Speed Triple-tråden Sthlm

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Använd inte 907/908 eftersom de är oisolerade.
Använd 924/926, ta bort orginalkontakterna helt, de är förvisso lätta att ta isär och sätta ihop men det blir nog kärvt att få tag på såna löst.

Köp en burk vaselinspray på biltema och fetta in kontakterna innan du trycker ihop dem, ta en dusch efter också.

Vad det gäller Rizomablikersarna så behöver du bara klippa kabel på MCsidan, kontakterna på blinkersarna passar perfekt in i en sån där hona ovan. 926.

Tackar!

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Nu lämnar jag Triumphägandet för stunden. Speedyn har fått en ny trevlig ägare som kommer ta hand om den på bästa sätt.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Se över era försäkringspremier.
Svedea var 4000 billigare per år (kontra Triumph/IFs märkesförsäkring).
Ska flytta till Zon 3, då ramlade den ner på 5500/år.

Alltså från nästan 15000/år till 5500/år på ett bolagsbyte och en 4mila flytt.

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
Se över era försäkringspremier.
Svedea var 4000 billigare per år (kontra Triumph/IFs märkesförsäkring).
Ska flytta till Zon 3, då ramlade den ner på 5500/år.

Alltså från nästan 15000/år till 5500/år på ett bolagsbyte och en 4mila flytt.

Samma här Svedea presterade ca 1500 billigare försäkring och då bor jag kvar.....

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Tecknade i förra veckan försäkring på en 06:a hos Svedea. Det skillde ett antal tusenlappar från IF. 30 bast och bor i zon1.

Och ja, det är saeco12:s hoj som jag köpt! :) Hoppas vi ses där ute ngn dag. Hej på er för resten! :banana

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Tecknade i förra veckan försäkring på en 06:a hos Svedea. Det skillde ett antal tusenlappar från IF. 30 bast och bor i zon1.

Och ja, det är saeco12:s hoj som jag köpt! :) Hoppas vi ses där ute ngn dag. Hej på er för resten! :banana

Åh fy fan, Säckens hoj, -stackare :) ...närå, ett jäkligt bra köp som knappast är körd, när den e körd så är den kärringkörd ändå :tungan

Lycka till med ett bra köp...

Pelle S

Bombrepa.se
Gick med
10 Jan 2005
Hoj
Speed Triple

Välkommen till S3 träsket och grattis till köpet av Säckens "Guldklimp" finhoj, hoppas du blir nöjd. :tummenupp

Glöm inte bara att fylla på olja, enl. tidigre tråd inte visste han inte hur man fyllde på ny när han skulle byta olja.......:arsele

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
Välkommen till S3 träsket och grattis till köpet av Säckens "Guldklimp" finhoj, hoppas du blir nöjd. :tummenupp

Glöm inte bara att fylla på olja, enl. tidigre tråd inte visste han inte hur man fyllde på ny när han skulle byta olja.......:arsele

Haha hade redan läst det när jag köpte hojen. Det var det första jag kontrollerade! :tungan Tog ur db-killern ur mivv-dämparen i går. Fan vad den brölar! Fast rätt gött.. hehe

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Haha hade redan läst det när jag köpte hojen. Det var det första jag kontrollerade! :tungan Tog ur db-killern ur mivv-dämparen i går. Fan vad den brölar! Fast rätt gött.. hehe

Grattis till affären, jag förmodar att den var välvaxad, vår vän säckis har check på puts :D

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
Grattis till affären, jag förmodar att den var välvaxad, vår vän säckis har check på puts :D

Jo den glänste så fint så! Det är helt i min stil också. Det värsta jag vet är att åka runt med skitig hoj om det är fint väder så vattenslang m.m. brukar vara framme rätt frekvent!

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
Ngn som ska ut och gasa i helgen? :) Kanske en lite gruppkörning om vädret tillåter?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln