.

Så Tom@s, vilken av de undre bilderna vill du ha 1x1.5 meter på vardagsrumsväggen?

Bifogat

• tumblr_l7kgr193Yc1qzsor1o1_1280.jpg
    tumblr_l7kgr193Yc1qzsor1o1_1280.jpg
    78.9 KB · Visningar: 77
  • hdr-truck.jpg
    hdr-truck.jpg
    29.2 KB · Visningar: 77
Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Äh, på rätt valda ställen tycker jag det är rätt läckert... du e bara grinig Andy! :) Kan i och för sig tycka att det blir för stora variationer på vissa bilder, antagligen för stora steg mellan exponeringarna... men som sagt, med rätt motiv mm tycker jag det e rätt coolt!

Den vänstra av bilderna är ju överexponerad :D mkt högdagrar på den!

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Äh, på rätt valda ställen tycker jag det är rätt läckert... du e bara grinig Andy! :) Kan i och för sig tycka att det blir för stora variationer på vissa bilder, antagligen för stora steg mellan exponeringarna... men som sagt, med rätt motiv mm tycker jag det e rätt coolt!

Den vänstra av bilderna är ju överexponerad :D mkt högdagrar på den!

vi kan slåss om det den 4:e, Ja jag vet att jag är grinig :krama

Last edited:

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Har det här blivit någon jefla fototråd nu helt plötsligt :va

BrassaSatan, fick du för mycket HDR i gröten som liten? Eller hade du bara HDR-färgat Lego?

Personligen tycker jag inte heller om det som bildbehandling, men som konstform kan det fungera. För mig är fotografering att avbilda verkligheten, och bara när man käkat svamp med prickar ser min värld HDRig ut :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati