Speed Triple-tråden Sthlm

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Snöbollar kommer att frysa i helvetet innan jag vill ha något annat än Triumph.

Dessutom är ju S3an helt optimal för mig riktigt busig, älskar små krokiga vägar, toppen att åka långt på, kanon för pendlig, verkar tåla alla väderlekar (går faktiskt ännu bättre i kyla och regn), funkar bra att åka grusväg med, på med ett par andra däck så kan man nog faen sprätta grus med den också. Bana funkar också helt ok om man nu inte vill bli Rossi.

Det jag skulle kunna tänka mig så småningom är en Thunderbird om nu ingen designtaliban hinner förstöra den.

Hur skall jag nu göra med XJn :va

vafan XJn kan du ju knappast sälja, då blir jag ju ensam om att gasa runt på en gammal upphottad pärla nästa år :D

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Vad händer ska alla triumph ägare i stan sälja, shooter luca brassa och många fler. Var det inte den kvaliteten eller glädjen ni trodde eller ska ni lägga ned till förmån för ett annat intresse ???? :confused: Berätta nu så vi vet

Hade det funnits oändligt med cash hade jag haft följande garage:

- Daytona 675 till bana
- Speed Triple till gatbus
- Thruxton att titta på (paPs, du behöver inte skriva något om att jag bara tittar på mina hojar jag har nu och åker för lite :hihi)

Men eftersom jag vill ha en mer potent motard så finns inget i Triumphs program som lockar. Har ägt både Daytona och nu Speed Triple och det är grymma cyklar, inget snack om det.

Verkar bara ha blivit en massrörelse mot lättare lekcyklar eller grusbusare ... that´s it.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Bara bra att titta över och trampa på grannens gräsmatta en stund, Er egen kommer att kännas så mycket mjukare, fräschare och grönare när Ni återvänder till fadershuset efter någon tid.

Go Your own way...-Triumph:)

...Verkar bara ha blivit en massrörelse mot lättare lekcyklar eller grusbusare... that´s it.

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
-
Hej tack för era svar. Ok det är ktm som hägrar för dom flesta. Jo visst är det trevligt att byta hoj ibland det bara kändes som att följa john sa nu går vi och lämmel tåget nickade amen. Jag tycker personligen att street är busigare än speed och är en rolig hoj. Undrar vem som är duktig på att göra ktm tattueringar i stan ? Shooter kanske vet någon :D Ni får väl starta upp en ktm tråd nästa år. Vi ses på vägarna nästa år

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Ja du ser, så fort någon säger något som kan tolkas som kritik mot Trajja ställer vi oss upp och protesterar :hihi

Triumph Sverige borde fan sponsra oss med var sin triple ... sånna ambassadörer som är är för märket.

Hoppas Shooter vet någon som kan konvertera en Triumphgaddning till en KTMgaddning :gnissla

Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Hade det funnits oändligt med cash hade jag haft följande garage:

- Daytona 675 till bana
- Speed Triple till gatbus
- Thruxton att titta på (paPs, du behöver inte skriva något om att jag bara tittar på mina hojar jag har nu och åker för lite :hihi)

Men eftersom jag vill ha en mer potent motard så finns inget i Triumphs program som lockar. Har ägt både Daytona och nu Speed Triple och det är grymma cyklar, inget snack om det.

Verkar bara ha blivit en massrörelse mot lättare lekcyklar eller grusbusare ... that´s it.

Njema problema, vill bara häckla lite. Det är höst ju.

Eller också köper han en sån här? :D
www.triumphadventure.com

Now you are talking :Bugar

vafan XJn kan du ju knappast sälja, då blir jag ju ensam om att gasa runt på en gammal upphottad pärla nästa år :D

Ingen risk den har ju ialla fall Triumph fälgar så jag kan med gott :rolleyes: samvete säga att jag åker på Triumph :D

Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Här har man varit ute i friska luften ett tag idag och då har man flera timmars läsning att ta igen! :D Det finns ju massor med kropp kvar att fylla med färg, på ett 2 meters elände, så det är nog lugnt!

Om man kunde, så skulle jag gladeligen behålla min Speedy och komplettera med en grusbuse, men tyvärr räcker inte tillgångarna... Sugen att prova annat, men håller inte för otroligt att det blir en till/ny Speedy framöver, för det är en GRYMT rolig hoj!:yoparty Sen om det blir nån Åransch KÅTEEM i mitt garage, det återstår att se... Finns ju andra märken som kräver mindre mek och ändå ger massa körglädje!:banana

Håller med dej Johan, vi borde faan bli sponsrade med varsin!:tungan

Last edited:

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Har man ett ruggigt bra helsystem :tungan som man vill använda på bana :glömdet är det djävligt jobbigt att rodda på orginalet :gnissla när man skall köra gata. En SBP Adapter gör livet lättare :tummenupp för oss som använder våra hojar till annat än att kasta pengar på. :)

Paps: Blev lite nyfiken på vad det var och gogglade lite. Hamnade på zatzy.com där detta kom upp:

Filtrerad catchtank = sån med litet filter på toppen.
Själv har man bara en burk utan nåt filter på toppen, då borde det funka att bara dra in slangen i filtret, för då kommer inte gaserna ut nånstans? förutom in i filtret då..

Filtrerad catchtank = sån med litet filter på toppen. = JA

Problemet brukar vara att de inte godkänner en slang som slutar direkt invid filtret. En korrekt lösning, enligt SBP, med öppet/koniskt luftfilter är en adapter mellan luftfilter och insugsrör, där vevhusslangen ansluts helt mekaniskt/fast. Alltså en liten rörbit med en mindre anslutning på där du kan ansluta vevhusslangen. Oftast vill man inte göra detta som ägare, då risken för oljerester är stor, men har man en catchtank som ska ta hand om ev. spill så gör det inget.

De snackar visserligen bilar här men är det i princip detta du menar? Såg att det satt nåt ventilliknande på din bild på röret. Eller är jag ute och cyklar?

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Paps: Blev lite nyfiken på vad det var och gogglade lite. Hamnade på zatzy.com där detta kom upp:

Filtrerad catchtank = sån med litet filter på toppen.
Själv har man bara en burk utan nåt filter på toppen, då borde det funka att bara dra in slangen i filtret, för då kommer inte gaserna ut nånstans? förutom in i filtret då..

Filtrerad catchtank = sån med litet filter på toppen. = JA

Problemet brukar vara att de inte godkänner en slang som slutar direkt invid filtret. En korrekt lösning, enligt SBP, med öppet/koniskt luftfilter är en adapter mellan luftfilter och insugsrör, där vevhusslangen ansluts helt mekaniskt/fast. Alltså en liten rörbit med en mindre anslutning på där du kan ansluta vevhusslangen. Oftast vill man inte göra detta som ägare, då risken för oljerester är stor, men har man en catchtank som ska ta hand om ev. spill så gör det inget.

De snackar visserligen bilar här men är det i princip detta du menar? Såg att det satt nåt ventilliknande på din bild på röret. Eller är jag ute och cyklar?

En adapter som gör att jag kan sätta på orginal burkarna utan att riva bort helsystemet.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Faan att det alltid ska krävas en kvinna för att du ska tala klarspråk... :D

och 3 sidor i Tråden för att man ska fatta vad det var bilden visade!:D

Frågan är bara vad det säger mest om Maud eller om männen i denna tråd :hihi

Nu till lite allvar. Vart inget hojåkande igår trots fint vänder :rodnar. Brorsan dök upp och tyckte vi skulle laga båthustaket som rasade under snömassorna i vintras. Efter att ha hoppat omking på plankor och klättrat i takstolar så blir det tyvärr inget hojåkande idag heller.smiley-sick003.gif:trött

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Frågan är bara vad det säger mest om Maud eller om männen i denna tråd :hihi
:tummenupp Touché :D

Nu till lite allvar. Vart inget hojåkande igår trots fint vänder :rodnar. Brorsan dök upp och tyckte vi skulle laga båthustaket som rasade under snömassorna i vintras. Efter att ha hoppat omking på plankor och klättrat i takstolar så blir det tyvärr inget hojåkande idag heller.View attachment 321100:trött

Vi kanske kan dra en liten "vinterexpedition" om nån helg, om inte nån dyker upp, som fattar vilket klipp han/hon kan göra...

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
:tummenupp Touché :D

Vi kanske kan dra en liten "vinterexpedition" om nån helg, om inte nån dyker upp, som fattar vilket klipp han/hon kan göra...

Det tycker jag definitivt torsdag eller fredag ser ju hyfsade ut just nu. Kan nog smita lite tidigare från jobbet.

I morron kanske jag får gamla änden på bryggan bortgrävd och då måste jag vara hemma.

Inte 1600an men ändå djävligt gott ljud

[YOUTUBE-ID]yaDiyxhKCLM[/YOUTUBE-ID]

1600an kan låta helt ok också

[YOUTUBE-ID]Z_WJP2W_MCY[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
[YOUTUBE-ID]rkeomGvGVME[/YOUTUBE-ID]

I vinter ska det förhoppningsvis byggas en sånn här, men den kommer inte bli grön :banana

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Inte har jag tänkt på att man kan bygga någon skoj flattracker kring en annars så trist hoj som en ER6. Det kan ju faktiskt bli hur ballt som helst! :tummenupp

Grym ide, eller varför inte en SV650 som är en riktigt fin liten cykel!

Nu fick man massa kul ideer :)

5fc1227f-3193-17b8.jpg

Cool tidning från -05 hittad hos syrran. Skall ramas in :mattias

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...